tisdag 10 juli 2012

Tvättstugedag


Bytt överdraget på strykbrädan från Ellis Corner

Idag regnar det, det gör ingenting för då fortsätter vi med projekt inne. Ska sätta upp räcket som min man byggt till trappen på övervåningen tex. Så behöver jag ta tag i tvättstugan...oj den prioriteras inte just nu.


Fat att ställa Maison Belle på, 
ny bad och köksdoft & disktrasa..Ellis Corner


Jag är ju så där tråkigt positiv när det gäller väder, jag orkar inte reflektera så mycket på bra och dåligt väder. Jag tar det som det kommer och så får man anpassa sig. Allt som man slipper lägga dålig energi på försöker jag tänka bort, som vara negativ, avundsjuk, nyfiken osv,   men visst får man klaga ibland....men det sänker mig mest. Jag fokuserar på det bra och mitt egna liv.

Ha en skön dag!
Kram Lotta

11 kommentarer:

Carolina sa...

Underbar positiv inställning :)

annasaramaria sa...

Härlig inställning du har. Jag övar på att vara likadan, ibland går det ibland inte. Jag ska öva nu när jag tar tag i vår tvätt...../Maria

Grodmamman sa...

Tränar på att vara sådan, men det är inte alltid så lätt.
Kram

Sofie sa...

Vilken fin tvättstuga ni verkar ha! Och kloka ord, det går alltid att hitta någonting positivt bara man reflekterar. Ett dåligt väder kan innebära att man med gott samvete kan slutföra något projekt inne eller bara mysa under täcket med en bra bok!

Kram, Sofie

Lilla huset på prärien sa...

så himla härligt lotta! precis som man ska göra. jag tänker inte heller på vädret utan passar på att njuta av att vara inne och göra nytta här eller göra anpassade utflykter :)

det enda jag kan irritera mig på är nog om det är riktigt slask och vinter med snöblandat regn och jag av någon anledning måste befinna mig utomhus. men det är ju inte riktigt ännu.... och nu ses vi snart!

kramis J

Queen of Kammebornia sa...

Ja, vädret är ju som det är, inte mycket att göra något åt, bara att följa med :)

Villa Sjöhaga sa...

Gillar verkligen ditt sätt att tänka. Det är ingen idé att fokusera på det man inte kan styra över!
Kram

Lena - gott för själen sa...

Bra inställning. Jag tränar också varje dag på det. Inte alldeles enkelt. Ha en fortsatt bra dag!

Kram Lena

Millamolla sa...

Så sant så sant Lotta! Jobbar oxå på det, men faller in på gamla spår ibland. Då är det skönt att läsa din blogg för man rycker upp sig igen :-)

ELLINOR sa...

Regniga sommardagar är också riktigt mysiga, det gäller att njuta här och nu!

Kram Ellinor

Agnetha sa...

Jag tänker heller inte på vädret, man kan ju faktiskt inte göra något åt det och regn kan va vackert o uppfriskande också! Fin blogg du har, har länkat till min nya, ha en fin dag nu :)