lördag 23 maj 2009

Semester med nära vänner

Ikväll kommer min bästa vän hit..promenader på landet. Hennes vänskap betyder väldigt mycket för mig och jag tror att jag betyder lika mycket för henne. Vi brukar semestra ihop med våra familjer. För det mesta så söker vi oss till havet..vita stränder. Ett år var vi på Öland ett annat i Danmark.


Förra året firade vi midsommar i Mellbystrand där har vi varit 2 år i rad..i love it och en del andra ställen. Ikväll ska vi betämma ett nytt resmål..jag undrar vart? Kanske att vi åker bort i midsommar eller en annan helg..men något hoppas jag att det blir. Har ni något förslag på stugor vid havet?


Önskar er alla en skön lördagkväll
Kram / Lotta
Är det något du undrar över kan du maila mig här eller besök gärna min inspirationsblogg med lånade bilder My Lovely Four Seasons

22 kommentarer:

Beas barnslikheter sa...

Vilket härligt ljus, man kan verkligen förstå Skagenmålarna som förstod att återskapa det ljuset.

Kram Bea

Signe 1 sa...

Man ska vara rädd om sina bästa vänner, de är ovärdeliga!:-) Kramis Sofia

Titti sa...

Hej
Fina bilder på dina barn.Kram Titti

VITA NYANSER sa...

Åh vad underbart! Jag har bott i Mellbystrand i 2 år, och firat midsommar där! Den stranden har jag varit MYCKET på, inte på sommaren utan vår, vinter och höst, helt underbart. Hade ni något bra boende där? Kanske något tips? Söker du fina stränder så är Haväng, Vitemölla och Kivik helt underbart!

Ha det bra!
Kram L-L

Monica sa...

Hej !!!!!!!
Åh,vilka härliga bilder.......!!!!
Gillar utflykten till bäcken,vilket familjemys !!!!!!
Hittade en fras du skrev i ett tidigare inlägg ...........om att inrednig/saker.......gör dig lycklig en kort stund....men upplevelser med familjen stannar i hjärtat hela livet.......kloka och oh,så sanna ord..........!!!!!!
precis sååå känner jag det också.........!!!!!........Men ibland kankse man behöver den snabba lyckan......men inget,inget går upp mot den långvariga......!!!!!
Kram på dig.....och ha en härlig helg......!!!!!!
Monica i Rom

Hem och Lycka sa...

Jösses vad vackert! Vilket fint kort på dina små, perfekt i ram.. Hihi, tipsar om min uppväxtstad Strömstad, saltare än så blir det inte ;-)

kram Mia

Hulda sa...

Så herlige sandstrender! Virker som et veldig vakkert sted. Nydelig bilde av barna på stranda. Ha ei fin helg!

Stjärnor & Champagne sa...

Desvärre inget tips, sorry....Men jättefina bilder. Ja man har sina närmasta vänner som är ovärderliga. Tips förresten, Fiskebäckkil, mittemot Lysekil. En idyll. Hotellet heter Gullmarsstrand.
Kramis Anne

Jenny sa...

Hej Lotta!
Jättefina bilder du visar, ser härligt ut!
Vad kul att du o Maria är bästisar, har börjat följa hennes blogg, den är jättemysig:)

Inga bra tips tyvärr..reser inte så mycket..

Ha en skön kväll,
kram Jenny

Åsa sa...

Fina bilder som vanligt ;)

Visst är det fint i Mellbystrand!! Våran första semester ihop, sambon och jag och mina/dina barn gick dit! Strålande sol hela veckan och en stuga precis vid stranden... Kan inte bli bättre än så!

Hoppas ni hittar nått lika bra i sommar//Åsa

S sa...

Härliga bilder som vanligt. Har dessvärre inga tips. Mysigt med familjeutflykt till bäcken. Det är dom små stunderna som egentligen är de stora stunderna. Ha en skön lördagskväll. Kram S

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbara bilder och så kul att få besök av Maria. Hoppas att ni hittar något bra resemål. Vi funderar på Gotland i år.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Eveliina sa...

ser riktigt mysigt ut

Anonym sa...

Gotland som någon tidigare föreslog och så ÅLAND förstås! :) Härlig o vacker ö!

Sjabbig men chic sa...

Familj, vänner och stränder. Då måste man ju ha allt!
Du förresten vänner och stränder... Vad är det för filmtitel man tänker på då? Eller det kan ju inte du veta vad jag möjligtvis skulle tänka på men Vänner och stränder... Det blir som någon filmtitel i mitt huvud. Ja, jag kanske är lite trött då!

Kram Lisa

Lauras gård sa...

Vilka underbara bilder i förra inlägget. Härligt med vatten så nära erat hus. Vad kul det låter att åka på semester med bästa vännen. Tyvärr har jag inga tips på stugor, önskar jag hade en själv... Kram Stina

Petra sa...

Gotland!!!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen önskar fortfarande att jag bodde brevid dig och vi kunde fika tillsammans och fnissa som små skolflickor. Dina bilder säger mer än tusen ord, förstår att era resor varit fantastiska. Såg att du tittat in till mig meddans jag var på resande fot. Och bilden kände du igen hoppas det gick bra att jag lånade den. Själv klart går jag med på en byteshandel och du har några flaskor över, gärna småa dom är helt underbara.
Ha det bra. Kram Tess

mammagumman sa...

Hej

Vilken trevlig blogg. Fina bilder på ditt hem som ser varmt och hemtrevligt ut. Hit kommer jag gänra tillbaka! / Anna

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilka underbara sommarbilder, jag älskar också att ha semester vid havet. Det är roligt att åka på semester med goda vänner.
Kram Susanne

Milla sa...

Österlen i Skåne är underbart vackert! Dit vill man återkomma år efter år! Ljuset är helt fantastiskt där! Kram Milla

Kaffe med drömmar sa...

Hej!

Jag och min man ska åka med goda vänner till Mellbystrand i sommar. Det blir vårt första besök där. Har du några tips?

Kram