söndag 28 februari 2010

Baka är terapi

Har bakat muffins idag. Lika roligt att baka som att fota och pyssla. Har införskaffat nya muffinsformar från Flitiga Fredrika..i min favorit färg turkos och så den vackra stålställningen från House of Linnea är toppen till mina bakgrejer.


Muffinsformar från Flitiga Fredrika



Att baka är terapi. När jag fått göra det får jag ny energi till annat.

Jag gjorde två olika sorter amerikanskamuffins med äpple och blåbär.


Hoppas att ni får lite vårfeeling av dessa bilder..jag försöker så gott jag kan i detta vinterlandskap. Vi har massor av snö här fortfarande..men det känns som vår i luften.
Ha det gott alla vänner...
Kram Lotta

31 kommentarer:

Lena/isis sa...

Så vackert . Likaså din nya header. Ofta är det så ,för mig iallafall att börjar jag med nåt så fortsätter jag med nåt annat . Kram

Tulipa sa...

Hej Lotta!
Insuper dina vackra bilder och bara njuter... Du är verkligen så rätt som fotograf!!!

Vi har vårkänslor här idag, det är riktig tö och solen har glittrat mellan molnen och fåglarna höll konsert..snart kryper det nog upp till er också!

Kram mariette

Lissboden sa...

Vilken fin header du har och förresten det har du alltid. Jag har ännu inte lyckats ta mig tid till att fixa en sådan.
Du bakar alltid så mycket gott och har så otroligt många vackra saker i ditt kök. Jag tyckte också om att baka när barnen var små men tyvärr har den lusten avtagit betydligt men visst är det bra terapi att hålla på med händerna.
Ha en härlig vecka med förhoppningsvis lite mer vårkänsla!
Kram/Maria

hjärtehem sa...

Hej Lotta!

Jag får verkligen vårfeeling av dina bilder, turkos är min favoritfärg med :0)
Jättemysig hesder!!!

Kramkram åsa

Pilo sa...

Man får alltid inspiration när man besöker din sida och så även idag. Stort tack för vårig inspiration!

Beate sa...

hei lotta
får alltid lyst til å bake når jeg ser slike innlegg hos deg!!

men, her går det i scrapbooking om dagen... har endelig fått lysten tilbake etter over ett år med tørke...
har laget meg scrappeblogg til og med...ta gjerne en titt http://ibhemsborg.blogspot.com/

ha en fin kveld lotta
klem beate

Sofia och Marie sa...

Hej! Har inte kommenterat på länge, men brukar ändå titta in! Tycker det är så kul att det går bra för dig, med din firma och att följa dina drömmar. Härligt! Det är inspirerande! Varma hälsningar från Marie - Systrarna -

årstidens bästa sa...

Men va kul att så många tittar in!
Inte så konstigt med tanke på allt vackert att vila ögonen på.

:)

Jag har oxå bakat idag!
Gissa i vad!

Jisses vilka underbara formar....nu ska jag beställa slickepottar å kavlar.

Tjihhoooooo!
:)

Nu ska jag forstätta "åka" skidor.....HEJA SVERIGE!!

Kram
Linda

Hem och Lycka sa...

Mmmm, du bjussar väl? ;-)

kram Mia

Lillsnörpa sa...

Å vilka fin muffinsformar och inte att förglömma...VACKRA Kort! Du är så duktig! /Lillsnörpa

Stjärnor & Champagne sa...

Mums allt ser sååååå gott ut/ kramis A

Shopselected - Sara sa...

Hej Lotta,

Tycker att du är OTROLIGT duktig på att fotografera. Därför passar jag på att fråga dej om råd. Jag och min kompis Anna har startat en blogg där vi bloggar om produkter från våra favorit webbutiker. På Lördag ska vi fotas av studio 1 (tror jag dom heter) Har du något förslag på hur vi ska posera. Om du kikar på vår blogg så ser du vår dåliga bild idag. Vi ska ha bilden på samma ställe och har tänkt oss att ha svarta kläder. Kom gärna med förslag om du hinner. Fin blogg! MVH Sara

Shopselected - Sara sa...

