lördag 22 september 2012

Att nå sitt mål..



Ibland sätter man upp mål i livet, som att tex. att komma i storlek 38 i byxor. Jag brukar inte ha så mycket mål annars, för jag lever mer utifrån hur jag mår och det som händer i min vardag. Med glädje kommer man långt, då händer saker utan att man behöver planera och ha en massa mål...så har det varit för mig.


Men när det gäller min vikt och lchf så har jag haft ett mål, nu när jag nått det målet så hade jag lovat mig själv en ny höstgarderob. 



I perioder så kan jag jobba mycket, men sedan uppskattar jag lediga dagar och ta hand om mig själv. Så igår åkte jag till staden och köpte jag en ny höstgarderob, fixade håret och färgade bryn ..ni som följer mig på instagram fyraarstider vet ju redan det :)

Tänk att nu har jag gått från storlek 42 till 38 i byxor och nått mitt mål...jag är så jäkla nöjd! Trodde verkligen inte det om mig själv, men gud himmel så roligt det är att shoppa kläder igen. Ser man till kilo så har jag lite kvar, men jag stirrar mig inte blind på vågen utan vill istället börja träna bort det som finns kvar. Jag vill ha frisk och pigg kropp som orkar mycket, å jäklar numera har så mycket energi så ja kan ge bort lite :)


På väg till staden...

Ni som följer mig här bloggen, ni får vara med om min resa...jag är en förändlig person. Jag hoppar på tåget när det rullar...allt kan hända. Jag är den jag är just nu, det är viktigt för mig att inte spela en roll. Förrut älskade jag att baka tex. nu längtar jag knappt efter det. Man måste acceptera att livet är föränderligt och att leva utifrån vardagen och det som är just nu. Det har gjort mig till den jag är och jag är så glad för mitt liv och allt det har att erbjuda.

Jag tänker sitta på en stol när jag är gammal se tillbaka på att jag inte gjorde det jag älskar och drömmer om..just nu. 

På bilden ser ni en mer blond Lotta, nu är jag mörk som en chokladpralin..hi,hi..Idag är det onePiece som gäller, ska städa och ta hand om all tvätt och bara ha det skönt!

Kram Lotta

24 kommentarer:

Kristin sa...

Heja dig! Själv är jag i en period då jag funderar om vad jag vill göra egentligen! Vågar jag eller inte. Suck.

Mittgodastefinaste sa...

Jag är verkligen imponerad av dig som är egen företagare på heltid nu!

Själv tänker jag att det faktiskt är ok att ta väldigt väldigt små steg mot sin dröm! Jag försöker göra det nu!

Fina bilder! Inspirerande, koftan var superfin.

Kram Jenny

Glada AnnKan sa...

Superbra gjort, verlkigen :)
Lycka till med resten och så tar jag och blir inspirerad så jag också kan gå ner några kilo, Tack för det :)

Hälsningar
AnnKatrin

Jes/Vita villa vila sa...

Åh vad du är duktig Lotta! Jag vet hur tufft det kan vara så allt beröm till dig! Fin inställning också!

Kram Jes ♥

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Härligt, och så roligt när saker faller på sin plats i livet.. kram

Kristin i Villa Hillbo sa...

Det är en härlig inspiration du ger!

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej Duktiga Lotta
Men jisses,,,,,det var duktigt..men nu räcker det väl......akta så du inte försvinner helt :)
å missa nu inte..

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter..
redan 70fina bloggar med.
VÄLKOMMEN
Håkan

Titta in hos Thess sa...

Ja du härliga vän!!!
Det du har gjort är fantastiskt bra,och framför allt så är du en stooor inspirations källa även för mig.
Jag mår helt enkelt bra med dig,både här i IRL =)
Så nu tror jag bestämt att jag måste lyfta på häcken och ge mig ut att gå i ösregnet.

Hoppas att ni får en riktigt skön kväll där hemma.

Mååååånga kramar Thess

Emschen sa...

Duktig du är Lotta!
Verkar vara många bloggerskor som lägger bakningen på hyllan och bryr sig om annat. Jag kan förstå att läsare blir besvikna men jag gillar det för det är skönt för mig att slippa lockas av bakning och istället bli peppad till att må bra.

Så heja dig Lotta!
Krram

Hanna sa...

Hahaha, nä japanerna fick ingen cider av mig, bara du som får det! De fick nöja sig med kaffe :)

Ja huvva vad smal och smärt du blivit! Som jag sa, jag borde följa i dina spår ..så kanske jag kom i mina jeans igen :P

Ha d gott!
Kram Hanna

Anonym sa...

Hej Lotta
Grattis till nya vikten.
Snälla var hittade du tröjan?
Svara snabbt så jag oxå hinner köpa vilken storlek tog du?
Har hört man ska gå ner i storlek.
Kram Anna

♥ Fyra årstider sa...

Tröjan är Honky dory, och köpte sista från butik i Finland. Storlek small.

Kram Lotta

mitt liv som jag sa...

Du är superduktig! Ha en fortsatt bra helg! Kram Jennifer

Gabriella sa...

Så härligt! Det viktigaste är att man mår bra själv och att allt sker på sina egna villkor som du säger. Skönt att känna sig pigg i kroppen, hejja dig!=)

Anna sa...

Stort grattis till din fina prestation! Bra jobbat!

Anna sa...

Stort grattis till din fina prestation! Bra jobbat!

Anonym sa...

Hej Lotta! Ett tag sen jag var inne och kollade din blogg,blev inspirerad av LCHF var hittade du idén? Hur börjar man? Snygga jeans och väska var köpte du dom? 1000 frågor hoppas du svarar. Kram och HEJA LOTTA med "ditt nya hälsosamma liv" Rita

♥ Fyra årstider sa...

Rita, min mans föräldrar äter så och en vän, men läs på kostdoktorn sida, massor bra där.

Mina byxor är esprite.

Kram Lotta

♥ Fyra årstider sa...

Väskan är från Campadre, kommer ej ihåg märket.

Kram igen:)

Anonym sa...

Tack för tipset! Kul att du svara så snabbt. Ska kolla på kostdoktorn direkt!!! Ha en skön söndag goa Lotta. Du är en så härlig person som verkligen inspirerar Kram Rita

Katti sa...

Du är så himla härlig! Älskar din blogg! :)
Grattis till dej. Och mej. Jag har också i dagarna gått ner till min målvikt med hjälp av LCHF.
Kram! / Katti
Www.kattitingeling.blogg.se

Carina sa...

Så kul att det fungerar för dig
Maken och jag testade lchf en tid och det fungerade jättebra vi minskade båda i omfång
Tyvär har han just fått besked om att han fått aldeles för högt kolestrol så nu vågar vi inte fortsätta eftersom de inte rekomenderar lchf till honom

tickledpinkstyle sa...

Dette innlegget "traff meg" - jeg har akkurat tatt et oppgjør med meg selv i forhold til å "nå mine mål" - motiverende å lese om deg og dine mål - gratulerer så masse!

Annis sa...

Stort grattis till dej! Du är så duktig!