tisdag 4 augusti 2009

Som att vara i paradiset...

Känns som att jag fått komma till paradiset idag. Vilket underbart hem jag fått möjlighet att fota. Tillsammans med Ann for vi till en av hennes vänner...som tillsammans med sin norska man äger ett underbart hus intrett i 3 våningar och som jag lilla Lotta fick möjlighet att släppa loss kameran på *wieeee*.

Wow..säger jag bara utan att vilja visa allt för mycket...bilderna ska vi skicka vidare..tog några hundra så nu gäller det att redigera och välja. Detta hem är till viss del uppbyggt med saker från loppis, ommålat och med ett öga för det vackra. Om jag inte älskade loppis innan så gör jag det nu!!

Mina bästa bilder (som jag inte kan visa här) ..lägger jag nu till mitt första såkallade "uppdrag"...för min del hoppas jag att det är en början på något nytt. Jag vet inte vart mitt liv bär just nu..jag hoppar bara på tåget och åker med..livet är för kort för att inte våga. Det som jag inte kan nu..det lär jag mig kanske på vägen. Jag har ingen kunskap om fotografering eller styling jag jobbar bara på min känsla...har ingen aning om vad som krävs. Mitt älskade jobb med barnen som utbildad pedagog det har jag redan..men jag prövar mina vingar och ser om de bär mig på nya äventyr.


Tack för alla snälla kommentarer och mail...jag har väldigt lite tid till er nu..men det värmer mig massor!


Ta hand om er!

47 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Lotta, du ser väl, du behöver ingen hjälp av mig. Du klarar dig perfekt utan mig, titta på dina besökssiffror! Men tack för rara ord och jag önskar dig varmt lycka till med ditt nya yrke som inredningsfotograf :-) Blir lite sugen själv på att försöka ;-)

kram

Stjärnor & Champagne sa...

Haha jag känner igen mig tror jag...Perfekt. Jag är tvungen att lägga in lite imorgon, hon är djävulen själv hihi.....Bilderna du visar blev jättefina vännen. Trodde inget annat. Det skall bli sååååååå spännande.

Kramkram A

Signe 1 sa...

Goddamnit vad fint hon verkar bo och vilka fiiina bilder du har tagit!! Jag säger bara LYCKA TILL,snart får vi se bilderna i inredningstidningen, no question about it!! Kraam Sofia

bikim sa...

Beautiful pictures once more and what a relaxing image you've posted. Loved the idea so much that tomorrow i'll also hang my brazilian net
thanks for sharing.
Have a great night,
Rosa

LinSar sa...

Va kul att prova nåt nytt!!Stort Lycka till med ditt nya uppdrag.Vad spännande för dej

Jag-Helt Enkelt sa...

Va härligt och spännande! Huset ser underbart ut och jag blir så nyfiken på att se mera. Kram

linruz sa...

Bildrna ser verkligen jättefina ut. Hur snygga är då inte de bästa???
Men att det skulle bli bra tvekade jag aldrig på.
Håller nu alla tummar och tår att det går vägen.
Tänk att det finns så undernbara hem där ute!!!
Idag bli det sol och bad för hela slanten.
Massor av kramar Lina

lyckebrants lycka sa...

Jag kan bar hålla med dig, vilket vackert hem.
Ochen duktig FOTOGRAF som får bilderna att se så bra ut!!!
Det kommer nog att gå bra för dig.

Rose-Marie, Bälinge/Uppsala

sylvia sa...

så skjønne bilder,lykke til med ny jobb.
fra sylvia

Dona blogg sa...

Mmmm vad jag gillar det köket!
Vill se mer, men vi får väl ge oss till tåls innan det kommer i tryck!
Stort lycka till på din nya spännande väg!
Kram!

alegni sa...

spännande, lotta, jag håller tummarna!
vilket vackert hem ni har fått besöka o fota! jag skulle hemskt gärna se mera bilder därifrån någon dag - helst i en tidning ;)
kram
ingela

Österled & Västbris sa...