Hej Lotta,

Tycker att du är OTROLIGT duktig på att fotografera. Därför passar jag på att fråga dej om råd. Jag och min kompis Anna har startat en blogg där vi bloggar om produkter från våra favorit webbutiker. På Lördag ska vi fotas av studio 1 (tror jag dom heter) Har du något förslag på hur vi ska posera. Om du kikar på vår blogg så ser du vår dåliga bild idag. Vi ska ha bilden på samma ställe och har tänkt oss att ha svarta kläder. Kom gärna med förslag om du hinner. Fin blogg! MVH Sara

VARDAGSLYCKA sa...

Hej Lotta!

Ja, vilka VÅRIGA foton Du visar! :)

Visst e dom härliga dom turkosa formarna m likadant bakplåts papper - jag har också köpt dom på Åhlens.
Åhlens har mååånga fina inredning saker numera - det är skoj tycker jag:) Jag köpte även kökshanddukar o grytlappar i samma tyg - fräscht!

Njut av allt fint runt omkring Dig!
Kram Lisette - Vardaglycka

VARDAGSLYCKA sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nina sa...

Oj, vilken fin blogg! Den kommer jag garanterat att besöka flera gånger!
Nina

Anonym sa...

Härliga muffinsformar och bakplåtspapper i turkos! Jag får vårkänslor fastän det är snö ute.
Hos mig känner jag lite vår med blåa pärlhyacinter. Dags att köpa nya igen!
Ha en bra vecka!
/Jeanette H.

Limetwig sa...

Mummsili mums så gott det där såg ut då! Tycker också baka är terapi dvs. om jag får baka sjölv utan tre barn runt mig som det brukar bli...
Ha det bäst! Åse

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilka underbara bilder och den lilla pelargonen gjorde att man fick vårkänslor ända ner i tårna...
Kram/ Anna

Leles värld sa...

Vilka härliga bilder och jag blir själv riktigt sugen att baka.

Din header är såååå fin!!!

Jennie sa...

De där muffinsen så riktigt smaksiga ut och vilka vackra formar, måste kika efter dom. Ha det bra Kram Jennie

Kronblad och Lantliv/Jea sa...

Japp får helt klart vårfeeling!
Baka är att roa sig och göra nytta på samma gång, kan man sen jobba och ta underbara bilder dessutom så måste det framkalla ännu mer må-bra hormoner!
kram Jea

Théa & Linnéa sa...

Hej!
Var hemma hos svägerskan och tänkte att jag måste börja baka mera...
När jag åkte hem tänkte jag att jag måste sluta äta så mycket...
Hur får man ihop det?
Ha en bra vecka
/Karin

Lalolandet sa...

Håller med dig! Baka är terapi ... som smakar gott och går att bjuda på =)

Bloggen blev vårig och fin med den nya headern.
Ha en underbar dag...men är i LKPG snöar det för tillfället.

minsvägerskaochjag sa...

Hej tittade in här en snabbis innan jag ska till jobbet och nu har jag fått ny energi för att klara denna dag. Turkost är krispigt och vackert och du är världens bästa bloggerska. Tack för att du förgylt min dag. Kram Anna

Helgona sa...

Oh oh det är ju det där kakfatet som jag önskade mig i tävlingen! Oh vad snyggt!

Nordingården sa...

Bara såååå läckert o tilltalande!!! Tom för en som inte så bakar så ofta, dvs mej!

Ursnygga bilder, kakställning och så mmmmm-fina formar fr Flitiga Fredrika! Och dina bilder är bara bäst! Mari.

Anonym sa...

Hej Lotta - Tack för din underbara blogg som jag dag in och dag ut njuter av. Har aldrig förr lämnat någon kommentar mest för att det är svårt att i ord beskriva hur klok och duktig du är. Men var rädd om dig och tänk på att inte gå in i väggen... Jag måste tipsa dig om en underbar blogg som du skulle kunna fota - den passar dig perfekt. Namnet på bloggen är Moa mitt i vitt - kolla in där!!!

purple area sa...

Vilka härliga bilder, gillar det turkosa och så gott det ser ut, mums!!

Sanna sa...

Hej Lotta,

Turkos är fint ;) och baka är terapi, håller fullständigt med!
Vacker header har du oxå (nu igen hihi!)

Ha en bra dag,
Sanna

Fyra årstider ♥ Fotoblogg sa...

Hej
Angående reklam. Jag tycker inte heller det är så snyggt, men jag känner själv att jag lägger så mycket tid på min blogg och kan jag tjäna ihop en summa pengar för att köpa inredning och visa er så är det bara kul. Så ni får fortsätta att stå ut med reklam på min blogg.
Kram Lotta