fredag 14 september 2012

Lchf och nya kläder


Klocka Triwa, armand Lilla villa vita


Jag fått många frågor kring att äta Lchf och hur man går ner i vikt med den metoden. Jag har redan skrivit lite om det , men här kommer det igen.

För mig innebär Lchf att jag äter varken pasta, ris, potatis eller bröd i min vanliga vardag. Inget godis, inga kakor och inga bakverk. Om jag är bortbjuden så fikar jag och äter den mat som bjuds, så ofta fikar jag åtminstone en dag i veckan men håller mig till det. Jag äter all frukt och alla grönsaker, vilket inte alla gör i Lchf, de flesta gör lite olika som passar dem. Det finns inga regler vilken mängd mat man ska äta utan man äter sig mätt på den maten som är tillåten.


Kläder Esprite

Jag äter 3 mål mat om dagen, gärna inga mellanmål osv och jag håller mig mätt på det. Jag har inget sötsug alls, jag har helt enkelt fått bort det för man addar maten med en del fett istället. Jag ser inte fika och godis som något som man bara stoppar i munnen för att man måste ha något sött, en fika gör man med en god vän tex. för det är gott och mysigt, men sedan är det bra med det. 





Klockor Triwa

Jag är väldigt glad att kommit hit, jag har inte haft behov av det innan, men nu i 40 års krisen närmar sig så kändes det bra..skämt å sido. Jag vill ha en kropp som jag mår bra i. Som allt annat i mitt liv bara blev det bara så. Jag har bara bantat en gång tidigare i mitt liv. Jag är ganska bestämd. Jag vill väga på mitt BMI nu, som säger 60 kg då jag är en kort tjej..så 7 kilo till så är jag klar.

Jag uppmuntrar alla att läsa Kostdoktorn  som vill läsa mer. Nu primerar jag mig med fina saker och nya kläder, de som följer mig på Instagram vet att jag tagit bort två stora påsar kläder... ny atider kräver nya kläder :)

Nu åker jag till Skåne för en helg med tjejerna i Köpenhamn, så hörs vi när jag kommer hem igen. 
Ha det gott!

Kram Lotta

14 kommentarer:

Lenas trädgård sa...

Heja dej! O ha en alldeles undebar helg! Köpenhamn är så mysig! Kram! Lena

ann sa...

Trevlig helg i København :D
Kram

Marthina, Holmbytorp sa...

Bra och sunt sätt låter det som! Ha en härlig helg i Danmark! Kram Marthina

Mimmi sa...

Åh, du är en sådan stor förebild!!!!!

Själv väntar jag på det stora modet att ta tag i mitt företag som bara drivs i hobbysyfte för tillfället. Att få jobba med mode och inredning vore en stor dröm!

Förutom att du själv är så himla snygg ;-) så inspireras jag av din kreativitet. Helt underbart! När jag tar tag i min design så kontaktar jag dig för visualisering! ;-)

Anonym sa...

Jätte fina kläder! Trodde du varit på Lindex först, tyckte jag kände igen byxorna:) Ha en riktigt härlig helg, med tjejerna! Duktig du är med maten, själv åt jag lite av den där pajen vi gjorde när du va här med smarrig vaniljsås på! Kram Jenny i Vbg

vitapusselbitar sa...

Har en del gravidkg kvar, har funderat på Lchf länge, men som du säger man kan jue äta lite mer frukt och så utan att det gör något! jag får nog testa mig fram, sakta men säkert! Lycka till tjejen iaf!
Mysigt att åka till Köpenhamn, hoppas ni får en ljuvlig helg!
kram elle

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så glad jag är för dig lotta, har själv varit utan pasta ris och potatis och bröd i nästan ett halv år. Och magen är snart borta efter alla 4 barn man känner sig så lycklig. Kram på dig/Theres

Vita Hemligheter sa...

Önskar dig en riktigt trevlig fredag!
Ha det fint
Kram Emma

Hanna sa...

Ha en fin helg!
Kram
Hanna

Anonym sa...

Vad kul för dig! Det viktiga är ändå att man mår bra och är nöjd med sig själv! Jag är också lite nyfiken på vad du har ätit för mat under lchf dieten. Jag har själv provat på den lite smått men då man är så inkörd i gamla matlagningsvanor tycker jag det är svårt att veta vad man ska äta.

Tack för en superfin blogg!

/Caroline

Anonym sa...

Oj vilken förändring , du ser jättefräsch ut! har inte varit inne på din sida på länge så det var jätteroligt och se en ny frächare lotta, jättefina kläder från Esprite, var och vilket märke är Snygga scarfen ifrån? / Marie

Emschen sa...

Ja kostdoktorn.se är lysande! Efter en runda på akuten i tisdags (bara migrän så det var inte så farligt) så har jag bestämt mig för att nu ska jag må bra. Blodtrycket ska aldrig bli högt som morfars och mors, vikten ska minskas och jag ska må bra! Jag surfade runt lite och hittade kostdoktorn.se och då bestämde jag mig. LCHF med en twist blir det för mig. Lite kul nu när jag läser ditt inlägg för jag kommer gör som du gör. Äta det jag bjuds på, inte utesluta en fika eller godis men i min vardag ska det inte finnas.
Jag hoppas att jag lyckas lika bra som dig Lotta!
Jag har hållt på sedan i onsdags och jag är inte alls lika sötsugen men jag är mätt och glad. :)

Kram på dig

Ps. tack för oändligt mkt inspiration på olika sätt!

Cecilia Söderlund sa...

Tycker du är så duktig och inspirerande. Håller tummarna för dig, både ditt företag och viktnedgången.

Anna Scandinavian Cottage sa...

Det är inspirerande att läsa om!
Och hoppas du hade en trevlig helg i Köpenhamn där jag bor! :)