torsdag 19 juli 2012

Vittmålat staket



Nu har vi varit hemma i två veckor utan några större utsvävningar, vi har det så bra! tar dagarna som de kommer och pysslar här hemma. Jag är vissa dagar lite rastlös, men då går jag bara ut och går eller gör något som jag blir trött av. Efter varit i 15 län på 2 månader, så behöver jag det här. Nu så har vi våran vecka till Menorca också, så då ska vi bara uppleva och mysa.




Min man har börjat måla staketet på över våningen, det blir så fint. Ska leta upp ett lock att ha på stolpen också. Vi hinner lite varje dag utan att stressa.


Det blir lite dåligt med uppdateringar här, så det är så skönt att bara vara!

Ha det så bra 
Kram Lotta


18 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vi tar också dagarna som de kommer och det är så skönt!
Fint staketet blir!:)
Kram

Erica sa...

Hej!

Om din man (eller du) har lust att förklara hur han gjort staketet vore jag och min sambo väldigt tacksamma för vi letar efter något liknande och jag kan tänka mig att det är mycket billigare att tillverka själv!

Hanna sa...

Det blev jätte fint.
Kram
Hanna

Vit dröm sa...

Det är skönt att ta dagarna som de kommer och bara få vara ibland!
Ha det gott!
Kram Anna

Lövbacka sa...

En dag i taget - en sak i taget, i lugn och ro... Skönt att få ha det så ibland - samma här just nu. Och trappen blir ursnygg Lotta! Kram

Anonym sa...

Jag tycker det blir så opersonligt med bara vitt, vitt och vitt. Det är såå tråkigt! Och alla alla alla verkar vilja ha det så. Vilken modevåg det är som har svept över Sverige. Gammalt, karaktärsfullt, lite slitet och färgglatt är grejer det :)

♥ Fyra årstider sa...

Snälla anonym skit i besvära dig läsa min blogg, så slipper du se det vita. Jag älskar det!

Kram Lotta

schousnigel.se sa...

Hvidt er godt...farverne kan komme på møbler, gulvtæpper, billeder, puder etc etc...

Anonym sa...

Oj Lotta... Jag menade inget illa. Jag tycker ju om din blogg! Att kalla mig Skit var väl att ta i :( Och anonym är jag för att jag inte har blogg själv.

♥ Fyra årstider sa...

Men kära du tittar du in en gång till, här som är så vitt och tråkigt:)

Åse sa...

Så snyggt , vitt är härligt sen kan man sätta färgklickar på små detaljer

Wickans Wäxthus sa...

Du är så klok Lotta! Även om jag gillar när du uppdaterar ofta så unnar jag dig verkligen vila ;)
Kraam Wickan

Malin's Hus sa...

det är skönt att bara vara! NJUT!


må bäst!!!!!!!!!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAM MALIN

Ester sa...

Det låter som du/ni prioriterar helt rätt just nu! Skönt att ni har resor att se fram emot.

Kram Ester

Sofia sa...

Håller helt med dig Lotta, har man inget vettigt att säga kan man låta bli. Jag älskar vitt och din blogg :).
Kram Sofia

Titta in hos Thess sa...

Hej vännen !!!
Sååå fint det blev!!
Nästan precis så kommer vårt räcke på altanen se ut när det är klart.
och vitt så klart =)
Här hemma har det byggts på altanen i dag mellan stört skurarna,men nu är den klar =)
Och i kväll blev det lite målande i hallen, vitt så klart även där!!

Hoppas du har en skön kväll.

Kram Thess

P.S Du har mail =)

Anonym sa...

Hej
Underbart fint,har själv ett hem med vita väggar överallt älskar det fortfarande,allt annat kommer fram så bra,bara att ändra textilier och sånt,så får man ett nytt rum,blir der fläckar och skadat på med ny färg.
jag mår bäst när det är ljust och fräscht omkring mig,jag har som du att hela hemmet går i en röd tråd,så fint.
bara att byta piff, rum till ett annat för det passar överallt,
och vi älskar att resa som ni det prioterar vi först istället för att ha den senaste tekniken.
UPLEVELSER med familjen till olika länder,eller en hotell weekend någonstans .
kram på dig.

Hem och Lycka sa...

Vad härligt att få se Sverige på det viset du gör Lotta, häftigt!

Blir jättefint med vitt, hoppas det snart är min tur med huset..

kram Mia