torsdag 12 februari 2009

Snöväder

Hemma hos oss är det snö..och jag tycker det är så härligt. Kanske tar vi en tur till slalombacken nästa vecka på sportlovet och susar ner..längtar till vår resa till fjällen och behöver träna upp mig lite.

Tids nog är det dags för de fina vårblommorna att komma upp...ser att de redan är på väg. Nu njuter jag av snön.

Vilken härlig dag vi har haft med sol..när man jobbar på förskola får man förmånen att vara ute flera timmar om dagen..det passar en lanttjej som mig. Så här ljust var det fortfarande när jag kom hem på eftermiddagen..underbart.

Önskar er alla en skön helg.
Nu ska jag vara hemma och städa, baka och umgås med min sjuka eländiga man..suck..
Undrar du över något eller bara vill skicka en hälsning (och inte har blogg) kan du göra det här eller besök gärna min säsongsblogg My Lovely Four Seasons
Kram / Lotta

11 kommentarer:

Helen sa...

Vissta har vi ett underbart vinterväder, jag skulle bara önska att alla iskanor smälte, men inte snön. Omöjligt jag vet men önska kan man ju alltid.

Stjärnor & Champagne sa...

Visst är det härligt med snön...Tack för tipset skall klura ut det..

Kram Anne

Angelica E sa...

Stackars vårlökarna ;D Så mycket snö - vill ha!

Ha en fortsatt mysig torsdagkväll,

många kramar från ett kallt men soligt Mallorca

AngelicaE

Hem och Lycka sa...

Härliga vinterbilder, mysigt med snö!

kram

Vive sa...

Fina bilder på snön.
Ja,det är roligt när snön väl ligger, men den gör ju inte det i skåne, så det blir lite mörkare och tristare. Längtar iallafall efter sol och värme...
Kram Vive

Sjabbig men chic sa...

Ja, det måste ju vara den största fördelen med ditt arbete. Jag menar att du får vara ute så mycket.

Kram Lisa

Stjärnor & Champagne sa...

Tack snälla för tipset, färdigklurat....

Kram Anne

linruz sa...

Man tager vad man haver....fniss en potata i stället för morot. Det var charmigt!!!
Ha en mysig helg du med.
Kram kram

Kerstin sa...

Ja er det ikke deilig med vintervær? Helt herlig syns jeg. Nyt det klemmer Kerstin

rosenskära sa...

Jag kan inte med bästa vilja säga att jag är en vintermänniska! Tycker det är vackert med snö och att det blir ljusare, men jag fryser mest...!

Kram/Lena

strömmas sida sa...

Vad bra att ni har snö, så att du känner igen dig när du kommer till fjälls *ler*. Häruppe finns mycket vitt nu.

Natthälsningar
strömma