måndag 15 juni 2009

Trägårdslandet..växer så det knakar


Luktärtor

I trädgårdslandet växer det så det knakar. Jag har satt både ätbart och blommor. Våra luktärtor har fått lina som de kan växa mot. Det är kul att odla lite, men det tar tid att rensa och hålla ordning.

Kryddlandet

Dill

Sallad

Det tar sin lilla tid att ha en stor trädgård, men jag gillar att trimma gräs, rensa ogräs osv. Det är terapi för mig att vara ute och fixa. Klippa gräset brukar vi nästan slåss om..det är verkligen avkoppling att sitta och åka runt på en åkgräsklipparen i flera timmar.

Tänkte också tipsa om att Lidel säljer billiga trädgårdshandskar för 5:-, jag köpte på mig ett helt gäng. Har nämligen eksem och kan inte vara utan handskar.

Gräslök & jordgubbar

Idag har det varit en sådan dag på jobbet när man är full av energi och känner sig som värdens bästa pedagog:-)..jag har kommit på att jag behöver mer sömn. Jag har blivit en nattuggla, men den ovanan får jag snällt vänja mig av vid. Jag känner mig mycket piggare när jag får sova mina åtta timmar. Nu är det dags att fortsätta packa..har en del att stå i, men bara kul.

Hoppas du har en bra dag!

Fortsätt gärna tävla om söta handdukskrokar här
Kram / Lotta
Är det något du undrar över kan du maila mig här eller besök gärna min inspirationsblogg med lånade bilder My Lovely Four Season

16 kommentarer:

Adriana Ximenes sa...

Friend att vacker trädgård ... Grattis för tipset.
Var lite borta från din blogg och var tvungen att missa sina dicas.Agora har invigdes affären Jag är tyst och jag kan göra med fred publikationer. Stor puss och ha en bra dag.
Kisses,
Adriana.

Stjärnor & Champagne sa...

Hej lilla raring.....Vad go du är...Hoppas att ni får en underbar midsommar och du gör alldeles rätt i kommentarerna. Jag skall också ta det lugnare med bloggen i sommar och vara mer med familjen. Ta hand om dig och din fina familj och känn def inte att du måste besöka min blogg. Jättefina bilder som vanligt har missat några inlägg för igår orkade jag faktiskt inte gå in på någon blogg utan sjönk ner i soffan iställer. Var rädd om dig/ Puss och kram Anne

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hej på dej!
Fina bilder.

Ville bara önska dej en trevlig liten semester. Låter mysigt! :) Vi har också bokat stuga, men det blir bara en natt på Midsommarafton.

Kram
/Helena

Hem och Lycka sa...

Klokt val stumpan, du får vila och ta igen dig nu ett tag! Du är ju bästa bloggkompisen!

Härliga odlingar du har, jag är besviken på de frön jag satte för ett tag sen som stannat upp. Men skam den som ger sig.

Ha en riktigt härlig midsommarhelg!

Kram Mia

Viola sa...

Det därser ju lovande ut..har oxå mina odlingar i vattenhålet...härligtr med egna grönsaker, bär och blommor, hoppas dagen varit bra, nus ka jag äta middag med kollegorna innan sommarlovet börjar...på onsdag! KRAM

Signe 1 sa...

Tack för de söööta orden Lotta! Ta hand om dig och de dina nu i sommar och njut av livets goda, du är en underbar och varm bloggvän du också, men det visste du ju redan, hihi. Hoppas ni får en lovely midsommar och att solen skiner på er♥, STOR kram Sofia

Guldkant På Livet sa...

Hej Lotta, vilket fint ttädgårdland du har! Vi delar mycket du och jag, intresset för hem och likn inredningsmak, trädgård, mat mm MEN icke ogräsresning: )!!!

Jag hatar att rensa ogräs, därför har jag inte sånt land som jag egentligen skulle velat haft, har mest örter i krukor osv..

Vilka häfiga bilder du tagit på pionen och delat upp den och pool, gud va härligt att ha en sådan!!

Helt riktigt Lotta, man kommentrerar så lite/så mycket somm man vill. Ibland har jag mycket tid över så att jag kan skriva mycket hos andra men ibland inte.

Men byta inlägg kommer jag att göra flitigt framöver så välkommen in, när du vill, även om du inte skriver!

Ha det bra nu och njut i ditt trädgårdsland, jag kikar in sen igen!

Mari.

Jenny sa...

Hej söta du!
Ha en superduperskön sommar!!
Helt OK att du inte kommenterar, det finns det ju tid till när den mörka grå hösten är här, eller hur!

Sköt om dig,
Stor kram Jenny

mitt skärgårdsliv sa...

Visst är det roligt att odla men jag är lite dålig på att rensa ogräs! Fina bilder från trädgårdslandet!! Ni ska ha en riktigt bra semester! Kram!

Lilla huset på prärien sa...

Vilket underbart trädgårdsland du har!! Och vad duktig du är som håller sådan ordning! Själv hade jag storslagna planer på att så både det ena och det andra i år men det blidde tji med det. Ogräset har fått bre ut sig istället. Det enda som växer är rabarberna. Och så har jag ju sått en hel del blommor då förstås...

Men det ser så SMASKIGT ut med din sallad... jag måste varit snigel i ett tidigare liv *skrattar*

Kram Jenny

chokladblomma sa...

Vilket härligt trädgårdsland!! Det blir många goda middagar det!!
Man kommenterar så lite eller mkt man vill tycker jag... bloggandet ska ju vara kul och inte stressande. Jag känner ingen stress... det är därför inläggen kommer så ojämnt! Och?! Så får det bli!
Ha nu en underbar semester!!
Kram

Grodmamman sa...

Här började jag rensa igår. En rabatt och halva häcken blev rensad, sedan tröttnade jag!:) Och då har vi ingen stor trädgård. Gräset hos oss klipper vi på en kvart, så när jag vill klippa med åkgräsklippare så åker jag ut till min bror på landet! Fast där klipper gärna sonen också!:)
Kram

Sjabbig men chic sa...

Vi har inget trädgårdsland än. Men vi har lite örter här och där och gräslök och rabarber såklart.
Jag tycker att dina sommarplaner låter helt fantastiskt braiga.
Jag har också fått dragit ner på kommentarerna. jag är ju för sjutton aldrig hemma. men jag läser nogsamt igenom alla som har kommenterat hos mig.
Jag önskar dig en supermidsommar!

Kram kram Lisa

Hilde sa...

Det er deilig å ha egen hage - spennende å se hva som kommer ut av en frøpose - kos dere masse ved sjøen!
hILDE

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilka fina trädgårdsbilder, man blir så glad när man ser hur det växer i sin trädgård:-)
Ta hand om er och jag kommer att sakna dina inlägg, men jag kan ju alltid titta på de fina bilderna och läsa i de gamla inläggen...
Kramis Susanne

Lauras gård sa...

Underbara bilder som vanligt! Visst blir man glad då det kommer upp i trädgårdslandet! Ha en underbar midsommar och dra ner lite på bloggandet, vila och ha det skönt. Kram Stina