måndag 3 augusti 2009

Mamma ..är det höst nu?

Bokstav X Louise interiör,
låda loppis, ljusstake Designrummet zinkkorg House of Linnea

Min son undrade under en promenad i hagen om det är höst nu? Jag hoppas att värmen vill hålla i sig ett tag till..sommaren får gärna vara här åtminstone augusti ut. Jag älskar hösten med alla färger, när jag får komma in och mysa tända ljus och slippa klippa gräs...men jag har knappt hunnit med att känna av sommaren. Mer varma kvällar tack!!


Jag älskar alla våra fyra årstider..därav mitt bloggnamn. Har ingen favorit egentligen och jag tycker att varje årstid är vacker var och en för sig.

Ljusstake från Blommingville
inköpt hos Designrummet

Igår var jag en snabbis på loppis..hade sett två lådor med fack som jag bara ville ha. Köpte dem för 50:- och glad i hågen åkte jag hem. Möter min man som snällt suckar och undrar vad jag ska ha dem till?...oj, oj oj tänkte jag..vad kan man inte ha dem till! Så är det ofta för mig..har hjärnan är full av ideer.

Jag gillar gamla lådor..tycker att det är charmigt att blanda in dem i en vitt inredning. Dessutom är dessa så praktiska när man vill samla på saker som jag gör. En av dessa ska bli till mina snören, etiketter osv. en kanske får bli vit..vi får se.

Tack söta ni för alla kommentarer...vi får se om jag dyker in till er i veckan..har mycket att tänka på just nu och så verkar det som att värmen är tillbaka. Ta hand om er!

27 kommentarer:

linruz sa...

Hi hi den enes skräp den andres fynd.;)
Tur att smaken är som baken.
Kliar i fingrarna att plocka in rönnbär men vill hålla kvar sommaren en liten stund till.
Jag älskar verkligen alla årstier och skulle faktiskt inte kunna välja bort någon.
Lycka till nu i morgon.
kram kram

Livet på Vestergård sa...

Nästan, men bara nästan :) så att man längtar lite till hösten när man ser dina bilder. Håller med om att det är mysigt att få tända ljus när det blir mörkare ute och rönnbär är ju något av det allra vackraste naturen ger oss!

Grodmamman sa...

Vi pratade om hösten för ett tag sedan och då sa min mamma att den 14 september är datumet då hon kallar det höst!:) Det är min födelsedag och till dess hade hon alltid storstädat gillestugan så att den var redo för höstens mys framför kaminen och tv:n!:)
Här känns det som höst idag!
Kram

Sublim design och Blossom kitchen sa...

vad kul med loppis, det var längesedan jag gick på nån...
Fina fynd du hittat, visst är det bra med samlar lådor:)
ha en fin vecka/S

Lotta-livets väv sa...

Loppis är roligt! Man kan hitta fynd och små eller stora prylar som förgyller tillvaron.....även om jag själv inte har så stort behov av prylar så visst njuter jag av vackra ting som gör mitt liv lite gladare!

Annars är det ju naturen som är mitt livselixir. Att få ta sig en morgonpromenad i ur och skur, meditera, njuta av djur, växter och lukter. Så här års så smakar naturen underbart också!

Vackert med rönn i krukor. Jag la några klasar bredvid lampan....men funderar på att plocka in några fler!

Kram
/Lotta

Lantliv sa...

Åh lycka till med fotandet...vad spännande det lät som du skrev i förra inlägget...håller tummarna..Du är himlans duktig Lotta...förvalta det.
Visst är våra årstider härliga...skulle inte vilja vara utan någon...höst-vinter...kura ihop...tända ljus..varva ner för att sedan öka takten till våren och sommaren...
Ha det gott,
Kram Anne-Lee

Guldkant På Livet sa...

Underbara bilder och så vackert med rönnbären!!! Urtsnyggt, fast jag vill behålla sommaren ett tag till men vi kan väl brassa på med flera årstider samtidigt, vi som älskar vad livet har att erbjuda: ) Mari.

mimmuli sa...

Fina bilder du har..tycker om din blogg...fyra årstider..ja de e som vivaldis musik..omväxlande men härlig. Länkar din blogg så ja hittar hit igen=))

Hugs Mimmuli

Söta prickar sa...

Oj vad jag äslkar din blogg och ditt hem! Så vackert man kan ha!!!
Många kramar från Lotta

Hem och Lycka sa...

Så himla vackert Lotta, ditt reportage med stylisten kommer bli kanonfint, kan inte bli annat.

Jag tror och hoppas på en riktigt fin sensommar, lagom varm och härlig.

