lördag 21 mars 2009

Livet på landet en solig dag

Jag är ute i solen och fixar i rabatten..upptäcker att min julros som jag fått av min döda farmor blommar..gulle dig...


De påhittiga barnen bygger en koja.

Leker med såpbubblor i solen.

Vårt hus lyser vackert i solskenet och vi njuter av livet...Nu ska jag och barnen på fest och rocka fett...

Fortsätt gärna att tävla om fina saker från Nordljus här.
Vill du skriva en liten hälsning kan du göra det här (om du inte har blogg) eller besök gärna min säsongsblogg My Lovely Four Seasons.
Kram / Lotta

17 kommentarer:

Nylyckan sa...

Hej! Härliga bilder. Tac för att jag fick ta del av dem. Ha trevlig lördagkväll. Kram Åsa

Hem och Lycka sa...

Härliga vårbilder! Och så mysig koja barnen gjort!

kram

Vera sa...

härliga stämningsfulla bilder, jag kan nästan känna doften av vår ändå hit.

linruz sa...

Mysigt att få ta fram såpbubblorna.
Ha en kul kväll. Kram kram

VITA NYANSER sa...

Vilka härliga bilder, som från en tidning! Vad duktig du är på att fotografera!

Huset, åh vad fint även på utsidan!

Ha en härlig fest!
Kram L-L

Hemma hos Klara... sa...

Underbara vårbilder! Blir lite avis när jag ser hur mycket vår du har. Här i Dalarna ligger snön djup fortfarande.

Ha en fortsatt härlig helg!
Kram Helena

Hemmalycka sa...

Vilken fin koja, vad mysigt att julrosen blommar.
Hoppas ni får rocka fett på festen.
Kram Åsa

Hulda sa...

Så vårvakkert det er hos deg i dag! Herlig når sola skinner og dagene blir lange og lyse. Herlige bilder! :)

Det vita dårhuset sa...

Hejsan Lotta!

Det ser bara för härligt ut =)!!
Hoppas ni får en lika underbar kväll.
Kramar Erika

Livet i byn sa...

Åh men du, vååååår!! Jag tänker på när det kommer att se ut så där hos oss. Jag vet när - i slutet på maj!! Hur orättvist får det vara ;0)

~Livet i byn

Tingeltangel sa...

Det ser underbart soligt och fint ut. Önskar dig en fortsatt skön helg.

Millas hem sa...

Såå vackra bilder! Vilket ställe!!

Camilla

Stjärnor & Champagne sa...

Tack snälla...Och det kommer att bli bloggande iaf och jag kommer kolla in hos er, kan inte låta bli. Vad härligt med såpbubblorna. Hoppas att ni rockade fett ordentligt.

Kramkram Anne

Snuttan sa...

Ohh vad jag älskar att titta på dina bilder. Så härliga

Ha en underbar sändag

Margie sa...

oh, Lotta your children are delightful and the little house is so cute. The school is amazing and so interesting that you too went there. The fruit bowls made me hungry. hugs Margie.

Nettan sa...

Va härligt vårigt! Vilken jättemysig koja de gjort! Nästan så man skulle vilja krypa in själv! Hoppas det blev en trevlig fest!!
Kram Nettan

Kirsi sa...

Hej!
vad fint ni verkar bo. =) jag saknar själv efter att snön ska försvinna så man får börja fixa i trädgården. =) hade bra kram