söndag 7 mars 2010

Längtan...

Visst känner man längtan nu. Längtan efter takdropp, längtan efter knoppar som slår ut, läntgan efter att se gräsmattan. Det är en tag kvar här hos oss..vi har massor av snö, men det är ändå längtan som är halva nöjet. Jag försöker att leva i nuet....en skön solig vinterdag är inte så dumt det heller.

Tänk när jag får plocka tussilago eller blåsippor för att sätta i denna underbara keramikkopp från Ellis Corner. Det är längtan det...fram tills dess pryds den av pelargon.

Kram Lotta

23 kommentarer:

Isa sa...

Her lengtes det også, særlig på dager som denne hvor det ikke var fint vær engang..
Men våren er en fantastisk tid, og jeg tror ikke jeg hadde satt like stor pris på sommeren om det ikke hadde vært for sommeren..

MITT VITA HUS sa...

japp jag längtar med, som en tok:)

Drömmar & Verklighet sa...

Men vilken liten underbar liten skål!

Emmas idéer sa...

Underbar Keramik från underbara Dalarna :)

Hemmets ljuva stunder sa...

Hej lotta!

ja nu längtar jag oxå! underbart att ha något att se fram emot!

Kram lisa

House number 15 sa...

Jag har också denna längtan i kroppen. Vi får väl hoppas att tussilagon inte alls är långt borta.

Ha det gott!
Kram C

me and alice sa...

Ja tänk när tussilagona börjar visa sig. Fast det känns långt borta här hemma där till och med våran gärdesgård är helt under snön...
Men den som väntar på något gott!
Underbara bilder!
Kram Susanne

Signe 1 sa...

Puss på dig min vän! Saknar er redan, men vi ses ju snart igen...

Sofia

Skatan sa...

Nu är ju inte det heller fy skam med våriga pelargoner!

Men visst, tussilago är någonting extra...

Sov gott. Snart :)

Anna

Nattmia sa...

Takdropp har vi här i Blekinge och snön försvinner sakta men säkert lite var dag så snart skall vi nog kunna se gräsmattan.. Och snart är ni oxå där..

Kram Mia

Grodmamman sa...

Förstod nästan att du hade ett finger med i spelet när det gällde fb!:)
Jag tog en promenad idag och då kände jag efter ett tag att längtan efter våren börjar bli väldigt stark. Vill kunna gå ut och gå utan att halka hela tiden, kanske t o m börja jogga igen.
Jätte fin vas!
Kram

Lauras gård sa...

Jag tycker det är så fint och vackert ute nu, bara solen är framme... Helgen har varit underbar. Lilljäntan på 2 år hade premiärskidåkning på ladugårdsbacken och hon strålade i kapp med solen. Vi är inte riktigt färdiga med vintern här. Men börjar väl snön smälta vill man ju har vår! Kram Stina

Smultron på ett strå sa...

Hej, helt rätt att leva i nuet. Var en gång på en föreläsning där föreläsaren tog upp att vi svenskar är jättedåliga på just detta. Vid jul funderar vi på vad vi ska göra på nyår, vid nyår på påsken, vid påsk tänker vi på vad vi ska göra på midsommar - osv. Jag fick mej en rejäl tankeställare, nyttigt att höra sånt ibland.//kram maria

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Lotta!

Ja visst längtar man som en toka nu :) så sant så sant!!

Önskar dig en riktigt härlig vecka!

Kram Jes ♥

Annika Christensen sa...

Hej Lotta!
Ja visst längtar man eller ser framemot vårblomningen.
Jag hann inte få iväg boken idag för jag var lite seg.
Rättare sakt jag fick lite städnoja. Det behövdes kan du tro.
Du vet ju själv att det är ju fint där man fotar men bakom kulisse... skall vi inte prata om.
Boken kommer i bästa fall på lådan imorgon.
Ha en skön kväll
Annika

Blåbärs och smultronstället sa...

Härlig liten kruka och "Längtan" är ett vackert ord. Kul med en ny bloggträff och få träffa några av sina bloggvänner. Ni verkar ha det så trevligt på era träffar.
Ta hand om dig och njut av all framgång och familjen.
Kram Susanne

Tigris Predikantan sa...

Så tänker jag. Denna vinter är dessutom väldigt vackert så det gäller att njuta ... och må bra. Snart klagar nog många över värme och så, eller?
:)

NjutVarjeDag sa...

Underbar liten kruka. Det ska bli härligt när våren kommer - men själva längtan är ofta det bästa.

/Anneli

Louise sa...

Åååå tussilago, vad underbart. Det längtar jag efter.

Ha en skön kväll
kram Louise

Solfyllda segel sa...

Här är en till som längtar!
Kram Therése

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jaaaa jag längtar och känner sådan pirrig förväntan inför våren.
Önskar dig en fin början på kommande vecka.
Kram,
Regina

Helena sa...

Har just hittat till din vackra blogg och oj så härliga bilder du tar, så mumsigt pastelliga och vårinspirerande! Så härligt också att läsa att ditt bloggande bidragit till att du satsat på ditt nya liv som professionell stylist och fotograf - underbart att höra och jag är helt övertygad om att du går en ljus framtid till mötes. Tack för din inspiration!

Varma hälsningar, Helena, The Swenglish Home

Linruz sa...

Ja längatan är verkligen stor nu!!
Tänk när man kan sätta sig vid husväggen med en kopp kaffe och njuta av solens strålar i ansiktet.
ta hand om dig.
Kram Lina