fredag 13 april 2012

Hallen uppe förebilder



Just nu är det skitigt och rörigt här hemma, jag försöker stå ut och tänka att det blir fint när det är klart. Idag har det slipas på väggar och golv på övervåningen. Eftersom vi målat en stor del av huset kommer de ta tid innan det blir möblerat...men vi har drömmar och mål hur vi vill ha det. Här i hörnet som ni ser på bilden ska det bli garderober till barnens kläder. 




Ett nytt räcke ska här bli, det gamla har vi slängt ut. Här ska allting bli vitt och så har jag tänkt mig att väggen i trappen ska fyllas med foton . 



Min man och målaren tyckte att golvet skulle målas vitt så ett vitt golv i huset får jag. Ska bli spännande att se hur det blir. Det blir väldigt ljust och det tokgillar jag. 

Jag tycker själv det är jättekul med förebilder att titta på...helst när det är klart:) 

Ha en skön helg!
Kram Lotta

6 kommentarer:

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Lotta,

Det blir jättefint! Låter som det blir en helt annan inredning också, så spännande :) Roligt att vi fick se dig "in action" i Småland. Av utvärderingen att döma är jag säker på att alla gick hem fyllda med inspiration och ett "jag-kan-jäklar-anamma" efter att ha lyssnat på dig! You rock! :)

Trevlig helg - kram Sanna

Lilla huset på prärien sa...

åhhh det blir ju hur fint som helst lotta! vilken skillnad! jag ska också ta några bilder här hemma så jag visar "framstegen" :) men usch så lång tid det tar tycker jag!
:(

ha en härlig helg!

kram jenny

Hos Kristin sa...

Det kommer bli jättebra! Ska bli spännande att se det färdiga resultatet :)

HemligaMamman sa...

Oj, här var det svårt att veta vad som var vad.
Svårt att urskilja vilka som är dina bilder och vad som är reklam.
Vad som är dina inlägg och vad som är reklam.
Konstaterar att det var nog bara väldigt mycket reklam.

Photo by Maria sa...

Vitt golv kommer att bli kanonsnyggt, det önskar jag på övervåningen med på vårt trägolv..

Kram Mia

Fru Sederblad sa...

Det kommer bli jättebra. Det är jag alldeles säker på! Vi målade vårt gamla fula furugolv vitt för ett par år sedan och vi är supernöjda!