tisdag 30 juni 2009

Egen tid...ett kvällsdopp för mamma


Bilderna är tagna sent på kvällen

Jag har inte så mycket egen tid som det så fint kallas..jag har nämligen inte behov av det nu när mina barn börjar bli större. Tiden får jag av sig självt när de är hos kompisar eller leker med varandra. Vill jag ha egen tid däremot så tar jag det..men jag väljer ofta att vara med mina barn eller min man..vi trivs så bra tillsammans och deras närvaro och samtal ger mig energi. Annat var det förr när barnen var små..fy vad jag ville hemmifrån ibland..men tiderna förändras..


Jag har små korta stunder som jag prioriterar att bara få vara jag..det kan tex. vara gå ut och gå, umgås med mina vänner, få vara i trädgården, gå i skogen eller få åka och shoppa. Numera har jag också er ..ni är min avkoppling.. att få blogga. Ikväll har jag simmat..bara fågelkvitter och får som bräker..lovely..


Att få använda poolen så här på sommaren är verkligen lyx...jag kan fortfarande efter 10 år i detta hus nypa mig i armen och fråga mig själv om detta är sant..vem trodde det när man skulle flytta till hus. Inte jag...


Jag får många frågar om poolen och jag kan inte berätta så mycket mer än att den fanns i huset när vi flyttade in. Den är 25 år gammal kommer från Folkpool. Vi har bytt det eldrivna överdraget och nu liner. Hur man sköter den vet jag inte så mycket om..det gör min man..jag badar *ler*. Nästa är ska vi bygga nytt poolhus och lägga nytt golv..om jag bloggar då får ni vara med:-).

Efter min simtur så fotade jag en del..vad gör man inte för konsten:-)
Nu ska jag sova..natti och hej...imorgon blir det fler inlägg...jag har många inlägg som väntar. Ibland känns det som jag visat allt minst hundra gånger..men eftersom jag älskar att fota så får ni allt dras med mig ett tag till. Någon dag kommer när jag känner mig färdig och fram till dess så bloggar jag på..


Är det något du undrar över kan du maila mig här eller besök gärna min inspirationsblogg med lånade bilder My Lovely Four Seasons

30 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lotta! Jag hoppas att du bloggar i all evighet - jag gillar dina texter och dina foton så mycket! Kram och tack för att du finns och delar med dig... Hälsningar från Krista

Hem och Lycka sa...

Ååå, ja, nu läskar du mig ännu mer :-D Jag kanske tar en avstickare på väg upp till Sthlm senare i sommar.. Ser du en tjockis i poolen så är det bara jag *fniss*

kram

Ullis/Leva på landet sa...

Ser ju verkligen så underbart ut. Känns som verklig vardagslyx som man behöver lite då och då. Här blev det grillning vid badet i stället med flera från byn.


Kram Ullis

Hem och Lycka sa...

Tack detsamma vännen, det gäller dig också! Du ligger i lä, jag har fler kilo för mycket än dig *fniss* Men ska ta itu med det nu på allvar efter semestern/sommarn när medicinerna är ur kroppen.

kram

Hem och Lycka sa...

Förresten, jag har ju sett dig på bild, inga 15 kilo för många där inte!

nattikram

Anetteshus.com sa...

... ser helt fantastisk ut!! Så herlig det må være å ha en egen pool!? Heldiggris;)

Ha en strålende sommer, Lotta!!

Klem Anette:)

Anonym sa...

Tänk att få ta en simtur i din/eran pool. Omgivningen runt poolen gör så mycket och tänk på kvällen med de tända ljusen!!!
Vilken avkoplling det måste vara.
Passa på att unna dig egen tid när det går.
Att titta in till din blogg är avkoppling för mig.
/Jeanette H.

Hege sa...

Hei Lotta!
Blogg i vei du!Koser meg når jeg kikker på bildene dine-de er VAKRE!
Ha en god natt, klem Hege.

Mamma Millan sa...

ÅÅ såå vackert..den polen skulle jag med vilja ta ett kvällsdopp i!!!

Millan kramar♥

Helgona sa...

Visst är det härligt med pool! Du får till så stämningsfulla bilder...så jag nästan längtar hem från min husvagn ;)

Wannebebondjantan sa...

Meh... jag vill också ha en sån vacker pool! Det såg skönt ut, vilken vardagsLYX du har!

