måndag 27 februari 2012

Vad har du för smink?



Fick en fråga vad jag har för smink, och smink har jag...bara att jag använder det nästan aldrig. Jag gillar att handla, se att jag har krämer osv hemma, men sanningen är den att jag är skitdålig på att ta hand om min hud och göra mig snygg i smink. Jag handlar Mary Kay eller på flyget när vi åker utomlands, jag har ingen koll på vad som jag behöver eller vad som är mode osv.



Jag har nog en ganska trygg inställning att jag är rätt okej ändå, jag behöver inte sminka mig för att tycka om mig själv. Jag har aldrig sminkat mig osv för jag ska lämna barn på förskolan osv. Jag duger som jag är, men så är det kul att snygga till sig ibland.. även om det är inte så ofta. Jag önskar att jag var mer intresserad av smink och kläder, jag skulle också vilja se så där fräsch och fin ut lite oftare. Jag försöker...men mysbyxor är helt klart outstanding:)

Kram Lotta

22 kommentarer:

mitt liv som jag sa...

Vilken härlig inställning du har! Visst ska vi kunna vara naturliga och bara vara precis som vi är. Själv har svårt att klara mig utan min mascara ;).

Må så gott! Kram Jennifer

Härliga Livet sa...

Jag är nog som du. Har sällan smink eller tänker på att jag ser sån eller sån ut. Jag är mig själv och jag älskar jogging byxor. Men som du säger, ibland är det kul att snygga till sig lite extra.
Trevlig måndags kväll.
Kram Pernilla

Anonym sa...

Jag kör också med bara mascara till jobbet. till fest är det kul att sminka på lite mer. Jag håller med, du är vacker när du är naturlig,Lotta /Kram på dig Rita

inredningsvis.se sa...

Superfint:) Fina pics och fin blogg..jag önskar dig en skön vecka.
LOVE Maria på inredningsvis

Milla sa...

Alltså, smink räcker ju så himla länge dessutom och det är onödigt att samla på sig en massa. Jag sminkar mig visserligen nästan alltid, men väldigt enkelt. Lite mascara, ögonpennor osv så är man klar. Men det viktigaste är nog ändå själva hudvården, använda bra creme, ha en bra foundation. Med mycket hudproblem under många år och nu 45+ så gör jag inga avkall på det (kör Exuviance rakt igenom) och man känner sig mycket fräschare längre. Med sund inställning känner man sig naturligt vacker för det mesta, med lite hjälp på vägen :=) KRAM från Milla

Livets Lilla Underbara sa...

Ja visst slår mysbyxor det mesta!
Under mammaledigheten har det varit skönt att slippa sminka sig och kunna gå runt i myskläder.
Man har verkligen hamnat i "mysbyxeträsket" :)
Tack för en underbar blogg med fina bilder och många kloka ord.
Du är en inspiration!
Kram

Byronesse sa...

Ja, visst är det härligt att fiffa till sig ibland och jag tycker att Mary Kay är ett riktigt bra märke när det kommer till smink och hudvårdsprodukter! Deras fuktighetskräm, foundation och mascara framför allt anser jag. Tror aldrig att jag kommer sminka mig för en dag på hemmaplan dock. Då är det mysbyxor eller pyjamas hela dagen som gäller:-)

/Emma

Vid fjell og fjord sa...

Gifte mig för snart 9 år sedan och jag har fortfarande kvar sminket från den dagen :-),jag sliter inte direkt ut mitt smink.

Det vita dårhuset sa...

Jahaadu älskade Lotta..... Här är det också mysbyxor som gäller så fort jag kommer hem! Hatar att klampa runt i hårda jeans ;)
Vad gäller smink är jag ingen smink människa jag heller.
Men underlags kräm ala brun är ett måste för att inte skrämma slag på hela byn ;)

Kramis

Jenny F sa...

