söndag 1 februari 2009

Livet på landet..en vanlig söndag




Vilken härlig dag vi haft idag..massor av skön sol. Kameran har fått jobba..alltid bra att passa på att fota. Här ser ni en del av vår trädgård..den är stor..Poolen ligger under vinterförvaring och allt ser så kalt och avskalat ut. Längtar lite efter gröna träd..




Mina barn gillar att leka ute..dottern har lekt med vår grannes dotter och sonen har hittat en isfläck och spelar hockey..min kära man har bjudit mig på middag och efterrätt och nu sitter jag här och njuter med en kopp kaffe.

Önskar er alla en skön söndagkväll

Besök gärna min säsongsblogg My Lovely Four Seasons
Kram / Lotta

35 kommentarer:

Mia sa...

Oj, har ni ingen snö kvar? det ser ju verkligen ut som vår hos er.

Kram Mia

Mia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vita små hjärtan sa...

Men vilken mysig dag ni haft då!!! Ha det gott....

Bland inredning o figuriner! sa...

Hej!

Så otroligt fint ni bor!
Både in&utvändigt!
Ger massa inspiration! Tack!
Mvh Erika

A-L sa...

Det ser så mysigt ut där ni bor såå lugnt & fridfullt på landet som det ska va.

Önskar en fortsatt trevlig söndag.
Kram Anna-Leena

Kerstin sa...

Det ser helt nydelig ut med stort ute område rundt huset , unegen kan boltre seg på=) Nyt søndagen Klem Kerstin

StrandviksVillan sa...

Visst är det skönt med såna söndagar!
Älskar bilden av dom båda händerna...

Ledightetsparadiset Solåkra sa...

Det ser ut som det varit sol där du bor också. Så skönt med en härlig dag ute

Sjabbig men chic sa...

Vilken toppendag Lotta! Det känns helt overkligt att titta på vinterbilder i från i dag och ingen snö! Vi har nyss varit ute och gått en promenad på sjön. Ja, på isen alltså. En granne har plogat med sin traktor en flera kilometer lång väg. Det gör han varje år och det är helmysigt.

Kram Lisa

Nettan sa...

Vad vårligt det ser ut hos er. Här i vårt hörn av Skåne har det snöat idag.
Hoppas att ni får en härlig vecka!

Livet i byn sa...

Oj, jag blir (positivt) chockad att se avsaknaden av snö. Jag vill också ha vår!!! Vi har mängder av snö, och då menar jag verkligen mängder. Lyllos er, så fort ni kommer att få riktig vår då...

~Livet i byn

Hem och Lycka sa...

Guu vad vackert du bor Lotta!!!

kram

Nettan sa...

Va fint ni bor, men tänk att allt ser så annorlunda ut den här årstiden! Blir så ombonat å mysigt när det blir lite grönt!...eller snö är oxå vackert förståss!
Kram Nettan

Nettan sa...

Va fint ni bor, men tänk att allt ser så annorlunda ut den här årstiden! Blir så ombonat å mysigt när det blir lite grönt!...eller snö är oxå vackert förståss!
Kram Nettan

annashusidingtuna sa...

Vad trevlig att bli bjuden på mat av sin man så där i vardagen!!
Kram Anna

Hemmalycka sa...

Låter som en härlig vinterdag.
Kram Åsa

Vera sa...

Ibland är livet på landet precis så där bra som man tror att det ska vara! :)

Lena Kristina sa...

Vilken mysig söndag du har haft.

Här har jag bara slappat och suttit i soffan och stickat eller vid datorn och bloggat. Det är så kallt ute och jag känner mig så himla ruggig, hoppas jag inte håller på att bli sjuk

Kika in hos mig där är en liten tävling

Kram Lena

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå Lotta!
Tänk att man har samma smak...Om jag får din pool som är jag fruktansvärt avundsjuk på så får du gärna mina pappelina mattor, hihi. Då fyller du lite tant på onsdag, välkommen i klubben...
Kram Anne

Snuttan sa...

Idag har vi fått snööö. Vilket underbart väder ni verkar ha haft det idag7Kramisar

Norrdalen sa...

Hej tjejen. Vilken himla härlig blogg du har! Dina bilder du tar är så fina!

lägger in dig på min blogglista, hoppas det är okej!

Ha en fortsatt bra kväll!
Kram Jannica

Anonym sa...

Hej
Du tar så himla fina bilder. Det ser nästan ut som en lekpark i bakgrunden av bilden på din son.Härligt att få middag av mannen. Ha en trevlig vecka.

Barn & Inredning sa...

Oj vilken underbar dag ni har haft,så våriga bilder du fått fram.

Jag drömmer om att bo som ni,så himmla mysigt.
Det är verkligen det optimala för barnen,och bo så lungt med skogen runt om er.
Jag längtar så tills ert repotage kommer i Toves H&T...Hojta till när nummret kommer :)

Ha en bra vecka
Kram Malin

Det vita dårhuset sa...

Det är inte illa ... Att få middag av mannen menar jag=)
Åter igen visar du underbara bilder!
Kram Erika

Hjärtat Mitt sa...

Hihihi, nästa så att vi har mer snö här nere :)
Tänk att ha en egen liten plätt att kunna åka skridskor på, inte dåligt.
Vad härligt att bli servad med mat och efterrätt.

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

Anettes hus sa...

Så flotte, idylliske bilder! Ser deilig ut med sååå stor hage!

Klem Anette:)

C´est la vie sa...

Vad härligt det där lät, alltihop.
Sotr kram från mig,

Lina

lavendel mio sa...

Hei!!
For en nydelig plass du bor på.Masse fine bilder også:)

Ha en fin uke,klem:)

Ett skönare liv sa...

Åh ser ju hur härligt ut som hellst!!

å vilket fint hus :) ibland längtar man efter att bo på landet :)

kram nadja

ALEGNI sa...

det är underbart med en så stor gård som ger en massa olika möjligheter för uteaktiviteter för barnen. konstigt förresten, hur plötsligt de sen slutar leka...
kram
ingela

linruz sa...

Ja visst är det häligt när solen kikar fram. Tyvärr jobbade jag heladagen i går och när jag väl slutade hade solen försvunnit. Men fick i alla fall njuta av den genom fönstret.
Kram kram

Krydda Livet sa...

Du har så fina bilder Lotta. Verkligen duktig är du på att fota. Livfulla och vackra!!

Och ert hus är så fint. Jag vill gärna bo på landet när jag ser det :)

Kram

Anna sa...

Vad mysigt ni bor, får Bullerby-känsla.

Anna

En Doft Av Lavendel sa...

Vá har ni ingen snö??
Här är det vinter vitt och just nu -10 grader. Längtar som 17 efter våren haha =D
Ser nästan ut som vår hos er tycker jag, va härligt.

Kraam från Benita

allt o inget med jeanette sa...

Ni bor ju helt fantastiskt!!
Gulligt foto med de små vantbeklädda händerna!

Hallen .. Välkomnande o vacker!!
Längtar tills vi får se ditt hem i tryck!

Jeanette