tisdag 26 maj 2009

Lotta på TV..nej tack..

Har faktiskt glömt att berätta att ni kunde fått sett mig på TV..men tji fick ni.. för jag tackade nej. Den lokala tvstationen här i Östergötland hörde av sig och ville göra ett reportage om mitt hem och mitt intresse för inredning. Ernst behagar visst inte komma:-) annars hade det varit kul, men något annat är jag inte sugen på.

Jag känner att nu räcker det med reportage..det är så psykiskt påfrestande..i alla fall om man är som mig som gärna vill ha lite fint när de kommer. Kanske är jag dum..men man måste lita på sin magkänsla. Jag trivs med att visa mitt hem här på bloggen..och det kan kännas nog så stort. Jag är osäker om mitt reportage i Corren kommer visas på torsdag..det kanske dröjer för jag har inte läst text eller sett bilder ännu..men vi får se...

Jag har även en utmaning till er som läser här...alla ni utan blogg som bor i närheten av mig eller långt ifrån. Jag vet att på omvägar att det finns både den ena och den andra som läser min blogg varje dag...om du är en av dem så skicka mig gärna ett mail här och skriv en liten rad om dig och varför du läser min blogg. Jag bjuder på mitt hem och mitt liv..nu vill jag att du bjuder på dig! Tack..

Ha en skön dag
Kram / Lotta
Är det något du undrar över kan du maila mig här eller besök gärna min inspirationsblogg med lånade bilder My Lovely Four Seasons

42 kommentarer:

Kärrans blogg sa...

Godmorgon Lotta! Jag tycker att det är bra att du litar på din magkänsla. Jag ser fram emot att läsa reportaget om dej och ditt hem i Corren. Ha det så bra! Hälsningar Kerstin

rosenskära sa...

Du är klok, tror jag, som tackar nej. Man vill inte bli allmän egendom och uppskattning har du ju redan fått med råge, både i reportage och via alla dina trogna läsare. De kanske ser ett Leila-ämne i dig?

Lägger du ut en länk till Corren när det kommer?

Kramar/Lena

1+2-barnsmamma Carola sa...

Jag är en av dem som njuter av alla dina fina inlägg på din underbara blogg. Hur jag hittade hit från början minns jag faktiskt inte längre...
Bor i Halland med make och 3 barn, varav ett tvillingpar. Underbart och intensivt. Hinner inte uppdatera min blogg så flitigt som du. Men i huvudet skriver jag många inlägg, och rätt vad det är smäller jag till med flera på en gång.
Om du bara hinner och orkar hoppas jag du fortsätter förgylla bloggosfären med ert hem, er vardag och dina funderingar. Det är en underbar blandning.
Kram

Titti sa...

Jag tyckte du gjorde rätt som tackade nej.Man ska lita på sin magkänsla .& det får inte bli för mkt utav allt. Ha en härlig dag.
Kram Titti i Linköping

Kerstin sa...

Et riktig valg for deg Lotta.. Når mageføllesen sier nei...så var det rett...
herlig utfordring du gir de leserne uten blogg..
Nyt dagen O=)
Klem

Villmarkstausa sa...

Det er godt at vara lite privat. Et hem er lite personligt....
Ha et fin dag i ditt vakra hem. Du er flink til å ta bilder....

Jannicke sa...

Ja, følg alltid magefølesen..
jeg tror du valgte rett ved å si nei ;o)
God tirsdag, Lotta.
Klem J.

Hanna sa...

Hej Lotta!
Vad fint du gjort i uteköket!
Såg att du köpt jysk-dynorna... va försiktig när du dammar av dom...går lätt sönder :S
Hade varit trevligt o se dig på tv :P

Ha d bäst!
Kram Hanna

Pillargontanten sa...

Från en anna Lotta :O)
Jag läser din blogg och förundras ibland över dina alltid så positiva tankar, om hela välden var som du skulle det inte finnas många orättvisor :O)
Vill du veta mer om mig, så finns både hemsida www.landsronningen.com och blogg, se länk :O)
Ha det bra!

Sanne sa...

Hej Lotta
Din blogg är helt fantastisk och dina bilder är så vackra!! Bra att du litar på magkänslan den kan ha väldigt rätt i bland!!
Kramar

plingan sa...

Ja du bjuder verkligen på dig själv! Tänk att du varje dag har så mycket fint att visa och så många vackra bilder. Det är egentligen inte riktigt klokt ;)
Kramisar

Gnistrande snö sa...

Ser framemot att få se reportagen, fast den lokala tidningen blir det väl svårare att få tag på, hoppas du visar lite av det här på bloggen :-)

Underbara bilder och vilket superfint utekök!

Kram
Katarina

Hege sa...

Følg ALLTID mavefølelsen:-)
Fint at du utfordrer de uten blogg!
Er innom deg så ofte jeg kan, du er veldig inspirerende:-)
Ha en fin dag, klem Hege.

Lilla huset på prärien sa...

Hej Lotta,

jag förstår dig precis. Det är ju lätt att stressa upp sig över reportage även om de kan vara roliga såklart. Och tv känns ju som en annan grej - då filmas ju hela alltet...