Hej!
Ser ut att vara ett helt underbart hus.

Du är otroligt duktig på att ta kort, du har förmågan att fånga den rätta känslan...
Jag säger bara det här är nemas problemas för dig.
Lycka till!!!

Kram lotta

svartanova sa...

Underbara bilder! Ser ut som att ert hem är minst lika fint, med lantlig stil. Och sakerna ni har gjort av lpooisfynd är ju otrooliga!

Lycka till med allt vad du tar dig för!

Kram Annelie

~Peos liv och drömmar~ sa...

Det verkar som ni fick besöka ett mcyket fint hus. Och fina bilder du visar.
Jag har tidigare varit lite emot loppis för min egen del. Ville inte köpa saker som andra okända har haft. Men det är något som jag har ändrat mig totalt med. Nu ÄLSKAR jag att gå på loppis.
Hoppas att du o din familj får en härlig dag.
~Kram Carina~

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh vännen så underbara bilder, hoppas det går bra för dig och att någon tidning tar emot dina reportage.Vilken ide tänk att få jobba på det sättet.Välkommen upp till norr också.
KRam Tess

Sanna sa...

Åh så spännande med ditt nya uppdrag!!Jag håller tummarna uppe!Du har nog talang och bilderna är helt fantastiska!
Jag skulle också gärna se lite fler bilder på detta hus som du fotat och som verkar vara otroligt fint.
Ha en bra dag!
Kram Sanna

Tulipa sa...

Hej Lotta!
Det är sååå kul att läsa om dina äventyr och projekt!
Hemmet ser fantastiskt ut!!!
Klart att du ska följa med på tåget, det verkar ju rulla...*ler*

Hur kul som helst!''!!!*
Stort lycka till!
Kram Mariette

Ingela sa...

Hej Lotta!
Sådan ljuvliga miljöer och bilder - nu kan jag sluta att penumerera på Skön hem/Ha det goast/Ila

Mamma C sa...

Vilka vackra bilder som ni tagit. Säger ännu en gång lycka till.
Kram Mamma C

Viola sa...

Vad spännande Lotta...jag gläds med dig och hoppas ditt uppdrag ger resultat..själv ska jag kanske hoppa på ett annat tåg idag..den gamla 1700-talsgården ska besiktigas idag och imorgon kan det bli kontrakt..pirr i magen vill jag lova, ha en fin dag, kramen

Therese sa...

Jag både hoppas och tror att dina vingar kommer att ge dig en synnerligen spännande framtid som vi får se glimtar av i diverse magazin och tidningar ;-) Håller tummarna och lyckönskar!!!

Nattmia sa...

Att gå efter känslan när man fotograferar är det allra viktigaste så fortsätt med det så blir det hur bra som helst...

Hoppa på tåget..

Kram
Mia

Nettan sa...

Å duuu va fint! Underbara bilder! Självklart kommer du att fixa detta, du har verkligen "öga" för det där!! Stort lycka till!
Kram Nettan

Hemmalycka sa...

Lycka till Lotta, finfina bilder du visar så det kommer att gå strålande tror jag.
Kram Åsa

Blogg by Maliin Stoor sa...

Jättefina bilder!!

Go Girl!!!!


Maliin

Grodmamman sa...

Vilka vackra bilder från, vad det verkar, ett vackert hem!
Lycka till med att prova dina vingar mot nya höjder!:)
Kram

Stora och små drömmar sa...

hejsan vilka fina bilder du tagit och vad spänande med ditt uppdrag, ska bli kul att se det i nån tidnig såsmåningom ha det bra kram jessica

Familjen Nielsen sa...

Hej Lotta.
Jag har kikat in på din blogg ett tag nu och jag bara älskar att läsa den. Inte minst titta på dina vackra bilder. När jag läser din blogg känner jag ett lugn, jag blir avkopplad.
Ha en skön dag. / Linda

Anna sa...

Ja kör!Våga, hoppa på och prova för: vad är det värsta som kan hända?
Det brukar jag fråga mig själv och då brukar det gå lättare....
Kul!Kram på dig

Kristina / Vackra drömmar och idéer sa...

