måndag 23 augusti 2010

Vi går mot höst

Lampor och stolar Ikea, kuddar House of Linnea
Glas Citygross, muggar Koffert, Tallrik och kanna från vän
Vi går mot höst. Det känns i luften att vi närmar oss hösten. Jag älskar den årstiden när man får krypa upp i soffan, bulla upp med godis:-), tända ljus, basta och bara vara. (bilden är fotad inför tidnigen Fixa själv)
Porslin Cervera, tabletter House of linnea

I helgen ska jag ut i skogen och plocka kantareller igen..det finns massor nu. Det är total avkoppling för mig att gå där i skogen få och tänka fritt. Skogen betyder jättemycket för mig.. Hade en uppbokad vecka, men det har jag sett till att ändra på. Har man inte tid i livet då jag hinner tänka och bara vara..då orkar man inte. Så nu har jag sett till att få några dagar med ingenting.

Ha det gott! Nu ska jag iväg och träffa ett nytt brudpar som ska fotas på lördag.

Kram Lotta

19 kommentarer:

Linruz sa...

Bra gjort vännen.
Tid för att leva är oerhört viktigt.
kram kram Lina

Hem och Lycka sa...

Så, äntligen sitta ner efter att ha packat supermånga paket efter helgens beställningar och bebisen sprattlar för fullt.

Har velat försöka mig ut i skogen och leta svamp men maken ville inte följa med trots flera påtryckningar och själv vågar jag inte gå, då hittar jag inte hem :-D Men eftersom pappa hittat 25 liter hittills (och letar fortfarande) så kommer jag tigga lite där ;-)

kram Mia

Mariannes Creative Blog sa...

God skovtur. Det er intet skønnere end friske kantareller
Hilsen Marianne

Grodmamman sa...

Bra att du ordnar tid för att bara leva också!:)
Här har vi inget på kvällarna denna veckan förutom barnens träningar och det känns himla skönt.
Kram

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilka inspirerande bilder (som alltid)....
Tack för att du delar med dig.

Dagar med ingenting är underbara, och ibland får jag mer gjort sådan dagar som är utan krav.

Må så gott, kram Marie

Tigris Predikantan sa...

Någon gång måste det bli höst ... men min kropp är inte redo än!

Lilla huset på prärien sa...

Men ATTANS också att jag inte bor närmre! Jag skulle gärna följa med o plocka kantareller. Har aldrig gjort det. Och har heller inget svampställe som jag känner till. Lycka till med svamp-plockandet!

Kram J

Mom´s kitchen sa...

Nähä... inte i dag heller får jag kika på våra bilder 8)

Rönnbär är riklig i år igen... undrar om det blir lika mycket snö med ;)

kramar

Maleviks Rosenträdgård sa...

NJAE,,,,,,,vi går väl mot våren :)
Håkan

Susanne sa...

Jag gillar liksom du hösten! Då är det helt OK att "bara vara inomhus", behöver inte känna någon press att vara ute för att det är "så fint väder" : ) Det är så viktigt att göra det man själv känner för! Kram / Susanne

Zinkhjärtat sa...

Hej! Jag gillar också hösten-och håller fullständigt med "Susanne" att pressen försvinner. Man får vara inne och pyssla och mysa! Önskar att jag också kunde gå ut i svampskogen-det är så fasligt mycket mygg här hos oss så det är fullständigt omöjligt.
Kram

mammaxtre sa...

Men vad härligt att ha dagar med ingenting inplanerat framför sig. Det är så skönt.

Strandkullen sa...

ja att stanna upp och bara vara är viktigare än man tror!!! kramis semlan

Fröken Grön sa...

Roligt att det går så bra med fotograferandet, - kan verkligen förstå varför brudparen väljer dig!

Mmmm, stekta kantareller på en grov macka med stekt ägg och gräslök.... Jag får nog också ge mig av ut i skogen i helgen!

/Anna-Karin

Himmelriket sa...

Alla årstider har sin charm, men hösten ger ett annat lugn...
...och för oss som fotar finns underbara färger i naturen...

Emelie sa...

TACK för idag Lotta! Känns toppen och är helt säker på att det kommer att bli underbara bilder! Nu dansar vi soldansen och håller tummarna för att regnet håller sig låååångt borta! Från Emelie och Erik, blivande brudpar :-)

Njut i din trädgård sa...

Det är ju så mysigt att gå i skogen och plocka! Bara det att just vanliga kantareller hittar jag nästan alldrig. Men höst/trattkantaraller senare i höst brukar jag ha tur med!

Jes/Vita villa vila sa...

Hej fina Lotta,

Vilka härliga bilder!! Inte svårt att längta efter hösten när man kikar på dem :).

Låter mysigt med svampplock också, önskar att jag hade något ställe att börja leta på :) - för tillfället plockar jag mina på torget ;)

Ta hand om dig!
Kram Jes ♥

Maria sa...

Hej måste bara få säga att jag älskar din blogg. Går ofta in för att få inspiration. Nu är jag nyfiken på den lilla stjärnan som står på hyllan. Är det en lampa?? Den var så gullig. Var kommer den ifrån?

Maria