Ha det bra i solen!

Kram Jenny

My shabby chic house sa...

Jag tar åt mig av utmaningen även fast jag har en blogg...:o)

Läser din blogg nästan varje dag och inspireras men hinner sällan kommentara.... Har man en kvart ledigt mellan ungarna så vill man hinna besöka alla sina favoritbloggar.

Jag har själv runt 3-400 smygare på bloggen varje dag, det är frustrerande att inte veta vilka de är...eller om de läser överhuvudtaget....;o)

Så nu ger jag mig tillkänna och ska försöka kommentera lite oftare. Älskar din smak och ditt vackra hem. Ditt utekök är to die for.

Många kramar Mia

bubbelrummet ♥ sa...

Ibland måste man lyssna på sin magkänsla. :-)

ulrika sa...

Hej Lotta, ja du bjuder på dig själv och är en inspirations källa som jag hämtar mycke ideer av. Jag heter Ulrika bor utanför en liten stad som heter Kungsbacka i Halland. Mitt stora intresse har alltid varit blommor men sedan jag började att blogga har inredning kommit till att bli roligare och roligare. Jag kommer att fortsätta besöka dig nästan dagligen men som du vet tar det tid att blogga och jag hinner inte alltid med.
Kram Ulrika

Lauras gård sa...

Tänk om Ernst kommer, då blir det TV, men kanske mer från ditt gamla uthus än från huset... Förstår att det blir mycket att stå i då de ska göra reportage. Jag tycker det är jobbigt bara man får gäster. Man städar så man är helt slut då de kommer... Kram Stina

Lena sa...

Hej!
Ja jag är en av dom många som följer din blogg via bloglovin'. Du är så positiv till det mesta, och har ett så otroligt vackert hem.
Jag gillar verkligen att följa din blogg, blir inspirerad av dina foton. Själv har jag ingen vaken blogg, men heter iaf Lena och bor i Mora. Mitt intresse för inredning har växt de senaste åren i takt med att hus har köpts, målats och interiör har fallit på plats...Ska se om jag kan bli bättre på att kommentera, men tiden sträcker ofta inte till för mera än att läsa genom inläggen...

Kram

Hem och Lycka sa...

Men oj vad coolt Lotta! Du hade ju kunnat bli vår kvinnliga Ernst *fniss* och lyft fram alla fina vita hem :-D Men jag förstår dig, det är jobbigt med reportage hur roligt det än är. Hit har bara Aftonbladet vågat sig men jag minns ju hur det var.

Hur tyckte du det gick när Corren var hos dig?

Och jag vet hur frustrerad man blir när folk inte lämnar kommentar, de som man inte känner, jag reagerar likadant..

kram Mia

Jenny sa...

Hej Lotta!
Du är eftertraktad du:) Men du gjorde nog rätt o följde magkänslan..jag kände efter ett reportage att det nog får räcka med det..kände precis som du innan..ja du vet;)

Kommer man att kunna se Corren reportaget på nätet sen? (får nog inte tag på tidningen här i västsverige)?? Hade varit såå kul att se:)

Sköt om dig goa bloggvän!

kramis Jenny

Made in Persbo...Carina sa...

Så glad att jag hittade till din vackra blogg idag! Du visar så mycket fint.
Kram, Carina

Bella sa...

Alltid lika vackar bilder att kika på här på din mysiga blogg!!

Tycker du gjorde hlet rätt som tackade nej till TV om det inte kändes rätt, man ska lyssna på sin magkänsla!

Kramar Bella

Nettan sa...

Hej Lotta!

Jag läser din blogg nästan dagligen och kommenterar ofta! Jag vet inte egentligen om du vill veta mer om mig, men jag vet att du brukar läsa min blogg ibland och där står det mer om mig och mitt.

Klokt av dig att du tackade nej till Tv-erbjudandet. Jag håller precis på och funderar på om jag ska delta i en annan typ av artikel i en av våra dagstidningar, har inte bestämt mig än så jag får se? Kanske har du några tips att komma med vad man ska tänka på?
Kram

Marina sa...

Kanske att det blir reportage härifrån min trädgård någon gång, beror på om provbilderna säljs. Kan nog tro att de tär ganska påfrestande med reportage. SÅ du gör nog rätt som lyssnar till magkänslan.

Kram!

mitt skärgårdsliv sa...

det är klokt att följa den känslan man har, visst kan det vara stressigt med mycket reportage på en kort tid, vem vet kanske Ernst knackar på dörren än ;) Ha det bra!

Uttan sa...

Ja visst har Du så rätt...
Man får nog vara lite försiktig det är nog bra med tidningar men tv???
Ha det gott.
Semesterhälsningar.
Kram!

Åsa sa...

Du valde efter vad som passar DEJ bäst och det är viktigast! Nu har jag inte ett hem som NÅGON vill se på tv;) Men om jag ska få besök stressar jag runt och vill ha det fint, så jag förstår absolut pressen med att VISA upp sitt hem!

Men klart JAG hade ju gärna sett DITT hem på tv ;)

Ha det bäst//Åsa

silwerstar sa...

