lördag 13 mars 2010

Skafferi 2

Jag har lyckan att äga två skafferier. På undervåningen har vi ett mer "modernt" skafferi som jag håller på att städa. Min dumma stolle slog ner hyllorna när vi flyttade in och satte in mer moderna..suck vad jag ångrar det.


Å vad det är skönt att rensa. Nu har jag bestämt mig för att blogga ganska ofta, men jag har däremot inte så mycket tid till att skriva kommentarer. Jag älskar att fota och pyssla och så blogga då:-) genom att visa bilder och titta in till er..men kommentarer tar så väldigt mycket tid. Mer bilder på skafferiet kommer senare.

Ha en skön dag!
Kram Lotta

12 kommentarer:

årstidens bästa sa...

Men va fasen!

Ibland är livet orättvist,jag har inget och du två!

Illa alltså!!
;D

Kram till dig Lotta

Elle sa...

Värst vad det är fart på dig! Det kan man verkligen kalla helrensning! Jag är lite mosig efter alla sjuklingar här och nöjer mig fortfarande med att smårensa lite. ETt skafferi skulle man ha...
Är glad om jag orkar uppfylla löftet om att baka idag.
Ha en skön lördag!
Kram Elle

Nordingården sa...

Lyckliga Lotta, som jag läste häromdagen att det var en bra uteväxt dessutom!!! : ) Men du, två skafferier, gud vilken lyx!!!

Härliga bilder på sonen som pressar apelsin nedan

Och den bilden med tusenskönan till vänster, så vacker!!! Mari.

Grodmamman sa...

Lyx med två skafferier!:)
Här har jag ett förråd som verkligen skulle behöva rensas. För närvarande ställer jag in allt där som jag inte vet var jag ska göra av. Kan ju säga att det börjar bli trångt där inne!:)
Gott med färskpressad juice också.
Kram

LiseLotte sa...

Att rensa är bra för själen tror jag.

Jag tycker du är jätteduktig på att lämna kommentarer!

Kram Kram

Signe 1 sa...

Men raring!! Ge mig lite av din energi!!! Ikväll är det familjeråd ja, hihi. Jag vet, vi knäppa!;-) Puss!

Hem och Lycka sa...

Två skafferier - jag har inte ett enda.. ;-)

kram

Tigris Predikantan sa...

Vilken lycka: 2 st och jag har ett ½ om man ens kan kalla det för skafferi! *ler*
Trevlig helg!

MITT VITA HUS sa...

Mm ibland ångrar man sig med saker och ting, själv sålde jag två gamla skrivbord som var avludade som jag idag mer än gärna skulle ha kvar:( men men så är livet, jag har ju som du en gång haft ek dille och nu mera är all vitt ja ja så kan det vara:) Här idag rensas det lådor, hittade en kartong med råsocker som gick ut 2004:S kanske dags att slänga hi hi:) kram kram

Nilla sa...

Ditt hem verkar som ett underbart "Bullerby-hus"! Så mysigt med skafferier och ljusa nyanser.

Du tar verkligen underbara kort, har du några bra foto-tips att dela med dig av? Jag har en Nikon D40, men lyckas aldrig få till det där härliga ljuset i bilderna.

Hoppas att du får en mysig helg!

Nilla sa...

Ditt hem verkar som ett underbart "Bullerby-hus"! Så mysigt med skafferier och ljusa nyanser.

Du tar verkligen underbara kort, har du några bra foto-tips att dela med dig av? Jag har en Nikon D40, men lyckas aldrig få till det där härliga ljuset i bilderna.

Hoppas att du får en mysig helg!

Hulda sa...

Det blir nok fint der! Ligner på kottene vi har, vi har ikke rukket å gjøre så mye med dem enda. Men, planen er å ha slike hyller som du har hos deg. Blir fint å se hos deg etterhvert.

Fant den boka du anbefaler i en norsk bokhandel, så nå skal jeg bestille. :)