lördag 15 maj 2010

Dessa underbara modiga kvinnor


Igår när jag fotograferade barn hade jag även uppdrag att fota två gårdsbutiker. Jag träffade Åsa och Annelie..två modiga kreativa kvinnor som skaffat sig varsin egen gårdsbutik utmed väg 223 hemma på landet.

Åsa har en underbar liten butik på gården Krokstugan Lantliv & trädgård med keramik, vackra dukar, handdukar ..ja massor vackert för hemmet och själen. Den vackra kannan kommer där ifrån.
Annelie gjuter allra underbaraste sakerna i betong hemma i Herrgården i ladan. Helt sagolikt vackert i den lilla ladan. Finns även att köpa här


Jag blir så inspirerad av dessa drivande och glada kvinnor som vågar göra något av sina drömmar hemma på sin egen gård. Är ni intresserad av att komma i kontakt med dem, så kan ni maila och så skickar de varor även till sina kunder. Om inte annat så har du vägarna förbi väg 223 så har du en uppsjö av vackra gårdsbutiker att besöka.

Jag ger inte upp drömmen om en egen gårdsbutik här hemma..en dag ska ni se att mitt lilla skoldass är en underbar liten butik..åtminstone i mina drömmar. Mer bilder från butikerna kan ni se senare.
Kram Lotta

12 kommentarer:

Linruz sa...

Jag kommer och hjälper dig med dasset och cafet det vet du. Bara att plinga.
Det skullle bli helt suveränt med det vet du att jag tycker.
Kram kram gosaste Lotta

LOTTAS HOME sa...

Underbara bilder på fina saker. Härligt med kvinnor som vågar följa sina drömmar, precis som du också gör. Tror absolut att du en dag också har en gårdsbutik!
Kram

Business in Heart sa...

Vilka fina bilder!
Med tanke på hur modig du varit än så länge tror jag att grådsbutiken kommer. Jag ser fram emot att följa den vägen på bloggen med ;-)

Jag kan passa på att berätta att Business in Heart säljer vissa av dessa underbara betongljustakarna i webb-butiken.

Gå gärna in på www.businessinheart.com och titta på utbudetnken finns på första sidan under texten och bilden.

Vi träffade henne på Formex och föll för hennes produkter helt.

Kram
Linda

Strandkullen sa...

Vilken duktig liten betong gjuterska...jätemysiga grejer! Du kommer säkert att förverkliga drömmen om en gårdsbutik, tänk vad mysigt! Kramis semlan

Älskade pion sa...

Åhhh,vad mycket vackra saker.Ha en skön dag med familjen. Kram Ulrika

Helena sa...

Vilka vackra saker! Väg 223 ska jag skriva upp! Tror att det är många av oss bloggare som drömmer om en gårdsbutik, själv har jag ingen gård att ha en gårdsbutik på så jag besöker gärna alla andra fantastiska och inspirerande butiker! Tack för tipset! Helena

Mamma C sa...

Så mycket vackert på dina bilder. Nu lyser solen, nu ska jag ut i värmen.
Ha en fin dag.
Kram Mamma C

Iva sa...

Beautiful photos.
Have a nice weekend
Iva

Limetwig sa...

Fantastiskt inspirerande :) Blir så impad av de som vågar göra något åt sina drömmar! Tänk om... Öppna en gårdsbutik du så kan man ju komma och hälsa på i din drömm, det hade vatt nåt det:)
Ha det bäst! Åse

Magia da Inês sa...

♥♥ Olá, amiga!
Passei para uma visitinha...♥
Gosto do seu cantinho... sempre agradável, criativo e encantador...
Ótimo fim de semana! ♥
♥♥ Beijinhos.
Itabira - Brasil ♥♥

Cilla sa...

Det är alltid viktigt att drömma!

Jag har själv haft gårdsbutik och sedan butik, det är fantastiskt roligt!

Tyvärr slet det för mycket på familjen och jag valde att sluta, men drömmen finns kvar....

Cilla♥

Lisas och Mattias Blogg sa...

ÅÅÅ vilken vacker kana, ja den passar perfekt i mitt hem med :)
Kram från Lisa