Vad har hänt med ditt jobb? Här ömsom grinar jag och ömsom är jag helförbannad. Nu sitter jag i skiten.

kram Mia

Uttan sa...

Lådor kan man aldrig få för många av.
Jag har också haft lite höst känslor i dag när jag fick se rönnbären som kommit så långt i sina vackra färger.
Mysigt är det med hösten det ger ett lugn på nått sätt.
Ha en bra vecka!
Kramar!

Blåbärs och smultronstället sa...

Så fina bilder på rönnbär och äpplen blandat med fin inredning:-)
Jag gillar också årstiderna var för sig, de ger mig njutning fast på olika sätt...
Vad roligt att vara med och fota ett vackert hem, den tidningen har jag sett hos en kompis. Den verkar mysig. Ditt är hem är ju också så vackert. Det finns många fina utflyktsmål i vackra Sverige som Nora jag skrev om. Ni har säkert många fina runt er också.
Lycka till med fotandet!
Kram Susanne

Creations by Lisa sa...

Underbart vackra bilder du tar..och hösten är en av mina favoritårstider, mycket mys inne med tända ljus och härliga promenader i sprakande höstfärger, men än är jag inte redo, sommaren får gärna hålla i sig någon månad till :-)
Kramen till dig - Lisa

kardemumma sa...

Vad spännande med ett hemligt uppdrag! Det klarar du galant! Det ser man på din blogg med alla underbara bilder du visar!
Lycka till!
Stor kram till dig!

Signe 1 sa...

Käraste Lotta! Lycka til imorgon nu! Ni kommer fixa det galant du och Anne! Hälsa så gott! *lyckatillsparkibaken*:-) Kraam Sofia

Jenny sa...

Hej Lotta!
Såna där lådor kan man aldrig ha för många av;)

Visst är det mysigt när hösten kommer men förhoppningsvis varar sommaren augusti ut åtminstone:)

Kramis Jenny

Lyst på livet sa...

Jeg er så enig med deg; alle årstider har sin sjarm. MEN, det er bittelitt tidlig med høst enda. Her har ikke sommeren kommet enda! Det regner og det regner og ute er det mørkt allerede. Vi kryper inn under pleddet foran tv`n, tenner lys og tenker at denne høsten kommer til å bli veeeldig lang.

Klem

Anna sa...

Hej !
Vad härligt det var att kika in på din blogg igen efter "sommarblogg-uppehållet" ! Den är så varm och du tar så fina bilder !
Nu är jag iallafall "tillbaka" och bloggar själv igen.
Kram Anna

Jemima sa...

Min mann undrar hva jeg blogger for? Bortkastet tid...tycker han

Therese sa...

Hösten är min absoluta favoritårstid, även om jag gillar alla... det är färgerna och den klara luften som gör det. Jag blir alldeles lyrisk när jag ser rönnbären som du plockat in. Ännu dröjer det här i norr innan det är dax... men i väntan på dem kanske jag får låna en inspirationsbild av dig ur detta inlägg, jag länkar naturligtvis med ditt namn och till din blogg!!! Kram Therese

Moa sa...

Så fint det blev med rönnbären som för mig får mig att tänka på hösten och kräftor!! Så mysigt. Det blev jätte fint i trädkojan och så snabbt ni jobbar tillsammans!! Jag har hållit på med min sommarloppis hela sommaren men nu äntligen är det nära en öppning;-) Tack för en inspirerande blogg.

Kram Moa

ulrika sa...

Ja, det är nästan som höst nu. Det regnar och regnar. Härliga bilder det ser höstigt ut. Jag älskar låder också.
Ulrika

~Peos liv och drömmar~ sa...

Det brukar vara så att männen alltid frågr vad man ska med saker till som man köper. (Iaf hemma hos oss) Men när de ser resultatet så blev det ju bra ändå.
Jättefina lådor. Är på jakt själv efter gamla lådor för jag tycker som du att det är så fint att blanda med vit inredning. Men jag har inte funnit de som jag vill ha. Men jakten fortsätter.
Ha en underbar dag.
~Kram Carina~

Dona blogg sa...

Om hösten är såhär vacker så inte mig emot :)
Ljuvliga bilder & snygg styling!
Kram Pernilla

liven sa...

Så koselige bilder!!!
Nyter dem!!
Vil ikke ha høst ennå....har jo så mange planer for hagen!!
Håper augustmnd blir fin!!

ha en fin dag:o)

MittLivIEnKroniskSjukdom sa...

Men nej! Sommaren har ju knappt varit här ännu! Lite mer vill vi allt ha! :D Kramisar

jess sa...

jag har oxå dille på lådor med fack, problemet är bara att ha ytor till alla lådor med pyssel och annat fint man vill ha framme ;)