Jag är här inne och kikar sen några veckor tillbaka, har nog dock aldrig gett mig tillkänna? Vi känner inte varandra alls, men jag vill tacka för all den inspiration du skänker. Dina foton är alltid så ljuvliga! ♥

Vardags-mirakel sa...

Ernst är ju husguden för mig, ni två skulle kunna inreda ett jättevackert hem tillsammans! Ha det bra, kram Eva

S sa...

Hej Lotta! Du gör verkligen rätt som litar på magkänslan. Den brukar oftast ha rätt. Hoppas verkligen du inte slutar blogga för din blogg är så otroligt inspirerande och njutbar. Den är en av dom bloggar som fått mig att våga kliva ut i bloggvärlden även om jag fortfarande är ganska anonym. Jag trevar mig fortfarande fram som Bambi på hal is. :-)Kram S

2BarnsMamman sa...

Att göra det som känns bäst för dig själv är nog klokt! Ha en fin kväll!

Anonym sa...

Hej, en flitig läsare av din blogg - det är jag det. Har ingen egen blogg, har inte så mkt att visa upp:-: men älskar att inspireras av andra. Skriver sällan kommentarer, blir bara att man är in en sväng överallt o kollar av alla fina bilder. Fast man borde kanske kommentera mera, det är väl för att man är så anonym på nätet, när man inte har ngn egen blogg och inte känner personen ifråga. Man surfar runt överallt. Jag bor iallafall i Norrbotten, heter Ulrika. Har ett stort hus på landet som vi pysslar på med, drömmer om det fina vita hemmet en blandning av nytt och gammalt. Men som är svårt att uppnå, vill ha allt och göra allt, men har svårt att åstadkomma ngt :-) Älskar dina bilder !!! Fortsätt inspirera ! Kram !

Signe 1 sa...

Hej Lotta! Känner precis som du! Att man vill veta vilka som ofta går in o läser ens blogg utan att kommentera...speciellt dom man 'känner' (typ arbetskamrater osv) som man vet läser bloggen men som inte ens SÄGER nåt, sånt kan störa mig lite, det behöver inte vara nåt positivt, men ialla fall att man får NÅN reaktion när man bjuder så på sig själv...jaja, that´s life! Ha det bäst, Kram Sofia

Ph sa...

Hej Lotta!
Ska bli kul att se om du finns i tidningen på torsdag! Om du skulle vilja ha fler exemplar av bilagan med dig säg till, sambon jobbar på Corren (sport visserligen, men ändå) och kan skicka en mängd. :)
Kram, ph

Hemmalycka sa...

Det skulle inte jag heller ha gjort, det skulle vara för nervöst.
Sköt om dig.
Kram Åsa

Blåbärs och smultronstället sa...

Hejsan!
Vad bra att du kunde säga nej till sådant smickrande, men man ska känna efter själv.
Jag har också hört att en del är inne och läser om mig i min lilla stad. Jag har berättat att man kan ge en kommentar anonymt, men skriva under med sitt namn. Det har en del börjat med nu.
Kram på dig!
Susanne

MiaMaria sa...

Hej!

JA man ska göra det man känner är rätt...själv har jag tackat nej till reportage...är nog för petig......

Ha´det så gott!
MiaMaria

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hej på dej Lotta!
Va många fina inlägg som jag har missat på grund av min lilla oplanerade bloggpaus! Du tar så fina bilder. Va mysigt det var vid bäcken. :)

Jag skulle nog också ha tackat nej till tv...SMICKRANDE, men...nja lite otäckt också! :)
Aftonbladet hörde av sej för några dagar sedan så de ska komma hem till oss på hemma-hos-reportage om några veckor. Skitkul, men samtidigt väldigt nervöst. Lokaltidningen ska ju också komma...
hm...får se hur stressigt allt blir! :)

Ha det så bra!
KRAM
/Helena

Vitt o Vältummat sa...

Vill man inte vara med i TV så vill man inte. Jag hade nog också tackat nej men icke desto mindre känt mig hedrad!
Kram/Åsa

Anna-Karin sa...

Hej Lotta !
Jag följer din blogg slaviskt , tycker att du har ett underbart hem och att du tar grymt fina bilder. Vad har du för kamera ??

Kram A-K

Mizzy sa...

Hej Lotta!

Jag hittade din blogg genom styleroom för ganska länge sedan. Jag läser din blogg nästan varje dag. Jag blir glad av det! Du verkar så positiv och harmonisk och sätter familjen i första rummet. Jag älskar att läsa om din vardag och se dina vackra bilder. Jag inspireras av ditt hem väldigt mycket.

Själv är jag 34 år och har precis köpt en liten stuga på landet med min pojkvän. Vi har katter men tyvärr inga barn än. Jag älskar djur, natur, inredning, fota, vänner och familj mm.
Har tyvärr ingen blogg (inget internet hemma....eller dator heller. Står pålistan "vill ha").
Jag jobbar som telefonist/receptionist på deltid. Vill ha ett heltidsjobb.
Det var lite om mig. Du får gärna maila om du vill veta mer ;)

Ha en bra dag nu. Jag ska hem i regnvädret! Kram