måndag 8 juni 2009

...så skimrande var aldrig havet...

I ett gråmulet och kallt sommar Sverige söker jag tröst med vackra sommarsaker från Ellis Corner. Jag älskar denna sång...har sjungit den på bröllop.


Vacker tändsticksask
Sång..så skimrande var aldrig havet av Evert Taube..


Så skimrande var aldrig havet och stranden aldrig så befriande.

Fälten, ängarna och träden,

aldrig så vackra och blommorna aldrig så ljuvligt doftande.


Som när du gick vid min sida, mot solnedgången aftonen den underbara..



Då dina lockar dolde mig för världen medan du dränkte alla mina sorger..

....älskling i din första kyss..

Idag har vi åter igen trotsat vädret och fikat ute i grannens lusthus. Mannen bakade muffins igår..väldigt goda med hallon i..han kan han. Lite monligt var det ...men väldigt mysigt och så är jag väldigt nöjd med att förgylla min tillvaro med dessa vackra saker från Ellis Corner.
Ha det gott

Fortsätt gärna tävla om söta handdukskrokar här
Kram / Lotta
Är det något du undrar över kan du maila mig här eller besök gärna min inspirationsblogg med lånade bilder My Lovely Four Seasons

30 kommentarer:

här är gudagott att vara sa...

Men vilket underbart lusthus och vilka fina bilder.
Haregott!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
hyresfemman sa...

Vilken fin tag med texten "kakor". Har du gjort den själv?

Anonym sa...

Gulligt.

Helgona sa...

Härliga kort! Du får sån stämning i dem!
Du får mig att le, o det är så skönt för just nu behöver jag det!

linruz sa...

Härligt med ett lusthus!!!
kram kram

Jenny sa...

Hej Lotta!
Vilket ljuvligt inlägg!
Tack för allt vackert o inspirerande du visar:)

Nu fick jag "så skimrande var aldrig havet" i huvudet, hihi!

Kram Jenny

Grodmamman sa...

Vilket härligt inlägg och så vackra bilder! Satt och sjöng för mig själv medan jag scrollade ner!:)
Kram

S sa...

Fina bilder! Jättefina också i ditt förra inlägg med pannkakorna. Visst ät det härligt att äta ute!!! Kram S

Mysiga lantliga ting sa...

Vilka fantastiska bilder (som vanligt) !!
Och vilket lusthus, tänk om man hade ett sånt, vilken dröm!!
Tur ni har som får sitta där ibland =)

Kram johanna

Hem och Lycka sa...

Underbara bilder Lotta! Skoj att du blev nöjd med dina grejer och såhär i trista vädertider får man ju låtsas om sommarvärme ;-)

Söööt puss - syskonkärlek rakt igenom!

kram Mia

Smått och gott hos Lina sa...

Så vackra bilder!

Kram Lina

vit och pastell sa...

Vilka fina bilder. Ljuvligt med pastellblått och zink. Vilken mysig puss!

Kramar Maria

chokladblomma sa...

Jättefina bilder!!

Ha det bra!
Kram

Signe 1 sa...

Bedårande bilder o sååå söta kids:-) Kramis Sofia

Anonym sa...

Hej! Första gången jag besöker din blogg och sitter här heeelt mållös! Så otroligt vackert allt är! Bilder som om en proffsfotograf tagit dem och så läser jag att du bara har det som en hobby! Miljöerna bland de vackraste jag sett. Vilket hem!!! Var oerhört stolt över det du skapar och det liv du lever. Allt utstrålar harmoni och lycka. Stor kram från Anette (en nybliven prenumerant förstås av din blogg! :-))

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Va härligt! Ser sååå mysigt ut. Superfina bilder.
och vilka fina saker som finns på Ellis Corner! :)

Kram
/Helena

Sublim Design sa...

å, vilka super fina bilder du tagit, jag blev riktigt glad när jag såg dom:)Visst längtar man efter riktig sommar med mera värme.
kram/S

Villa Tretton sa...

Vilka underbara bilder, nu fick jag också den låten på hjärnan;)
Tack för en såå mysig blogg!

Kram Susanne

bean emäntä - bea's sa...

Oj, tack! Älskar den sången, jag med!

Härliga bilder, massvis med inspiration!

Bodil sa...

Men du milde vilket vackert inlägg. Vilka bilder!!!!
Kram

Uttan sa...

Å underbara bilder jag blir så lycklig av att titta på din Blogg!!!Ja det är en fröjd för ögat och det värmer i hjärtat!
Tusen Tack!
Kram!

Stjärnor & Champagne sa...

Godkväll vännen...Underbara underbara bilder som vanligt. Du är så duktig att få till det. Hm säger alltid till T att undrar vad Lotte har hittat på idag...

Kram till dig från mig/ A

Geta sa...

Vilket underbart inlägg!!!!

Jessica sa...

Åh vilket fint inlägg!
Underbart fina bilder och den sången är såå fin, blir alltid lite blank i ögonen när jag hör den!

Tack vännen,
kram
Jessica

Liv Hege sa...

Så utrolig vakkert - og den sangen er en av Evert Taubes vakreste... nydelig, var det! Klem fra LH

Blåbärs och smultronstället sa...

Jag satt och sjöng den fina Taubesången när jag tittade på dina fina bilder. Han skrev många fina sånger. De passar så fint nu på sommaren.
Tack för de fina orden hos mig, älskar min goa dotter, som har blivit så stor♥
Ha en fin vecka!
Kram Susanne

Nina sa...

Åh vilka jättefina bilder!
Undrar också om du gör de fina tagsen själv?

Annika Christensen sa...

Så vackert ord och bild...
annika