torsdag 8 april 2010

Drömmar


Jag är så glad att ni finns, ni som följer mig, ni tror på mig och att ni ser att drömmar går att förvandla till verklighet. Bloggen har gett mig många möjligheter. Konstigt egentligen för det är något som man inte kan ta på som bara finns i cyber.

Sluta aldrig drömma, försök göra några av dina drömmar till verklighet..det är min utmaning i livet. Drömmar kan betyda så mycket olika för oss. Livet är här och nu och låt ditt liv blomma. Fyll ditt liv med glädje, snälla ord och le en smula..då har du kommit långt.

Kram Lotta
Julrosen har jag fått av min farmor som inte lever längre och nu blommar den i min trädgård

25 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Så rätt du har Lotta! Jag har bara bloggat sedan i januari i år men redan så har jag fått ett helt annat självförtroende... Det är helt otroligt att människor jag aldrig träffat kan ge mig så mycket! Det är som ett annat universum här i bloggvärlden där avundsjuka och annat inte hör hemma. Vi är alla vinnare i stort och smått!
Kram/ Anna

Vilda tankar! sa...

Så sant. Bloggen ger en otroligt mycket. Både att skriva av sig på sin egen blogg och att titta in hos andra för inspiration och många skratt.
Det är glädje!
Kram!

Stjärnor & Champagne sa...

Goding, ja jag drömmer men om det blir verklighet vete sjutton???? Hoppas att ni har det bra och ta riktigt god hand om maken hihi + the kids. Ha det gott/ P&K A

Limetwig sa...

Mmmm det är lätt att håla med dig... men svårare att efterleva... men underbart är tycker jag att våga. Människor som vågar fashionerar mig! Keep up the god work, girl! lÅse

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Du har så rätt! Visst är det viktig att aldrig sluta drömma. Kanske en dag kan drömmen slå in!
Ha en underbar dag och helg, tack för att du delar med dig till oss!
Kram Lotta

Anonym sa...

Det är så skönt att läsa din blogg med uppmuntrande ord....
Det värmer!

Kram Nina J

årstidens bästa sa...

Åhhh vilken känsla att julrosen blommar,din farmor ler nog där uppe!

Drömmar,mmmm de är härliga!

Tack själv för att Du finns!
:)

Ha det gott.

Kram
Linda

Helgona sa...

Du skriver så bra, man KAN ju faktiskt få det man drömmer om ;)
Följer så gärna din blogg, den ger mig inspiration att göra saker jag aldrig tidigare provat. O mod att faktiskt försöka ;) Dina bilder förmedlar känslor och jag blir alltid glad när jag har varit här o läst :)

Strandkullen sa...

Visst är det härligt när en dröm går i uppfyllelse!Som du säger ska man sträva efter att få drömmar att bli verklighet för livet är här och nu!! Snälla ord och ett leende kostar ingenting att ge, men ger så mycket tillbaka...tack för att du uppmuntraroch inspirerar oss läsare i din blogg. Kram semlan

Signe 1 sa...

Stor KRAM vännen!♥ P&K Sofia

Lina sa...

Belive that dreams come true every day - because they do!! Gulligt minne av din farmor!! Kram*

Turid sa...

Takk for de orda. De er gode å ta med seg og så viktige. Lykke til med dine nye prosjekter og samarbeidspartnere. Klem fra Turid

Anonym sa...

Hej Lotta!

Ett livets under är det, att en blomma minner om en när och kär människa.

Allt gott önskar jag dig och dina drömmar, både verkliga och dom som är just drömmar. Vi behöver nog lite av varje!

Med varma hälsningar från Eva Solid

VITA NYANSER sa...

Så klokt skrivet! Idag skriver jag skriver oxå om allt gott som bloggandet medfört = ). Härligt att leva ut sina drömmar och sträva emot att uppnå dem, det har du verkligen bevisat att man kan!

Kram på dig!
L-L

Elle sa...

DU är ett exempel på att drömmar KAN bli uppfyllda och jag tror att många av dina besökare därigenom känner att det finns hopp, att man faktiskt kan ha turen att göra det man tycker om.
Att börja blogga är väl första steget för många av oss. Jag t ex, kan skriva om allt och inget och det finns andra som läser det och som glädjer sig över mina inlägg! Om inte det är en härlig känsla, så vet jag inte...
Det var du som inspirerade mig till att börja blogga, tack!

Vad fin julrosen är, nu kommer farmor och besöker dig varje vår...
Kram Elle

Sabina sa...

Söta drömmar och trevlig helg önskar jag dig!
Kram S.

Thyrasgård sa...

Hej Lotta,
vilka kära små blommor och idag är det freedagg!
KRAM Kicki

Moa sa...

Så sant så sant... att blogga och lära känna helt nya människor är en gåva.. som jag fortfarande inte tröttnat på efter 3 år.. jisses har jag hållt på så länge men faktiskt så är det så. Finns så många trevliga bloggar att besöka och din är ju naturligtvis en av dem.. så tack själv =). Ha en härlig helg/Moa

Tigris Predikantan sa...

Mitt kiv är full av drömmar ... det känns bra!
:)

Anonym sa...

Det här kommer bli en ny favoritblogg, jag trodde först att bilderna var från tidningar, men det var ju dina egna. Så fint du har =D
/Hanna

alegni sa...

du är verkligen det bästa exemplet på att drömmar kan bli sanna! vilken tur att du vågat hoppa ut i det okända, det är inte många som vågar, tyvärr.
ha en skön helg! kram
ingela

Livet i Plommonhuset sa...

Kloka ord! Kram Sofia

Marina sa...

JAg ahr också en julros här som kommer fårn farmor och farfar som itne lever. En ros från morfar som itne lever har jag också. Värdefullt!

Mina drömmar förverkligar jag ofta i trädgården. MAn kan ju ha många olika typer av drömmar.

Kram!

Erica Duvensjö sa...

Hej Lotta!
Har följt din blogg ett bra tag nu och jag måste bara få berömma den! Jättemysig, inspirerande och en massa vackra bilder :-)
Såg att du var på jakt efter personliga hem. Kolla gärna in min blogg www.pitebyggnadsvard.se då jag precis letat mig ut i cyberrymden :-)Jag bloggar om vårt hem, gamla ting och en hel del byggnadsvård.
Kram Erica

Emilie sa...

Tjenixen!
Jag har fixat tävling om du vill va me?! =)