söndag 16 november 2008

Julreportaget är aftonbladet



Jag var den lyckliga vinnaren hos Stämningsfullt och vann dessa söta ljuslyktor. Har ställt dem tillsammans med min skylt från Emmas idéer. Här är huvudet fullt med julinspiration.



Det är aftonbladet som ska komma hit och göra ett jul- och köksreportage i advent och det känns så spännande...Det kanske inte är den "finaste "av inredningstidningar, men den sprids över hela landet och för mig känns det stort. Har haft lyckan att få många olika inredningsbutiker och personer att sponsra med vackra julting till mitt hem...inte visste jag att det fanns så många rara människor där ute. Nu sitter jag om kvällarna och drömmer om hur jag ska pynta med granris, gardiner osv. Det blir lite speciellt eftersom först ska hela huset vara julpyntat och sedan ska vi bara ha ett rent lantkök...



Tack alla ni för gulliga kommentarer och mail...ni är min största inspirationskälla.
Kram / Lotta
Besök gärna min julblogg My Lovely Christmas Home

41 kommentarer:

Ingela la la sa...

Vad kul! Det är en tidning som jag läser i varje fall ;)
Påminn gärna exakt när den kommer.
Jag är jätteglad för din skull. Klart det är stort, fast det "bara" är aftonbladet.

Kram

Sjabbig men chic sa...

Jättekul! Såklart så köper jag den då. Det ska bli spännande.

Kamar från Lisa

Assishantverk sa...

Vad kul för dig!Du hade pyntat väldigt fint. Jag längtar verkligen efert jul. Nyss snöade det stora härliga flingor här. Riktigt juligt!

Helen sa...

Jättekul, du måste puffa för när "ditt" reportage är med så man kan köpa tidningen.

sortekatt sa...

Så spennende! Masse lykke til:)

Malla sa...

Nä men vad kul!!!
Du är verkligen helt rätt person som älskar julen så mkt och som har så fantastiskt fint hemma.
Det kommer bli helt underbart fantastiskt bra. Vad skoj!!!!!!
Grattis gumman!!!

Ha en fin söndag!

Hem och Lycka sa...

STORT GRATTIS - jag visste ju hemligheten redan ;-) men himla skoj! Hade Ellis Corner öppnat så hade du fått nåt därifrån men det blir det ju på sätt och vis också med skylten ;-) kram

MonaLisa sa...

Vad kul! Jette stolt over dej!Synd man inte hinner kjøpa tidningen i Norge - men det vil nok visas bilder her på bloggen? Stor kram Monalisa, norge

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Grattis! Så skoj! Försöker alltid köpa tidningarna när det är leva och bo, samt Hemma som är bilagorna i båda aftontidningarna!

Visst missar jag ibland, så påminn oss gärna när det är dags:)

Susanne

Wilda Stenlyckan sa...

Så skojigt och så spännade! Hur länge dröjer det innan ditt hem hamnar i tidningen? Man vill ju inte missa det!
Grattis till vinsten!
Kram Sara

Christy sa...

What a cozy Christmas house!!!

the Babyblues sa...

Vad spännande! Ja det förstår jag att du är glad över! Jag kommer klart att läsa det :).

Kram

Hem och Harmoni Marie sa...

Så spännande! Ska hålla utkik i Aftonbladet!
Lycka till med allt pynt och annat som ska fixas innan de kommer.

Kram Marie

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Åhh Grattis, jag kommer absolut köpa de nummret...
Kramizz Linda

Johanna sa...

grattis! så skoj! måste verkligen ta och köpa tidningen då!! :)

Linda sa...

Så fina ljuslyktor du vunnit! Undrar om man kan läsa reportaget på aftonbladet.se?
Kram Linda

Helgona sa...

Men oh vad roligt! För då missar jag den garanterat inte!
O grisen är ju jättesöt! berätta var du köpt den, snälla...

Tulipa sa...

Jättekul, vem hade inte tyckt det!
Igår var jag tvungen att köpa nämnda tidning bara för att jag ville se och läsa om "Evelinas hus", som ju var med igår!
Kram Tulipa

Florist-javisst sa...

Vad spännande det låter. Då måste jag bara köpa tidningen! När jag läste ditt förra inlägg, så kunde jag konstatera att jag o min man också varit tillsammans halva mitt liv.
Kram Maria.

Marina sa...

