onsdag 1 februari 2012

Starta dagen


Idag jobbar jag hemma, för att komma igång startar jag dagen med relaxmusik, tända ljus och en kopp te. Jag brukar tänka snälla tankar om mig själv och andra och så känner jag mig ganska harmonisk även om jag är lite trött. Jag tycker om att berömma människor, ge positiv kritik...det ger en massa fin energi tillbaka till mig också. Man får inte vara dum..ger man snälla ord får man snälla ord tillbaka..det ger en god spiral.

Så så nu är jag igång, idag ska jag till revisorn och få veta mitt bokslut m.m. Här hemma ligger min sjuka man i sängen.

Ha en fin dag!

Kram Lotta

11 kommentarer:

Inredningsfrun sa...

Javisst är det så! Ge av dig själv och få tusenfalt tillbaka :).

En riktigt härlig dag önskar jag dig, söta Lotta!

KRAM

Pernilla sa...

Underbara Lotta, du ger så fantastisk mycket med dina härliga goda tankar! Så rätt med en mjukstart om man har möjlighetet - här blir det underställ på och en låååångpromenad för en bra start på dagen. Samlar och rensar upp tankarna och gör det lättare att lägga en strategi för dagen! Kram du solstrålande vän!!!

Creative Living + Wabi Sabi Style sa...

Kärlek och omtänksamhet är guld värd. Särskilt när kärleken är såväl pussar & kramar som uppriktig konstruktiv kritik. Gillar. Kram, L

mitt liv som jag sa...

Det är så sant så, "The secret of living is giving". Ha en bra dag! Kram Jennifer

Tess på Tilda och Mamma sa...

Sitter just nu i nattlinnet och med liten blod svett och tårar försöker även jag få ordning på dom sista papprena som ska in till revisorn i dag. Skönt när det är inlämnat.
HA en bra dag.
Kram Theres

Villa Carl Larsson sa...

Det jag skrev försvann. Gör ett nytt försök. Kloka ord som vanligt från dig Lotta. Att glädja andra gläder också en själv så klart. Hoppas du får en bra dag.

Kram Josefin

Gabriella sa...

Att peppa sig själv är väl den bästa investering man kan göra på morgonen=9 vilken trevlig prick man blir att umgås med den dagen..
Stackars sjuka mannen hopas att han kryar på sig och att ni slipper bli sjuka ni med..
kram♥

Magda sa...

Beautiful!!

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

En underbar start på dagen. Den gillar jag. Bra ordval också..En god spiral. Det är så det är. Ha fina dagen nu, kram Maria

Maria sa...

Underbara du, fortsätt din goda anda och var stolt.Ditt hem utstrålar trygghet,vilket speglar av sig om vad du är för person.Mitt hem är i kaos just nu men det beror på mig själv om hur mitt liv ser ut förtillfället. ska tänka på dina ord.<3 Maria

Gabriella sa...

Så fint, blommigt och pastelligt det ser ut!=)