onsdagen den 19:e december 2012

Sovrumsbilder och projekt


Skänken är gammal, korgen Blackballoon, lampa Ikea

Godmorgon, jag är uppe sent om kvällarna och sover länge just nu. När barnen gått till skolan så hoppar jag i sängen igen. Så skönt så man knappt vågar berätta det:) 


Igår fixade jag lite i sovrummet, att göra om och piffa är ju bland det roligaste jag vet. 


Bricka day home, hjort Mio, stjärna esq


I mellandagarna ska vi som många andra ta tag i att renovera sista rummet i huset, vår dotters rum. Det ska spacklas och tapetseras och det roliga inreda. Vi har också lite kvar uppe på hallen och en liten hall utanför badrummet ska få golv.





Sedan vill jag också på sikt byta guldhandtagen som ni ser här och lite annat fix. Annars har vi mest jobb ute till våren då det ska byggas terass ut mot poolen och måla huset. Men en sak i taget, nu är det snart dotterns rum som gäller. Svart och vitt vill hon ha nu..

Dags att fånga dagen, jag är hemma och grejar och så ska jag träffa min bästa vän med barn och göra julgodis.

Ha det gott!
Kram Lotta



7 kommentarer:

lisasvilja sa...

Fina bilder! Jag gillar faktiskt dem gudliga handtagen ;).

Det låter som en underbar dag och du gör alldeles rätt i att ta det lugnt och njuta! Som du säger vågar man knappt berätta att man har tid att sova ut...jag upplever det som att många blir provocerade om man säger att man jobbar lite och har mycket tid till att göra sånt man faktiskt gillar..

Önskar dig en fantastisk tisdag! Kram

Ljuva Magnolia sa...

Ska bli superkul att se dotterns nya rum så småningom! Ska ju inreda ett till min egna lilla tjej snart och då är det aldrig fel med lite inspiration. Har väl några idéer men..

Ha en fortsatt fin dag!
Kram Catta

Carina sa...

Ojojoj, vad du fixar och donar! Att du bara orkar! Själv är jag rätt trött just nu vid den här tiden, jobbar hela dagarna, och det är svart när man åker och svart när man kommer hem...ser inget dagsljus alls längre :(
Men snart kommer våren!
Fint du har det förresten, ser så mysigt ut.

Titta in hos Thess sa...

Låter härligt!!

Kram Thess

Anna-Maria sa...

Härliga bilder från ett härligt sovrum! Du är alltid lika full av härlig inspiration! Härliga framtida planer! Skall bli spännande och se alla härliga resultat! kram

Gabriella sa...

Så fint det ser ut! Hemtrevligt=)

Anonym sa...

Sooooo schön! Liebe Grüße aus Österreich Eveline