söndag 19 augusti 2012

Fest igår...segt idag:)


Idag är man inte så pigg direkt, men det gör inget för igår hade vi en toppenkväll med fest. Vi blev ca 60 personer av både vänner, grannar och släktingar. Alla hade med sig något till vårt gemensamma buffebord och det blev en hit...så mycket mat. Vi fick hämta extra bord och bära in:)

Så dans, kaffe, avec och en massa tjutter, det var superkul och jag är så glad att det äntligen blev av! Nu laddar vi för barnens skolstart igen. Även om jag jobbar hemma nästa vecka så går jag upp och fixar frukost och myser med ungarna. 

Ha det så bra, jag får göra en inlägg om min vikt..blev många frågor:) jag är en bit på väg, men ser man till vågen har jag många kilo kvar.

Kram Lotta

9 kommentarer:

Åsa sa...

vad härligt att kvällen blev lyckad :-)....det viktigaste med vikten är att se att man är en bit på väg och inte bara stirra sig blind på vågen...lycka till!!!
kram Åsa

♥ Fyra årstider sa...

Jag stirrar mig inte blind på vågen jag bara hoppar på den ibland, tycker den är lite långsam:)) hi,.hi
Kram Lotta

HEMLÄNGTAN sa...

Härligt att festen blev så lyckad! Och jättebra idé med knytkalas, då känns det ju faktiskt lättare att ställa till med storkalas.

Kram!

Glimt av mitt liv! sa...

En lyckad fest kan man leva på i flera veckor. Det gör vardagen lite lättare.
Det syns jätte mycket på dig att du har tappat i vikt. Något speciellt du har gjort eller helt enkelt bara ätit mindre och motionerat mer?

Kram
Carina

♥ Fyra årstider sa...

Glimt av mitt liv..jag äter lchf ( ingen patsa, ris, potatis eller ris tex.) , inga bakverk och inget godis. Har fuskat några få gånger bara. Har hållit på i 7 veckor och gått ner ungefär ett kilo i veckan..men nu är jag i platå och står lite still. Enligt Bmi ska jag väga 10 kg mindre, enligt mig är jag nöjd med 5 kilo till.

Kram Lotta

mitt liv som jag sa...

Så roligt att det blev en lyckad fest, då är det värt att ha en seg dag dagen efter :). Kram Jennifer

Anonym sa...

jag gick med i Aftonbladetsviktklubb under våren förra året. på tre månader gick jag ner 15kg jag tränade
på gymmet ca 2 timmar varannan dag f vad jag slet men det var lyckat resultat kram helene

Sallys hus sa...

Hej Lotta!

Jag har missat totalt ditt inlägg där du "skiter i att du härmas"

Jag blir så himla ledsen över dessa människor som lämnar elaka kommentarer...det är så himla onödigt.
Att läsa en blogg är ju frivilligt!

Jag läser nästan aldrig andras kommentarer men nu var jag ju tvungen att leta....
Eg. är det ju mest synd om dessa negativa människor som bara verkar leta efter något fel. Tyvärr handlar det ju bara om avundsjuka.
Jag tycker du ska vara riktigt stolt över hela ditt liv. Jag står också just nu i ett vägskäl i min inredningsstil...velar fram och tillbaka...gillar ju det bondromantiska samtidigt som det lite enklare, stilrena lockar. Är också sugen på lite mer svart...
Din blogg är en av dem som inspirerar mig massor just nu och tack vare att jag också har ex. Eketorp ser man ju att man faktiskt KAN förändra utan att byta hela bohaget på samma gång.
Att inte "härma" någon är ju omöjligt men det blir ju ändå olika hos alla. Jag kommer också fortsätta att knycka idéer rakt av från dig och andra...precis som jag hoppas att andra gör det hos mig om de ser något de gillar.
Det är väl därför man bloggar?? För att inspirera och bli inspirerad.
Ha en underbar ny vecka nu och njut av att jobba hemifrån..;)
Kraaaaam Katarina

Wenchequilts sa...

Tusen takk for en hyggelig blogg om livet og livets viderverdigheter- jeg koser meg når jeg leser dine innlegg! Takk for at du deler med oss! Keep up the good work, jeg sender mange klemmer fra midt i Norge ;-)