torsdag 8 december 2011

Sökes trädgårdar för reportage


Nu tror ni jag är galen som visar sommarbild mitt i vintern, men jobbar man som jag är man lite galen. Nu får jag börja boka in jobb för nästa år som kommer visas i tidningarna 2013.

Nu söker jag trädgårdar till nästa år för reportage, den kan vara en hel trädgård, det kan vara bara odling, ett vacket växthus eller ett uterum, kanske har du spabad eller en vacker uteplats till våren eller sommaren m.m. Du behöver inte tänka allt ska vara klart osv. Du kanske har något som kan passa. Du har som har ett intresse för din trädgård och kan tänka dig ett reportage får gärna skicka bilder till mig. Jag kan resa och tänker mig hela Sverige, men jobbar i Östergötland.

Jag behöver ca 5 bilder och en kortare text. Sedan mailar jag tillbaka vilka som kan bli aktuellt. Den här bilden tog jag hemma hos Hanna. Henne var jag hos förra sommaren i 2 dagar, där gjorde jag lite olika reportage som nu är sålt till fyra olika tidningar Jean darc Living, Expressen, Allt om trädgård och Drömhem och trädgård.


Nu hoppas jag att du inte tvekar;) Min mail är info.fyraarstider@gmail.com

Kram Lotta

8 kommentarer:

mia sa...

Men jäklar vad häftigt! du har sålt bilder till min favorit tidning jeanne de arc living!!! du är så himla duktig,det ser jag fram emot.

kram Mia

Mamma sa...

Åh vad kul, tyvärr har jag inget att bidra med... än... vi köpte vårt hus för ett år sedan och sedan dess har vi hunnit utöka familjen och gjort massa inne samt dränerat huset, trädgården har fått komma i efterhand, men till våren ska vi ta tag i den. Tomten är på ca 3900kvadrat och de som bygde huset 1980 var jätte intresserade av trädgård o växter men sen sålde de för ca 8 år sedan o kommande ägare har inte brytt sig så nu ska vi ta hjälp av en trädgårdsmästare för att få fram de gamla växterna o tanken.

Stora och små drömmar sa...

Ja om jag hade en massa pengar och kunde förverkliga mina planer vår trädgård hade du kunnat komma hit opmen just nu är det bara en trädgård. Hoppas du får många napp
Kram Jessica

chokladblomma sa...

Jag vet en trädgård... men den är inte min! Bilder finns på min blogg, från i somras. Verkar det intressant kan jag ju alltid fråga henne?!?
Kram

Hanna sa...

Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Agnes sa...

Ska fundera lite..hade nästan tänkt kontakta dig innan jag läste detta inlägg. När jag fick veta att du varit hos Marika på öland (inredningsfrun) tänkte jag att om du kan göra så fina bilder av ursprungsläget på hennes altan så skulle du komma till min köksträdgård. Vår trädgård är mitt allt och arbetar i den jämt..Ligger i Färjestaden på öland. Jag återkommer-

Kram Agnes

Titta in hos Thess sa...

Du är alltid välkommen till min koloni.
Dessa pioner är magiska!!!!

Kram Thess

milla sa...

Hej Lotta!

Jag har följt din blogg i säkert 3år, nästan varje dag och tycker om den så otroligt mycke. Du har fått mej att börja blogga själv faktiskt.
Jag tänkte tipsa dej om en annan blogg som jag följer:
http://tradgardsflow.blogspot.com/

Vill du titta in på min så är det:
http://armlake.blogspot.com/

Tack för att du är en solstråle!