söndag 5 augusti 2012

Vardagen tar vid och fest


Redskap Hemlängtan

Idag är det min mans sista semesterdag, lite vemodigt, men vi har haft en skön sommar tillsammans. Jag kommer sakna långa frukostar, sena kvällar, tiden tillsammans här hemma och att alltid ha någon att mysa med. Själv gör jag ju lite som jag vill med semester, så jag ska ha en vecka till i augusti som jag inte ska på några uppdrag. Kommer bara redigera vid dåligt väder och göra saker jag tycker om.

Själv får jag mer gjort när han jobbar. När han är hemma då blir jag latLotta. Jag tar tag i mer projekt när jag är ensam med ungarna och hittar på mer.


Han gillar ju mycket mer att bara gå här hemma och jobba på huset och skrota, jag är lite mer en rastlös typ som vill göra en massa annat också, sedan vara hemma och skrota :) 




Idag ska vi inte åka någonstans bara jobba på huset och jag i trädgården. Ska börja städa vår gamla skola för om ett par veckor ska vi ha en stor fest, ca 80 personer har anmält sig..så då blir det klackarna i taket här i skogen. Promenad har jag redan avverkat tidigt imorse så nu behöver jag inte tänka på det.

Ha en bra dag!
Kram Lotta

10 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Underbara bilder, hoppas du njuter riktigt mycket på din sista semesterdag! Kram Johanna

Fotograf Cecilia Möller sa...

Översta bilden är supergrym! Du är bra bästaste Lotta! Ses på torsdag! (många utropstecken, jag gillar tydligen att skrika)

Lövkojan sa...

Hoppas ni får en fin sista semesterdag ihop!
Märkligt, kände igen mig direkt i att när jag är själv hemma, då får jag mer gjort med projekt :)

Ha det fint, kram Marie-Louise

Hanna sa...

fina bilder. låter som en toppen dag.
Kram
Hanna

Anonym sa...

Vilka fina bilder!Tack för inspiration.Hälsningar Annika

Nina sa...

Jättefina bilder !

Nina

http://countrylifebyn.blogspot.se/

Mitt Mysiga Hem sa...

Det är höjdpunkten när man är själv hemma och kan gå o pilla/pyssla i sin ensamhet. Då trivs jag...! :-) // jannike

Littledessert - Recept och Webbshop sa...

Vackert!

Villa Humlebo sa...

Härliga trädgårdsbilder!!

Det ger lite idéer till min trädgård. Den har fått noll kärlek och omtanke i år. Gräset har dock blivit klippt! ;)

Lite nytt får det bli till nästa sommar!

Varma Hälsningar Mia

Esters hörna sa...

Man behöver lite "göra ingenting" dagar under semestern! Hoppas ni känner er utvilade i alla fall. :)