söndag 7 november 2010

Atelje i vår gamla skola


Min dotters högsta önskan i julklapp var att få en egen atelje där hon kan få måla. Eftersom vi äger en gammal skola så har vi nu inrett ett rum till henne och lillebror. Visst blev det fint!


Illustration hos Signerat, klocka Hemlängtan

Alla saker som vi har inne hade vi redan hemma. Så vi har inte köpt till något. Har fått ärva några saker av vår granne som är konstnär. Planscherna har jag fått av min pappa. Rummet har vi även som vinterförvaring av våra växer så nu har vi satt på värmen, så det går att måla här ute.


Ikväll är jag lite ledsen..våran finaste kanin har dött som våra barn haft som bäbis och kört i dockvagn..inget roligt. Livet går vidare men att se barnen så ledsna gör ont i hjärtat.
Ha det gott!
Kram Lotta

27 kommentarer:

Kamomilla sa...

Åh så fint! Vilken dröm för era barn att ha en egen ateljee!

Vita verandan sa...

Så underbart fint! Inspirationen måste komma där inne. Tråkigt när djuren dör, även om man vet att det blir så tomt när det väl händer.

Kram Anna

Lille vildand sa...

Så aldeles FANTASTISK!!
Jeg elsker bildene.
Din datter er heldig.
♥ Vakkert ♥

Inredningsfrun sa...

Så vacker ateljén blivit och så härligt att era barn fått din kreativitet :)!! Hoppas att vi får se din dotters alster sedan!!

Kram

// Inredningsfrun

Grodmamman sa...

Vilken dröm att ha en egen atelje!:)
Tråkigt med kaninen. Våra grannar råkade ut för samma sak och båda deras kaniner rymde. En hittade de, men den andra var borta.
Kram

It's a house sa...

Vilket underbar ateljé ni har skapat, jag känner att min kreativa ådra kittlas bara av att titta på bilderna!

It's a house sa...

Vilket underbar ateljé ni har skapat, jag känner att min kreativa ådra kittlas bara av att titta på bilderna!

Strandkullen sa...

beklagar er sorg....jättefin skola du gjort...kramis semlan

Annika Christensen sa...

Vad kul och utvecklande för barnen att ha en egen atelje.....
Tråkigt när djuren går bort det är nackdelen med att ha djur.
Ha det så bra ni kan
Annika

Lalolandet sa...

Inspirerande och triggande att ha en egen atelje som barn, underbart!

Va tråkigt med kaninen, tur att ni har varandra. Men jag förstår att mammahjärtat gör ont när barnen är ledsna...
kramar.

Ensamma mamman sa...

Men va fint du har gjort Lotta! Så härligt att ha något sånt där man kan skapa och utvecklas. Dina barn måste ha en härlig barndom.

Tack för att du delar med dig och inspirerar. Du är en av mina största förebilder.

Kram

ANETTESHUS.COM sa...

Kjempe-lekkert!! For et rom?! Her kan man være kreativ:)

Klem klem
Anette:)

mammaxtre sa...

Vad härligt att kunna uppfylla en önskan bara sådär. Vad mycket utrymme ni verkar ha. Härligt!

Tavlan med den svarta texten var underbar.

Vad trist med kaninen. Det är alltid svårt när ens husdjur går bort.

Hoppas du får en fin måndag.

LOTTAS HOME sa...

Hej!
Vilken lycka att få en egen ateljé. Såå fint du gjort. Sorgligt när de älskade djuren går bort, men det är ju en del av livet tyvärr....
Hoppas att ni får en bra vecka, och tack för att du delar med dig på din underbara blogg.
Varm kram Lotta

alegni sa...

åh, vilken lycka för barnen, om inte dagen hade blivit förstörd av att kaninolyckan :(
kram
ingela

Dona blogg sa...

Vilken underbar ateljé! Där skulle jag trivas!!

Men usch så ledsamt med er kanin...

Kram
/Pernilla

Anonym sa...

Läste ett citat av Gunnar Ekelöf i helgen som lyder:
" döden är förutsättning för allt liv"
Det minskar inte er sorg och sorgen efter en kanin gör väldigt ont vet jag av erfarenhet.
Men jag har funderat över orden och hur jag ska tolka dom.
Kram
Lena i Kalmar

me and alice sa...

Wow så fint Lotta!!!
Vilken lycka för barnen att ha en egen ateljé!!!
Så synd med ninisen. jag minns än i dag när vår stora fina Evert dog!!!
Kram till er !
susanne ♥

Anonym sa...

Hej Lotta! Jag bakar väldigt mycket och saknar ett riktigt bakbord som visas på bilderna när ni bakar lussekatter!. Min mamma och mormor har liknande men de vill ju liksom ha kvar dem själva.. =). Vet du var man kan få tag på ett riktigt bakbord nuförtiden??, letat med ljus å lykta men det verkar omöjligt att hitta i affärerna iaf..! tacksam för svar! Kram jennifer.

Alexandra sa...

WOW. Så vackert.

Nattmia sa...

Så fint det blev i atljén.. Önskar jag hade ett hus på tomten med ett rum med ganska högt i tak.. Då hade jag gjort en studio :-) Men vem vet, kanske något av rummen här hemma kan bli det en vacker dag..

En kanin kan betyda så mycket och är sorgligt när de går bort :-(

KramMIa

Anonym sa...

Sorg är tungt men här är några tankar som hjälpt oss i vår familj både när mormor lämnade oss för idag precis 3 år sen och när vi förlorat kära fyr-fota vänner...

"När man dör blir det som innan man föddes. Man vilar en stund i den friden, sedan möts man igen - själar som älskar varandra så följs alltid åt!"

Och nog är det så, man kommer tillbaka och kärleken är evig!

Kram från Pernilla ♥

Thyrasgård sa...

Hej Lotta,
superfin atelje! Som tur är är det ju rätt lätt att göra nya kaniner - bara att se fram emot våren med tillförsikt! KRAM från Kicki

Petra sa...

Kan man få flytta in i er gamla skola??? Vad fint ni gjort!

Therése sa...

Så tråkigt med er fina kanin. :-( Igår var det 20 år sedan min finaste kanin Beata dog och jag blir fortfarande ledsen när jag tänker på det. Det är det värsta med djur, att de dör ifrån oss!

Kram Therése

Jen sa...

Vad mysigt med en alldeles egen skola och en egen atelje. Dina barn har då bra tur...hi hi hi.

Myskram från Jen

Kronblad och Lantliv/Jea sa...

Amen och herregud vad fint!
Beklagar sorgen.
Kram Jea