torsdag 5 augusti 2010

Kvällsmat i kojan




Porslin finns att köpa hos House of Linnea,

Termos lokal butik som ej finns längre


Möbler loppis, vimpel Koffert, lykta Blomsterkompaniet,
Jag försöker att ge mina barn minnen som de kan spara i sin bank..sin barnbank över hur de hade när de var små. Mina barn får åka på saker, göra saker ..de är med om en massa "vanliga upplevelser" som ungar brukar göra..men här hemma får lov att vara"lite små".

Kuddar gamla handdukar, täcke & kanin House of Linnea,

De ska få vara barn så länge de vill...vuxna hinner de vara resten av livet. Kojan är ju inredd efter mig och gamla möbler..de börjar bli stora nu men de trivs där uppe..det gör vi nog alla i familjen. Det är litet men väldigt mysigt!

Kanin House of Linnea


Ikväll bjöds det på kvällsmat där uppe i eken. Vår dotter dukade så fint och bjöd på smörgåsar och youghurt till hela familjen..det blev festligt och ett minne att lägga i sin bank...sommarminnebank *ler*.

Nu är det bäst att sova! Ha det så bra..p.s bilderna är inte av världsklass..det var lite mörkt när de togs
Kram Lotta

20 kommentarer:

swedishouse sa...

Wow! What a beautiful 'hut' playhouse...lucky children!
I'd like one to play in ;-)
What lovley memories you are making for your children & family.
LOVE PEACE enJOY
Julie
x

Hilde sa...

Slike minner er de beste, og man er bare barn en gang, så det er viktig at det varer lenge, lenge! Klem hilde

bakformen sa...

Åhh, så mysigt med en koja i eken....

Hälsningar Pia
bakformen@gmail.com

Théa & Linnéa sa...

WOW!
En helt fantastisk koja och tänkvärd text. Ska bära med mig det idag...
Må så gott
/Karin

Therese sa...

Vilken underbar trädkoja. Fantastisk fin! Och jag håller med dig barn ska få vara barn, länge....

♥ årstidens bästa ♥ sa...

Den är sååå fin!
:)

Mmmm,jag brukar oxå tänka så om barnen.Hitta på lite enkla saker som förgyller deras barndom.
:)

Idag ska jag ta med våra två sköningar på en hemlig liten tripp.
Vi ska ta tåget till grannkommunen (20min) och leka i en stor lekpark samt en picknick korg.
Det kommer uppskattas!

Höstanemonen i din header är väl den mest underbara perenn som vi har i detta land?

Önskar dig en fin helg med det bästa vi har,Familjen.

Kram
Linda

Bittan sa...

Hej Lotta !
Vad mysig kojan är !!!!!
Du gör helt rätt,de kommer att ha med sig minnen för livet.
Vi gjorde mycket sånt när våra barn var små, ibland undrade man vad man höll på med , hur man orkade och inte alla gånger uppskattade de det just då....men NU när de är vuxna pratar de ofta om det och de kommer ihåg grejer och upplevelser som jag glömt :-) De kommer garanterat att göra samma sak med sina barn och det känns jättekul. Så kör på du, upplevelser lever man länge på.
Ha en minnesfylld helg ;-)

Kram Bittan

Plupps krypin sa...

Vilken underbar mamma du är! Ja, de ska få vara barn så länge de vill! Inte så länge som min man då han är 50 och fortfarande som ett barn ibland,fniss. Men man ska ha barnasinnet kvar länge. Det där med minnen är viktigt, mina stora pratar om vad vi gjorde när de var små och det känns skönt att de har de minnena med sig.
Många sensommarkramar Yvonne

Vit och pastell sa...

Jaa, lyckliga baraminnen kan man ta fram och njuta av hela livet. Vad mysigt ni har det!

Kram Mia

mammaxtre sa...

Oj, oj, oj vilken fin koja. Jag som tycker min 5 årings trädkoja är urfin. Vilket den är.Dock kan han varken sova eller ha familjen på middag i den :-) Men dina barns var verkligen en FIN koja.

Nordingården sa...

Det mest fantastiska minihus man skan skåda!!! Åh så där skulle jag vilja bo, ni hyr inte ut det: ) De har ju vandrarhem i trädkojor, detta vore ju ngt för Östergötlands turistbyråer!!! Så mysigt och fint! Mari.

Nordingården sa...

..jag skrev under kaninburarna men skriver igen, en ELOGE till er och er emapti för djuren... Mari.

ias corner sa...

Dina barn kommer ha massor med fina minnen att ge vidare till sina egna barn! Er koja är den absolut mysigaste jag sett någonsin (har skrivit det förr, skriver det igen!) Med en sån omtänksam mamma (och pappa) så kan man inte få annat än bra minnen och en god grund för resten av sitt liv!

Ha det gott och ta hand om er!
Kram ia

Olivia. ♥ sa...

Hej LOTTA!

Åh det verkar som om dina barn kommer ha endast vackra minnen från barndommen i sin minnesbank! ;)

Väldigt fin trädkoja, jag önskar att vi hade en sådan hemma. Tyvärr så har vi ju inga vidare stora träd...

KRAMISKRAMAR // OLIVIA ♥

Therése sa...

Så fint, en sådan trädkoja är nog en dröm för varje barn!

Kram Therése

Tina sa...

Hej fina Lotta!
Åh, men fina du vilka underbara bilder du visar!! Jag bara älskar dem! Så vackra!
Min son byggde en koja när han va liten..den finns kvar än i dag..han är 14 idag =) Lite upprustning på kojan hade inte skadat dock =)

Hoppas att du mår bra & att du får en underbar helg.
Kram Tina

Det vita dårhuset sa...

Underbara fina Lotta ♥
Önskar dig den bästa fredagen av dom alla!!

Anna Larsson sa...

Vilket ställe! Helt underbar trädkoja. Njut på bara och lek :)
Ha det gott/Anna

Nattmia sa...

Så otroligt mysigt och många härliga minnen kommer de att få..

Kram Mia

Agnieszka-2barnsmorsan sa...

Vilken underbar koja dina bar har!
Önskar dig en fin dag!