torsdagen den 13:e december 2012

En stund bara jag...


Bilder iPhone

Jag har varit i ett så härligt hem idag, ägaren till butiken Lilla Tussilago. Så annorlunda och så personligt, jag hoppas verkligen någon tidning ska gilla det julreportaget.




När jag kom hem lös solen så himla fint så jag passade på att gå en promenad. När jag motionerar, springer, går eller är i skogen då är jag alltid lycklig. Det är som naturen har en omfamnande effekt på mig. Jag känner mig lugn, glad och lycklig. "Nära gud" om han nu finns...som jag har sagt jag är inte kristen, men naturen ger mig så mycket känslor, så mycket energi.  Jag kan inte sätta ord på det..men jag tror ni förstår ändå.



Kram Lotta

10 kommentarer:

Carina sa...

Förstår precis vad du menar. Jag känner likadant när jag är ute i naturen. Det finns inget som helar eller ger så mycket som en stund ute.

Underbara Bilder!

Glad Lucia! Kram Carina

Margareta K sa...

Ja; härligt att vara ute - även för oss som inte ser solen förrän i januari..:(

Jenny sa...

Känner igen känslan, hoppas jag kommer ut på någon skidtur snart, tror inte jag kan skylla på förkylning längre, däremot kallgrader kanske ... Hoppas få se det fina reportaget!

Kram,
Jenny

Carina sa...

Jag förstår precis hur du känner det, jag har nämligen samma känsla....även om det nu är ett tag sedan eftersom jag inte är ledig när det är ljust ute....kolla in min bild, så förstår du, den är tagen med mobilen, men ändå...

Härliga bilder ivarje fall, speciellt för mig eftersom det var det där med ljuset....
Ha en skön luciakväll/Kram

Bokcaféet i byn sa...

Vi förstår! Bland de rikaste ögonblicken de upplevs i naturen! Ikväll jag jag kvällsrundan med vovven under hela stjärnvalvet med snövallar runt oss. Oslagbart!
Kram Anna

House number 11 sa...

Åh, vad härliga bilder!
Kram Jenny

Elle sa...

Jag förstår känslan. Har ofta gått eller sprungit genom skogen med ett larvigt leende på läpparna... :)
Kram Elle

Grodmamman sa...

Känner precis likadant och därför har jag aldrig musik i öronen när jag är ute och tränar. Tycker om att höra fåglarna och suset i träden.
Kram

mia sa...

hej vännen!

vilka fina bilder, gillar "din" totto han ser nöjd och nyfiken ut.

Jag brukar säga att jag blir NATURBERUSAD och den känslan önskar jag att fler skulle unna sig att prova på ;-))

ha ett fin helg/ kram

Gabriella sa...

Härliga bilder! Känner igen känslan av att vara i naturen. Läkande och fri på något sätt=)
Kram