Så roligt att få komma med i en tidning. Du kan väl meddela när det är dags så man kan köpa den.

Jozan sa...

Åh kan du säga till när reportaget är med i aftonbladet!? Jag tror jag vet varför alla människor är så rara mot dig och sponsrar dig med olika ting. Det är ju säkert för att du är en sån rar person själv! Som man är mot andra smittar av sig och glada rara människor vill man gärna vara omkring och vara snäll emot. Kram Lotta från Josefin :)

Ullis/Leva på landet sa...

Men så kul att aftonbladet ska komma hem till dig. Måste få veta när man ska köpa tidningen. Så härligt med ett julreportage.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Jozan sa...

Jag håller med dig. För mig är alla bloggar inspiration och jag gillar så många så det tar upp all min tid :) Man hinner inte med alla tyvärr. Men det ger mig så mycket glädje och en massa inspiration. Jag längtar tills jag kan använda mina visioner bara. Jag är väldigt glad att jag hittat din blogg :) Kram igen

Sjöboden sa...

Så spännande! Ska bli så kul att läsa :-)

kram kram

Frida sa...

Grattis till den fina vinsten! Så spännande att vara med i aftonbladet. Håll oss uppdaterade så vi vet vilket datum det kommer ut.
Det vill jag inte missa.
Kram Frida

Sussi's dreamzone sa...

Oj, så spännadne med tidningsrepotag. GRATTIS, eller vad man säger....Det kommer bli ett jätte fint repotage från ditt fina hem. Det får jag inte missa =)

Kram Sussi

Lallis - liv och leverne sa...

Men vad kul att du vann och vad kul att aftonbladet kommer på besök:)
Jättekul!
Kram Lallis

Zaga sa...

Va kul!! Hoppas att du säger till när det är dags..........
Åh jag blir sååå glad för din skull och att du får visa ditt vackra hem!
Måndags kramar från Eva-Lis

Kerstin sa...

ÅÅå så spennende da. Så moro å få et repotage om ditt nydelige hjem=)
Lykke til Klem Kertsin

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Vad roligt :) *tummen upp* Ska bli spännande att få se ditt hem i tidningen. Kram Johanna

Nilla sa...

Så roligt! Stort grattis :)

Tyvärr har det visat sig att vi inte får bilagan hit till Finland, hoppas på att kanske få se på nätbilagan sedan lite åtminstone.

Ha en bra vecka!

Kram Nilla

Vera sa...

ohhh, men vad kul!!!

Marie//Tekla Maräng sa...

Men vad spännande, här har du en som kommer att köpa tidningen. Jag vet att du kommer att få till det helt underbart, så pynta på du i lugn och ro.
Vad fint du skrev om dig och din man i inlägget under. Jag blir så glad när jag läser sådant. Och så skönt när ni verkar värdesätta det inte bara ta det för givet. Grattis på er!
Kram Marie

Grodmamman sa...

Vad kul! Du kan väl tala om vilken dag det är med så att man kan köpa tidningen?!?
Måste bara säga också att du skrev så bra om din stora kärlek i förra inslaget. Jag och min sambo har varit tillsammans i 16 år och visst går det upp och ned, men jag skulle inte vilja byta ut honom!=)Nu är han i Göteborg på kurs hela veckan och jag saknar honom redan.
Kram

mitt skärgårdsliv sa...

GRATTIS, måste vara roligt att planera hur det ska pyntas inför reportaget... du visar väl bilder sen!! Meddela närmar när det kommer i aftonbladet :)

cloudberrie sa...

Vad roligt med reportaget och GRATTIS till vinsten!

Kram från Eva

Anonym sa...

Evelina här
å så kul o snälla meddela när repotaget kommer vore så kul att se .

all lycka till o så kul


kram evelina

Kristina sa...

Men så kul ska hålla utkik efter det numret, du säger väl till när det kommer,
kram Kristina

Kristina sa...

Men så kul ska hålla utkik efter det numret, du säger väl till när det kommer,
kram Kristina

Viola sa...

Grattis Lotta vad roligt, den tidningen har ju fler läsare än vad en inredningstidning har, så roligt för dig, så klart du ska vara jättestolt, och vad härligt att folk ställt upp med sponsring, lycka till, kramar

ALEGNI sa...

vad kul att det är just aftonbladet, för då har jag ju också en chans att köpa tidningen!
kram,
ingela