Wannebebondjantan sa...

Meh... jag vill också ha en sån vacker pool! Det såg skönt ut, vilken vardagsLYX du har!

Lina sa...

Vilken härlig färg på insidan av poolen ni har! :)

alegni sa...

så många härliga inlägg från dig igen, lotta. jag måste säga att du är bra på att ta vara på sommaren o barnens barndomstid. det är så många föräldrar idag som springer runt i cirklar numera o då är faran att barnen hamnar i kläm. men inte hos er :)
kram
ingela

Linda sa...

Så skönt det ser ut med ljus kring polen! I den här värmen skulle det inte sitta helt fel med ett svalkande dopp nu som då :) måste lägga pol på min "önskelista"... :D
Kram Linda

Ingela la la sa...

Vilken lyx ;) Skönt det där du skrev att det ändrar sig... Just nu vill jag bara hemifrån och det är hemskt att känna så.. kan beri på häxan surtant oxå men ändå...

Kram

Sanna sa...

Vad unerbart det måste vara att ha en egen pool nu i sommarvärmen!Vilka fina bilder!Härligt med kvällsdopp!
Kram Sanna

Guldkant På Livet sa...

Jag förstås var namnet Lyckliga Lotta kommer i från: ) oj va härliga bilder du tagit, du skulle kunna ta inträde till din oas!! Blir så badsugen när jag ser din pool.... Mari.

Jannicke sa...

..helt fantastisk!! Har kost meg med dine siste innlegg nå..
Får ikke alt med meg for tiden,
for bruker ikke pc mye nå på sommerstid ;o)

Men du har det SÅ vakkert!

Klem J.

Sofi sa...

Hej Lotta!
Känner igen det där med att "egen tid" inte är så stor grej längre när barnen blir större. I min situation så blir det naturligt lite då och då men med den här åldern på O så har vi så himla mysigt tillsammans så det blir en annan grej. De är så självgående!
Poolen är bara såå underbar! Vill HA! :)
Ha en härlig dag,
kram Sofi

Stämningsfullt sa...

Hej!
Gud så skönt det ser ut!
Om jag ska vara ärlig så har jag aldrig önskat mig en pool, mycket pga att jag tyckt det var lite otäckt med småbarn och vatten. Men den här sommaren, med stora magen och allt så har jag önskat mig en pool varje dag! Vi ska nog köpa en rund variant som vi kan ha tillsvidare iaf :)
Önskar jag kunde flyta runt och känna mig viktlös ett tag :)
Kram!

Två systrar sa...

Ser underbart ut! Vilken vardagslyx...vem behöver charter nu? ;-) Kram C&M

Två systrar sa...

Du Lotta förresten...Hur får man layouten så att man kan lägga bilder på båda sidorna om mitten?
Du har så otroligt snygg blogg...
Fantastiska foton...oj vad beröm;-) men du inspirerar verkligen Kram igen C&M

Kallholmen sa...

Det ser underbart ut med egen pool...här har vi närheten till havet det är också härligt.
Ha en skön sommar, med både egen tid och energi från familj och vänner.
Kram carolina

Skrållungar och skärgårdsliv sa...

Hej Lotta!
Du har det såå mysigt! Man blir alldeles harmonisk när man ser de tända ljusen vid poolen!

Det där med egen tid som du beskriver när barnen var små.....där e jag nu! Älskar att att umgås med min familj, men den egna tiden är viktig att få ibland!

Ha det gott i sommarvärmen!
Kram Nadja

Nattmia sa...

Gentid är viktigt, även om det "bara" är korta stunder som när barnen är hos kompisar osv...

En pool hade inte varit fel nu för här är det så varmt och kvavt nu..

Kram
Mia

Jeanette sa...

Hej Lotta! Jag har också, likt många andra hittat hit via Corren. Det var ett fantastiskt repotage som fängslade och jag var tvungen att gå in och titta på din blogg direkt. Nu är jag fast och läser varje dag, du är otroligt inspirerande!

Kram Jeanette

Sabina sa...

Så härligt med egen pool, att kunna bada vilken tid på dygnet som helst!
Kram Sabina

Grodmamman sa...

Härligt och mysigt det såg ut! Vem skulle inte vilja simma några längder där!:)
Kram

Caroline sa...

Vilken fin pool ni har. Ha det bra!