torsdag 25 februari 2010

Vårreportage

Korgen från House of Linnea
Nu känns det som vår här hemma. Jag har plockat in mina pelagoner från sin vinterförvaring i vår gamla skola. Idag har jag lite snabbt fotat till ett vårreportage och fått använda min fina stålställning.
Det gäller att kunna bygga upp en bank av bilder som man skicka tilll tidningarna. Just nu vill de ha sommar och höstreportage..så då är det bra att ha lite sparat. Önskar jag kunde visa er alla bilder...de blev våriga och fina. Idag har jag även varit i staden med barnen. De var shoppingsugna och jag passade på att köpa snygga kläder till sonens födelsedag. Svart skinnjacka stod som önskemål.

Ha en bra dag!
Kram Lotta

26 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Pysselfia där...Du är så duktig. Och shoppat har ni gjort, bra...Hoppas att skinnjackan blev bra. P & K Anne

Sofia sa...

Oj vad fina vårinspirerande bilder. Ha en skön kväll! Kram Sofia

Karin Rosa maränger sa...

Så fint och vad härligt med vårkänslor!
Ställningen var fin.

alegni sa...

vad vårfräscha bilder du visar!
åh, svart skinnjacka låter som något jag skulle tycka om :)
kram
ingela

Nattmia sa...

Våriga härliga bilder.. Nu vill man ha några fler plusgrader..

Njut av torsdagskvällen..

Kram Mia

Elle sa...

VAd skönt med lite vårbilder!
Jag HAR nog lite vår här! Vi har plusgrader och snön har regnat/töat bort rejält, förutom drivorna. Var just ute och promenerade och såg både snödroppar och krokusar! Nu fattas bara solen!
Kram Elle

ANETTESHUS.COM sa...

Vårlige, heeerlige bilder!!

Ha en fortsatt fin dag, Lotta!

Klem
Anette:)

ulrika sa...

Härliga vårbilder, det längtar vi efter.
Kram Ulrika

årstidens bästa sa...

Det bara kliar i fingrarna på mig när jag ser de här härliga bilderna.

:)

Ha en trevlig kväll.
Kram
Linda

Solfyllda segel sa...

Det ser så mysigt ut när du håller på. Härligt med våren som kryper sig på.
Kram Therése

mitt skärgårdsliv sa...

Härliga vår bilder du bjuder på! Efter en lång vinter kommer våren att vara sååå välkommen :) ha de bra!

Fredrika sa...

Hejsan, vilka fina bilder! Hoppas våren kommer snart!
/Fredrika

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag ska försöka hinna ta in mina pelargoner i helgen. Hoppas att de flesta har klarat sig. Några frön ska jag peta ner i några krukor oxå.
Kram,
Regina

Stjärnor & Champagne sa...

Gulledig för dom fina orden hos mig igår/ P & K

Sanna sa...

Fin vårbild! Men det är svårt att se våren framför sig just nu med all snö man har omkring sig. Som konsument tänker man kanske inte så mycket på att du som fotograf måste vara några steg före oss gällande årstiderna :)

Ha en bra dag,
Sanna

Milla sa...

Hej - Oj nu kom jag på. Jag har ju "vinterförvarat" pelargoner i vår friggebod och i garaget i vinter. Dom är överallt i papplådor. Kanske har dom inte klarat sig... Hur GÖR man när man ska återuppväcka dem?? Lotta, har du några råd?? En lite fotobildserie kanske i pelargonvård?? :=)
Kram Milla

Hedvig och Jag sa...

Hej Lotta! Vilken vitaminkick det är att kolla in här. Precis vad jag behöver just nu. Jag tänkte att min käre make ska få snickra mig ett utekök också, jag ska försöka få in en diskho också. Undrar om det kan fungera.

Nordingården sa...

Å vilka läckra bilder med hopp om liv och vår! Så snygg stålgrej i tre våningar!!! Flitiga Fredrika är en mysig butik, ska kolla in vad hon hgar får ngt på G..

Trevlig helg Lotta!

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fin vårinspiration, mina pelargonier har vaknat för flera veckor sedan kunde inte hålla mig helt enkelt.Tröttnar aldrig på dina bilder dom är bäst. Håller koll på dig även om kommentarerna uteblir tiden räcker bara inte till.Ha en underbar helg.
Kram Theres

Mom´s kitchen sa...

Mycket kramar till min älskade Lotta! Ha en trevlig helg med dina kära!!!
Fina bilder!
kram Olg@

Skogsfrun... sa...

gud så hääääärligt det ser ut! älskade pellisar som ska väckas nu!

ha en fin fredag!
Kram kram pernilla

Ina sa...

Härlig vår inspiration. Kan verkligen behövas :)

Anonym sa...

Vilken ljuvlig bild med skottet av pelargonian. Vilket "liv och spirande grönska".
Ha en bra helg!
/Jeanette H.

Kristin sa...

Hej Lotta! Hunnit hem, hunnit landa???? Jag har skrivit ner ett första utkast (supereffektiva Kristin här), det känns bra, ska bli så himla kul att se bilderna sedan!

KRAM KRAM till er och ha en bra helg!

/kristin

Målargården sa...

Såååå fina och våriga bilder du visar. Försöker hitta våren jag med. Med Tulpaner. Utanför fönstret är allt bara vitt, vitt och vitt. Visst är det underbart men nog längtar jag efter vårsolen. Ha en mysig helg/ Kram Eva-Mari

Ellas Inspiration sa...

Vilka underbara bilder!

Kram Karin