Vilka otroligt härliga bilder! Du är jätteduktig på att fota, jag hoppas verkligen att det går bra för dig, jag ska hålla tummar och tår för att det går bra! Vet precis hur du känner dig, står själv och väger av och till om jag ska våga prova mina drömmar.. Så jag önskar dig all lycka! Kram/Kristina

Ölandstok sa...

Mmmm... så vackra bilder av ett vackert hem =)

Vad spännande att stå så på tröskeln till ett nytt kapitel av livet. Jag känner dig inte mer än genom det du förmedlar via din blogg, men du verkar vara en person som står stadigt med bägge fötterna på jorden. Jag är helt övertygad om att dina vingar kommer att bära dig =) Vill egentligen bara säga LYCKA TILL!
Stooor kram!

plingan sa...

Åhh så roligt och spännande. Du är fantastiskt duktig på att ta fina bilder så fortsätt gå på din känsla, den kommer att räcka hela vägen!

Kramisar

Jannicke sa...

Wow,
sier bare jeg også!!!
Så utrolig flott ;o)

Klem J.

mimmuli sa...

Drömmar brukar bli verkliga när man bara tror=)

Margie sa...

Oh Lotta, I love how your whites and creams look so fresh and clear, and the cherries are a fantastic contrast. I hope you are enjoying summer time. Hugs, Margie.

Blåbärs och smultronstället sa...

Vad roligt ni måste ha haft det Lotta!
Lycka till som fotograf som bisyssla eller heltidsyrke...vi får väl se...
Kram Susanne

Guldkant På Livet sa...

Underbart hem och underbara bilder Lotta!!!! Mari.

Antikvita drömmar sa...

Shit vad duktig du är på att fota, själv är jag mest glad om jag får med det som var tänkt på bilden :)

Jättefint hem var det också!

Kram Sofi

Annas Lycka sa...

Jätte fina bilder. Du skall se att det kommer att gå alldeles super bra. Att våga är halva grejen....Eler hur?? Önskar jag hade ditt mod. Kram

Hemma hos Klara... sa...

Underbara bilder! Lycka till med ditt uppdrag. Du har känsla för detta det märks på alla dina fina bilder.

Ha en fortsatt härlig vecka!
Kram Helena

liven sa...

Kjempefine bilder fra en nydelig hjem!!
Synest du er en flink fotograf jeg!!
Lykke til videre med dine planer:o)

It's a house sa...

Superfina bilder från ett superfin hem! Du har helt rätt inställning, livet är alldeles för kort för att inte våga!!! Å du har talang för det här tjejen, det behöver du inte tveka om!

Kramar

StrandviksVillan sa...

Verkar vara ett underbart vackert hem! Särskilt köket...
Jag är säker på att alla bilderna är lika lyckade, du har sånt öga för det här Lotta!
Kramkram!!

StrandviksVillan sa...

Verkar vara ett underbart vackert hem! Särskilt köket...
Jag är säker på att alla bilderna är lika lyckade, du har sånt öga för det här Lotta!
Kramkram!!

Stjärnor & Champagne sa...

Ja just ja, du skulle klara av en sån sak. Du din lilla retsticka med din pool hihi. Akta så jag inte tar den....Jag får nöja mig med sjön imorgon. Ta din pooldag imorgon. Din blogg faller def inte med den fniss fniss.
Ha det gott vännen , nu skall jag raka benen.

Kramkram A

Skrållungar och skärgårdsliv sa...

Oj vilka fina bilder! Och vilket hem!
Min dröm är och har varit länge att få gå en fotokurs, få jobba på tidning och fota vackra hem!

Jättefina bilder du tagit! Detta kommer gå galant!
Kram Nadja

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Men du!!! vilket vackert hem som ni har besökt.
Du är SÅ duktig på att fota.

Skulle vara jättekul att få se dina bilder och detta hem i någon tidning.

Ha det så bra!
KRAM
/Helena