onsdag 1 februari 2012

Ingen smygreklam här inte


Kanna Ellis Corner, ströare Balders hage

Idag har jag varit hos revisorn, mitt företag går bra, jag har ökat min vinst och min omsättning med flera hundra tusen. Jag har jobbat hårt för detta, så jag är så jäkla glad!

Jag får ofta förfrågan att få saker för styling osv av inredningsbutiker och företag,  jag vill bara berätta för er att allt jag får eller visar här på min blogg i form av saker eller tjänster tas upp på min deklaration. Värdet av sakerna som jag visar betalar jag skatt och moms för,  de som gör reklam här ska veta att det görs med rätta händer. Jag behöver inte ha något dåligt samvete eller vara rädd att skatteverket kommer att granska mig. Jag vill att ni ska veta detta , för det är väldigt vanligt att man visar saker på bloggarna som man inte deklarerar för, dvs smygreklam. Jag vill göra rätt för mig.

Det är inte meningen att Fyra årstider bara ska handla om fina saker osv. det är en blogg om livet, där fina bilder är en del av mina vardag, mitt sätt att tänka och jobba osv. Där jag också använder mina saker i min firma. Men som sagt avundssjuka finns dock här i världen så för alla som undrar så detta helt öppet. Jag vill ha en blogg som jag inte skäms över och som jag kan driva i rent samvete...så nu vet ni.

Vad skatteverket säger om detta kan ni läsa HÄR & HÄR

Kram Lotta

21 kommentarer:

my white mess sa...

Hej Lotta!
Du, jag trodde inget annat:)
Låter som du har ett härligt jobb, och så kul att det går så bra för dig!
Njut av denna dagen!
Kram Malin

Helgona sa...

<3 bra att du talar om det för de missundsamma människor som inte vill se andra människor lyckas ;)
Vi andra vi är bara glada för din skull. Kram

Carolina sa...

Grattis till framgångarna och vad skönt att ha rent samvete :)

Magda sa...

Beautiful!

Anonym sa...

Underbart att höra om dina framgångar!

Sofia

Katja sa...

Kul med alla framgångarna...bara till att köra full fart framåt :-). Kanske kan bli något samarbete i framtiden :-).

ansi-balansilivet sa...

Vad roligt Lotta att det går så bra för dig och din nystartade firma, men jag är inte förvånad!! Dina foton är jättefina, du stylar kanonfint och skriver bra. Jag tycker om att läsa reportage i tidningarna som du har gjort, och hoppas det kommer många fler. Min nya favorittidning är Livet på landet, där jag gärna vill se fler reportage om att leva ett enklare liv, välja en annan livsstil, arbeta hemifrån. Jag vill själv gärna flytta ut på landet, men jag bor och trivs i Göteborgsområdet och här är husen på landet dyyyyra tyvärr.

Rustik Romantik sa...

Vad roligt att det går så bra och dina bilder är som sagt kanonfina! Strunta i de bloggare som lägger negativa kommentarer om ditt företag, det är människor som skulle prata strunt även om man mötte dem i vardagen. Jag tycker bloggvärlden är en underbar källa till inspiration, och blir härligt imponerad när jag ser hur duktiga andra är. För mig är det en källa till kreativitet och nya idéer, och att läsa andras bloggar är som att bläddra i den allra vackraste inredningstidningen! Men håller med dig om att det finns orosmoment i form av de som inte kan se andras framgångar utan att bli avundsjuka. Grattis till framgångarna och kämpa på! Jobbar man med något man tycket är kul så blir det oftast bra!/Tina

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Grattis till dina framgångar. Har följt din blogg ett tag nu. Och du ger så mycket, det gillar jag. Jag mår bra här. Ha de gott Maria

Rut och Signe sa...

Många varma grattiskramar till din framgång! Var stolt, det är du värd.

Kram Marie

Lilla Kullan sa...

Det har jag redan förstått... att du tillhör den skötsamma sorten.:-) Kram Stina

Jess sa...

Du är så bra Lotta och har bra svar på det mesta tycker jag. Heja heja! :)
Kram

Linda på Vaxholms Bed & Breakfast sa...

Hej Lotta, Tack för en bra blogg! Jag inspireras mycket av dina bilder och ditt tempo - full fart och lugn på en och samma gång! Känns som hemma här på något vis! ;) Bry dig inte om de avundsjuka missunsamma kommentarer som jag gissar har föregått ditt inlägg idag. Så länge du har ditt samvete rent får de tro vad de vill. Fortsätt att stolt visa upp snygga produkter och miljöer! Tack igen!

Mia sa...

oj vad mycket man skall tänka på,,, du har allt huvudet på skaft. Det ända jag är avunsjuk på just nu är dom DÄR urgulliga ströarna...dom går tyvärr inte att få tag på längre, typiskt, jätte fina iallafall och jobba på nu så vi får mer fint att inspireras av!

ha det bäst Lotta/ kram Mia

Anna-Maria sa...

Bra sagt och grattis till ökad omsättning!

Hemma på Sjuan sa...

Grattis till framgångarna. Måste vara roligt att få hålla på med det man gillar på heltid och att det går bra men jag förstår att du har fått jobba hårt för att komma dit. Bra jobbat! Hade varit glad om jag kunnat tjäna liiite på min blogg så man kunde jobba lite mindre i tid men det krävs nog mer än en vardagsblogg :) Kram Suss

Anonym sa...

Hej Lotta! Jag har kollat din blogg länge och du är superduktig. En del människor är avundsjuk och missnöjda ,dem kanske skulle göra ngt annat. Det är jättetråkigt med människor som hacka på en. Själv har jag kommit til en gräns, då jag har bestämt att jag ska byta jobb. Jag önskar att jag hade haft dina talanger. kram från en inredningsnörd

Birgittha Johansson sa...

Heja Lotta! Du är bäst!

kram Birgittha

Loppan sa...

Kul att det går bra, Lotta! Du är värd all framgång du ödmjuka, fina och hårt arbetande tjej! Egenföretagare är ett riktigt slitarsläkte, frukterna av allt arbete är det enda omgivningen ser men hur mycket kraft det tagit märker ingen annan. Kram Maria

Jes/Vita villa vila sa...

Underbart Lotta!! Grattis till välförtjänta framgångar! ♥

Kram Jes

Frostrosor sa...

Grattis till fin framgång!
Roligt att höra att det går så bra och ännu bättre att du gör rätt för dig och deklarerar för dina inkomster!
Vill också förtydliga för andra läsare att räknas inkomsterna (eller varorna, gentjänsterna mm) som en hobbyverksamhet OCH inte överstiger en viss gräns (som jag nte har i huvudet just nu) så behöver man inte betala skatt för det. Så fort man börjar få intäkter (eller saker mot tjänster eller utan) för sin blogg så ska man ta kontakt med skatteverket för att kolla upp villkoren!