onsdag 25 maj 2011

Känsla av sommar..


Idag har Anna varit här och vi har stylat sommarreportage (dock ej dessa bilder, eller styling). Anna fick jobba hårt för jag fick åka en väg en stund. Där emellan fixade jag bakverk och hjälpte Anna.  Det är så roligt att jobba med Anna för hon har ett öga för vad som passar ihop, så jag låter henne hållas *ler*.




Efter hon åkt hem gick jag loss med kameran en stund. Jag saknar att jag inte har haft tiden att fota fina bilder till bloggen. Jag har haft fullt upp en längre tid  med fotografering, så nu känns det skönt att få börja jobba halvtid på förskolan.Då blir jag både en bättre pedagog, fotograf, fru och mamma.  Redan nästa vecka går jag ner i tid och tar lite tjänstledigt från förskolan och sedan väntar 5 veckor semester.





Nu längtar man efter sommar och semester...lediga dagar utan måsten, långa kvällar och bara gå och drälla:)

Kram Lotta

20 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad härligt med semester snart, det är du värd. Själv ska jag jobba hela sommaren men jag kommer väl att få min resa snart ändå.

De där bakelserna ser underbart goda ut. Mums! Det får nog bli lite bakning igen för mig imorgon.

Kram Teres

Edtiaflicka sa...

Lycka till med det egna företaget....Go for it!!!
Muuuuuummmmmsssss, vad smarriga bakelser.
Jag skulle gärna rekommendera min kusin som är florist, men hon bor ju i Närke. Dock har hon en otrolig kreativitet! Hon och hennes mamma drev Stjärnsunds slottscafé utanför Askersund om du har varit där?

Kram Ida

Bella sa...

Hej och hälsningar från en bloggare i Finland som fick sommarkänsla av dagens fina bilder. Vad är det för godheter du har bakat?

♥ Fyra årstider sa...

Hej Bella

Jag har inte bakat:) muffins från Ica med frosting av mig och jordgubbar..man får luras lite. Jag älskar baka, men den tiden har jag inte haft sista tiden. Nu när jag går ner i tid, hoppas jag på att få mer tid till det igen.

Kram Lotta

Helgona sa...

Oh det ser så ljuvligt ut!
Tycker att dagarna går så fort och egentligen har man inget gjort...mer än det vanliga tvätta, städa, handla osv...
Skulle kännas skönt med lite semester nu ;)

mammaxtre sa...

Nog ska det bli skönt med sommar och semester och lata dagar. Dagar att gå och drälla, det är livet :-)

Fiffiga Systrar sa...

Härliga sommarkänslor! Alltid lika mysigt att titta in här! Kram Emelie- fiffigasystrar

LOTTAS HOME sa...

Härliga bilder som alltid!
Underbart för dig att kunna gå ner i tid och satsa på det du brinner för. Stort grattis och lycka till!
Du är bäst, ler!
Kram Lotta

Lottaspace sa...

Fick verkligen sommarkänsla!
Skönt att du får lite semester snart!
Kram, Lotta

me and alice sa...

Hej goaste Lotta!
Åh vilka ljuvliga somriga bilder!!!
Vad duktig du är på att fånga känslan!
Precis den tiden jag längtar till. Just nu är det bara kallt och ruggigt här!

Tusen kramar till dig och ett stort grattis till tredjeplatsen hos Isabella. Inte illa! ♥
Susanne

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Åh så smaskigt! :)) Skönt att få jobba med fotografering etc. Lycka till. :) Läääängtar efter semester men det dröjer. Kram

Sanna sa...

Hej Lotta,

Åh så söta bilder du har på din header och i detta inlägg! De ger en verkligen sommarlängtan.

Grattis till bloggpriset och allt annat spännande som händer runt dig. Följer med stort intresse, beundran och ren nyfikenhet hihi.

Kram Sanna

Mitt gröna lilla rum sa...

Åh så gott det såg ut och riktigt somrigt, längtar också efter min semester...

Familjen R sa...

Muffinsen ser jättedina ut. Fint att dekorera med både bär och blommor, smart! Hälsningar från Sälen.

Njut av livets goda ting sa...

Hej
Va härligt det låter med semester :)
Jag tycker dina bilder är helt underbara verkligen och bakverken skulle jag gärna smaka på!
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

Anonym sa...

Du är bara bäst <3

Jenny sa...

Vilka somriga bilder, härligt! Vad rätt du gör som satsar på ditt företag, hoppas du hittar den rätta partnern också. Lycka till! /Jenny

kathas kortmakeri sa...

Härligt!!! Både sommar snart och halvtid. Livet får kvalite !

Lycka till kramar Katha

kathas kortmakeri sa...

Hej igen!!!!

Min bror Janne och hans fru Inger på Ebbas Interflora i Linköping är duktiga Florister och ide sprutor. Kanske vore något för dej?

Kram Katha

Hanna sa...

helt underbara sommarbilder!