onsdag 15 december 2010

Myspys i tvrummet


Kudde God jul Myra Collection, tomte House of linnea

Lyktor menu

Min mans och barnens favoritrum är tvrummet på övervåningen tidigare ett gammalt kök. Här trivs man med stor soffa, tv och braskamin. Själv tittar jag sällan på tv. 




Här har vi inrett enkelt och praktiskt. Övervåningen är barnens och här får man vara som man vill. Vi äter ofta framför tv.n på helgerna, käkar godis osv. Det ska vara ett rum som man inte behöver tänka hela tiden och vara rädd för att skita ner. Alla i familjen kan somna i soffan en lördagkväll om så önskas.


Ikväll har jag en massa jobb att göra för förskolan, det är snart dags för ett långt lov. Så ikväll blir det pyssel för hela slanten och imorgon väntar julbord.

Ha det så bra..dags för att vara en närvarande mamma:)
Kram Lotta

15 kommentarer:

Inredningsfrun sa...

Precis som ett tv/mysrum ska vara - mysigt och praktiskt!! Vi har dock vita soffor men det är bara till att slänga på lite plädar och fårskin så kan man sitta och äta en massa gott i soffan utan att vara rädd för att spilla. Dessutom går klädsel att plocka bort och tvätta vilket är perfekt när man har barn (å en make) som spiller i tid och otid :D!!!

Så gott med julbord! Ät lite åt mig oxå :)!

KRAM

// Inredningsfrun ;)

Saramedflera sa...

Hejsan

Vad mysigt och julfint :-)
Kram

Pite ByggnadsvårdsErica sa...

Du har så fina fina bilder :-) Man riktigt känner stämningen!

/ Pite ByggnadsvårdsErica

Romantiska Hem sa...

Ville bara titta förbi o lämna en vinterkram! Kram petra

Nanna sa...

Det var evigheter sedan jag var inne på din blogg o ch det fick jag betala för nu eftersom jag var bara tvungen att titta igenom hela bloggen på ALLA de fina inläggen. Du har så underbart vackert hemma så jag bara blir så ÅH! avundsjuk! Men en dag så har jag också hus o kan ha det fint :D
Hoppas du kan njuta massor av julen!
Kram!

Det vita dårhuset sa...

Hej Lotta gumman
Jag går också i banorna på att byta till en snarlik soffa du har. Vi äter också i sofforna och det BLIR skitigt, OFTA!! Så jag börjar fundera på om det är värt all denna tvätt bara för att ha vita soffor...

Sen är det ju så att vi är en STOR familj och våra soffor räcker inte till :/
Tiden och plånboken får utvisa...

Många kramar till dig min vän

Zinkhjärtat ♥ sa...

Precis som ett TV-rum ska vara. Man ska kunna äta i soffan och även somna i den! (Det gör vi ofta:))
Hoppas att julbordet blir bra imorgon!
Stor Kram Annelie ♥

Tess på Tilda och Mamma sa...

Precis vad vi skulle behöva ett till tvrum för barnen och deras kompisar där man inte behöver tänka vad dom äter och hur dom ligger över varandra.Ha en bra dag.
Kram Theres på tildasmamma.se

Älskade pion sa...

Vi sitter också ofta och äter vid tv på helgerna,barnen tycker att det är så mysigt.Mysigt ni har det i eran tv hörna.;)Kram Ulrika

Lit de Parade sa...

Vet du inte vad du ska ge i julklapp?
www.litdeparade.se

Et hus i en hage sa...

Kjempe koselig!
Nå fikk jeg også lyst til å legge ut litt sølv kuler...
Ha en fin fin førjuls tid!
Klem Tone-C

Anonym sa...

HEJ Lotta!

Ville önska dig och din familj en riktigt God Jul!!!
Tänk va många år sen det var vi slet som djur vid den här tiden när vi jobbade ihop!!!

Jag är en av dom som tittar och njuter, men ej skriver...men nu var det på tiden!
Må så gott och ha det så jätte bra i helgerna!!
STOR KRAM
Charlotte

Njut i din trädgård sa...

Ser så fint ut!

Må så gott!
cz

Sarah sa...

Hej.
Jag brukar kika in till dig lite nu och då och blir lika inspirerad och glad varje gång. vackra bilder och fina miljöer. Idag har jag gjort ett inlägg på min blogg där jag tipsar om din fina.

...Simsalabim Höganäs sa...

Hej!
Trillade in på din blogg precis och vill verkligen berömma dig för dina fina bilder & goda smak :)
Nu vill jag följa din blogg framöver!
ha en trevlig helg!
//Ulrika