måndag 19 september 2011

Dags att städa i trädkojan..


Tjohoo...nu är jag hemma igen. Har haft jätteroliga dagar hos Eija med Kristin, är så glad över att få fota reportage. Tack underbara Eija för att vi fick komma, vilken underbar människa du är!! Mer om reportaget kan ni läsa om Eija här.

Har inte kunnat eller hunnit med att blogga på ett tag, så idag bjuder jag på några gamla bilder och några nya från trädkojan.






I helgen ska vi höststäda ute i trädgården, plocka in allt från trädkojan, utemöbler, växter, och elda vår stora skräphög m.m




Jag känns ändå skönt med höst, jag gillar det. Tiden då man får vara inne och mysa istället.



Nu ikväll ska jag flytta in i mitt nya kontor, det är bara lister och fönster som inte är målade. Imorgon ska jag fota en massa nytt att visa och så har jag flera tävlingar på gång.

Yes..livet leker och det är så underbart att veta att jag får vara hemma i höst och hinna med livet också. Lite mindre inplanerade jobb väntar och det känns bra. Har haft alldeles för mycket nu några månader och det är inte jag. Jag vill ha tid att leva och vara med min familj och det kan jag nu när jag jobbat så mycket ett tag.

Ha det så bra alla fina!

Kram Lotta

10 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Jag tycker inte att det var länge sen ni plockade ut allt i kojan, tänk så fort tiden går. Lite sorgligt när allt ska in igen. Till helgen ska vi plocka in allt från altanen.

Kram Teres

underbarahem sa...

Vart tog sommaren vägen? Vilken mysig trädkoja...

Kram Birgitta

Salma sa...

that looks sooooo lovely and cosy!!! :)

have a wonderful evening,
salma

Inredningsfrun sa...

Ja denna sommaren tog ju slut innan den började :). Men nu här härliga hösten här vilket ju innebär en massa mys och tända ljus. Ljuvligt!

KRAM

// Inredningsfrun

Norrfrids Eija sa...

Hösten ÄR mysig, speciellt om den är som den gångna helgen har varit. Så minnesvärt, tack för urtrevligt sällskap! Lilla S ber mig kommentera och hälsa den smågalna kvinnan med kameran, hon som städade hennes rum! Du må tro att du nu är ihågkommen bland småfolket här!
Ha det gott nu och pusta ut efter den långa resan!
Kram Eija

frokenbauer sa...

Du har verkligen en talang för foto och du är otroligt modig som tog tag i din livsdröm! Heja Dig! Kram J

Caroline sa...

Väntar med spänning på kontors-bilder! :D Ha en toppendag!

Brunkullan med Mosipperötter sa...

Så bra att ni haft det trevligt på resan! Och trädkojan måste vara sveriges finaste:)

Spännande med bilder på kontoret sen!

Kram Susanne

Madame Rosa sa...

det ser rigtig hyggeligt ud sol varme og Green Gate kan det blive bedre klem Maj-Britt

Anonym sa...

Åh.....
Har ju inga små barn längre, men njuter av att se foton på eran trädkoja!
Där kan man vara fast man är vuxen också, eller hur?
Fastäm man har stora "barn" kan man köpa Mailegkaniner...Det vet jag en som gör...Undrar vem det kan vara?
Ja, vart tog sommaren vägen?
Nu,...andra vackra färger i naturen och massor av levande ljus. Men jag är nog mest en sommarmänniska ändå.
/Jeanette H.