tisdag 21 juni 2011

Egen tid


Handduk Lexington, badsaker från Cottage and Roses

Jag har nog aldrig förstått mig på hur många kvinnor pratar om att få egen tid, jag tänker aldrig så. Jag planerar och gör saker som jag tycker om. Jag har aldrig känt att jag måste bort, iväg eller att jag och min man bråkat om att ha egen tid. Vill man göra något så gör man det:) inte värre än så, men jag längtar mest över tid med familjen och få vara hemma.

Häromkvällen hade jag en skön stund vid poolen, lite hemmaspa. Ingen gubbe och inga ungar hemma..det är inte dumt det heller:) Mer bilder på det får ni se en annan dag..nu är det natti.

Kram Lotta

15 kommentarer:

Thyrasgård sa...

Ahh pool - häärligt! Ville tipsa om att jag länkar till Inredningstävling med Värde 30.000:- på min Blogg Thyrasgård just nu!
Kram från Kicki

Coolaannna sa...

Visst, jag håller med dig om egentiden. Jag älskar att vara med min familj men ibland åker jag på tjejträffar med ser det inte som egentid. Längtar dock alltid hem igen och det känns bra när jag kliver in genom dörren :)

Ha det gott duktiga du <3

mammaxtre sa...

Du njöt av egentid helt enkelt :-)

Annelie sa...

Vad härligt det låter..:) Jag älskar när jag är helt ensam,alldeles tyst och stilla..Mina grabbar är vuxna och jag har tagit hand om dom själv i alla år,så nu känns det som min tid är här...Å det tycker jag att jag är värd..:))
KRAAAAM vännen din blogg inspirerar och jag blir glad av den..

Min Svägerska och Jag sa...

Jag håller med även jag. I mitt liv finns inte ordet egen tid. Visst är det skönt att få vara ensam ibland och göra saker (typ i en pool ;-) och jag blir såååå avundsjuk) men den bästa platsen är ändå runt familjen.

Kram Linda

Tina Dalemo sa...

Åh det låter härligt. Även om man vill vara mest med sin familj, så är det skönt med en stund för sig själv ibland när andan faller på :) För att sen mysa med familjen igen.

Njut av livets goda ting sa...

Alla är vi olika men den tiden som betyder mest i mitt liv är den jag kan tillbringa med min lilla familj... Det viktigaste av allt.
Kram
Jessica

I det blå huset sa...

Men vad är egentid egentligen?
Att som du ha lite hemmaspa vid poolen, att få sitta ostört en stund med en stickning, bok eller vad man gillar, att bara få vara alldeles ensam hemma osv - det tycker jag är egentid, märkvärdigare behöver det inte bli.

Galleri Hönshuset sa...

håller med dig i det du skriver... vill man vara själv så fixar man det =) själv föredrar jag att vara med dem jag har skaffat till världen, mina barn, och han jag valt att bo med, mannen =)

kram Pirre

katha´s kortmakeri sa...

Ja vad är egen tid=ensam. Nä livet är ju nära och kära.
Kram Katha

Lycklig fru sa...

Det där med egentid är ju lite vad man gör det till. Jag som har två små barn (3 år och 7 mån) tycker ibland att det är skönt att komma hemifrån, men det kan vara att åka till mataffären och storhandla lika gärna som att åka på tjejmiddag en fredagkväll.
Eller att sätta sig framför datorn när barnen sover, eller att duscha :)
Saker jag gör då någon annan i familjen inte är närvarande är egentid för mig (med småbarn så får man ju knappt gå på toaletten ifred :))

Men lika mycket som jag längtar efter stunder för mig själv så längtar jag efter att göra saker tillsammans med familjen.

Lotta sa...

Det var det bästa jag läst på länge angående "egentid". Jag håller med till 100%

Therese A sa...

En stund vid poolen utan gubbe och ungar det är väl egen tid? Även om det nu inte var planerat.... Vill man göra något så gör man det? hmmm Inte alltid så lätt med två små intensiva och energiska barn under 2½ som springer runt här hemma =) så jag längtar efter liten egen tid kan jag lugnt säga... även om jag älskar att vara med min familj så måste jag få vara ifrån dem lite ibland för att få sakna (och de behöver få vara från mig med)... iaf nu när jag går hemma och är mammaledig...

♥ Fyra årstider sa...

Ja det stämmer Therese..när mina barn var små fick man planera mer. Nu för tiden, tänker jag aldrig i termen egen tid, jag får det om jag gör saker jag tycker om. Det är ett annat sätt att tänka när barnen blir större.

Att få göra saker man tycker om m.m tror jag är livsviktogt för att orka..men detta tjat om att nu är det faktiskt min tur att få ha lite egen tid..det har jag aldrig känt.

Kram Lotta

Anonym sa...

Hej Lotta!

Jo det där med egen tid...Vet du, jag tror att vi människor kan vara ganska olika, och att vi kan ha olika behov. Jag älskar min familj över allt annat, men ibland behöver jag ha det alldeles tyst omkring mig. Det kanske beror på att jag har ett stressigt jobb, eller att jag inte har far-eller morföräldrar som kan passa barnen ibland...Och då ibland, då längtar jag efter egen tid. Några timmars stillhet bara. Det behöver inte vara så att man har grälat, eller är osams. Det kan lika gärna handla om ett behov av stillhet, att hinna andas. Att inte telefonen ringer hela tiden...

Kram och allt gott önskar jag dig. Tack för din fina blogg.