Gud vad jag älskar din blogg!
Inte bara just detta om sminket och så. Vi kvinnor är alla födda som otroligt vackra varelser och smink och sådant skapades för att pryda det vackra lite då och då! =))

Men som sagt, kroppen full av Muqoangin och Ibumetin, hoppar in här och blir glad i kropp och själ!
Tack Lotta för denna oas i bild, ord och härlig känsla!
Östgötahälsningar //Jenny

Nina sa...

Mascara behöver jag för att inte känna mig glåmig, men utöver det nöjer jag mig en mjuk kräm. Fram för mer naturlighet! :) Varma hälsningar Nina

Anonym sa...

Jag älskar allt vad krämer och smink heter! Dagen börjar med dagkräm, ögonkräm, foundation, puder, rouge, ögonskugga, rouge och läppglans. På kvällen, ansiktsrengöringskräm, nattkräm, ögonkräm, mjukgörande läppsyl och en härligt mjukgörande kräm till händerna. Det händer ibland att man tar ett snabbt ärende utan smink och då händer det att folk man känner frågar om man är sjuk! Haha... :) Nu är jag gravid och givetvis krämar jag magen 2 gånger dagligen! Ha en bra dag Lotta! Kram Cessan <3

HelenTh sa...

Tycker du har en underbar inställning i denna fråga, uppfriskande i denna utseendefixerade värld vi lever i.
Tack för det!!!
/Helén

Mansikki sa...

Äääälskar Mary Kay! Jag tog det själv till försäljning efter 2 års användning då jag insåg att det finns ingenting bättre! =)

Att ta hand om sin hud med rengöring och fukt har ju ingenting att göra med smink. Natural stil betyder ju inte att man skulle inte tvätta sig. Sminkning gör man till om man vill /orkar och har mycket att göra med tex olika yrkesgrupper. Jag i kundbetjäning måste "se bra ut" men det betyder inte 3 cm smink utan i minimum lätt foundation och mascara och ren hår..

Älskar din blogg! Fortsätta med samma stil. Härefter då jag köper svenska tidningar här i Finland eller deras finska "systertidningar" kollar jag altjämt vem har tagit bilerna!=)

Jes/Vita villa vila sa...

Vackra bilder vännen!

...från en som också gillar mysbyxor ;)

Kram Jes ♥

Anonym sa...

Hej söta Lotta!
Jag är en "sån" person som målar mig varje morgon direkt efter duschen.
Även en heeelt vanlig ledig dag.
För att se piggare ut än vad jag känner mig. Tillomed om jag skulle vara på en "öde ö" så skulle jag göra det. Hihi..kanske är jag knäpp men sån är jag, och det står jag för.
Smink OCH mysbyxor är min grej:)
KRAM!! Och ha en fin fortsättning på tisdagen! Här i Örebro strålar vår-solen från en ljuvligt blå himmel just nu -Så härligt!! / Nina .

Vardagslyx sa...

Ha, ha, jag skrev just ett inlägg om smink jag med, med ett lite annorlunda sminktips! Tror vi har ingefär samma inställning till smink, du och jag:)

Sminkar mig aldrig till vardags, men visst är det kul att få vara lite extra fin vid vissa tillfällen.

Kram Pernilla

Anonym sa...

Mary Kay slår det mesta! Dock inte mysbyxor ;) Stormtrivs i dessa framför din blogg! Löv u

Lo sa...

Vacker och inspirerande blogg!
Lo

Elinor sa...

Hej!
Alltid så fina bilder och inlägg här på bloggen. Har hittat "mitt märke" från att i ungdomen sminka mig varje dag till nästan ingeting. Nu sedan några år är jag helt förälskad i Body Shops produkter. De känns naturliga, ej djurtestad och främjar lokala projekt i världen.
Vardagslyx! De har underbara ansiktsprodukter, dusch/ bad, smink och dofter. Rekommenderas varmt! Hälsningar Elinor i Vårgårda

Dan Syndrom sa...

Jag har aldrig smink ;) Dock en väldigt yvig mustasch...

mammaxtre sa...

Oj som jag känner osm du. Naturell look iklädd mysbrallor. Det är det bästa!

Ha en fin dag