lördag 25 april 2009

Dags att plantera

Steg upp med tuppen imorse och all mat är nu lagad till eftermiddagens kalas. Nu ska jag istället sätta igång att fixa mitt trädgårdsland.



Jag är inte så duktig på det här med att så fröer och plantera grönsaker. Jag tycker om att hålla på i landet, gräva och skita ner mig..men jag gör det bara lite på känn.

Hur ska man nu göra med alla dessa blommfröer? Ska börja med att gräva, gödsla och göra fint..kanske jag hinner visa er några fler bilder ikväll. Blommfröerna tänkte jag plantera i lerkrukor och ha i uterummet en tag..är det bra? Bäst att sätta fart..innan gästerna kommer..

Tack gulliga Maria med bloggen promenader på landet för ditt inlägg om mig..du är min bästa vän..har alltid varit det och kommer alltid att förbli...välkommen på middag och fira vår 10 åring..vi ses om en stund... Alla ni andra ha en super skön solig lördag.

Kram / Lotta

Är det något du undrar över kan du maila mig här eller besök gärna min säsongsblogg My Lovely Four Seasons

10 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vad gulligt du skriver om din bästa vän, ska in och kika hos henne strax.

Lämnar över frågan om fröerna till någon annan mer kunnig ;-) men vackra bilder kan jag säga iaf ;-)

kram

Jannicke sa...

Ha en vidunderlig dag, Lotta :o)
Kos dere med planting og 10 års feiring!!
Klem til deg.

Signe 1 sa...

Ha en underbar lördag du oxå! Här skiner solen för fullt o man blir såå glad!! Bästa vänner ska man hålla hårt i!!:-) Kram Sofia

Wilma och jag sa...

Härligt! :) Vackra bilder var det!

kram!

Naija sa...

hej
du tar en lerkruka elelr vad du nu vill plantera i fyller 2/5 av krukan med gödesljord resten med SÅJORD till det djup dina fröer ska ligga i lägg fröerna med lite mellanrum fyll på med såjord sedan vattnar du LITE sätter en påse över
du lyfter av påsen nån gång per dag
på detta vis slipper du störa växtens rötter från såjord till gödseljord..
ha en trevlig helg og rattis på födelsedagen!

Charlotte sa...

Det lyder hyggeligt, at du skal plante lidt frø. Og sikke fine billeder du har taget. :-)
Dine havehandsker er super cool! Sikke en farve! :-)
Jeg håber i får en flot weekend! Og tillykke til fødselaren!
Klem Charlotte i DK

alegni sa...

jag är ganska usel när det gäller att odla fram egna blommor. min köksträdgård brukar jag lyckas lite bättre med :)
hoppas ni fick en mysigt kalas! försenade grattisar till 10-åringen!
kram
ingela

Lottaspace sa...

Oj jag skulle också vilja plantera och fixa! Men kommer inte igång bara..

Kram,Lotta

Lisa sa...

Gud vilka fina bilder du tar!! Lycka till med sådden!
/Lisa

Liza sa...

Hej Lotta!

Är dom beiga burkarna från Green gate?

Ha det bra!
/ Liza