onsdag 2 januari 2013

Att känna sig lite vilsen...


Uggla Många rum

Jag har en känsla som känns lite vilsen, eller hur ska jag förklara. Känns som 2012 var ett stort år för mig, väldigt mycket som hände. Man brukar kanske ha lite drömmar och mål även om jag inte berättar dem..men jag har inte så många. Känns nästan som att jag nått så många av dem förra året.

Så ikväll känner mig bara lite vilsen, vet inte riktigt var rodret ska styras. Känner igen den känslan från varje år efter nyår, det brukar vara några veckor efter nyår som jag inte känner igen mig själv. Jag längtar efter att komma igång och jobba igen, jag längtar att få ha häcken full vissa dagar, att längta efter resor, besöka folk, fixa bilder, hitta på saker som kommer helst spontant...så jag låter dessa dagar få vara lite krokiga..tills jag är på banan igen.

Kram Lotta

20 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Tror att man behöver känna så ibland också. Kanske känner man sig ännu mer "hittad" sen.

Ann-Louise

mitt liv som jag sa...

Skönt att höra att man inte är ensam om att känna så. Tack för att du delar med dig! Kram Jennifer

Marita sa...

Det är kanske inte så konstigt att den känslan infinner sig när du har varit med om så otroligt mycket under förra året...men jag tror nog att du hittar fotfästet igen! Du verkar ha fullt upp ändå med renovering och så....
Du, ugglan på bilden är helt bedårande! Vart får man tag på en sådan?
Lycka till nu vännen! Omfamna ett nytt spännande år!
Kram, Marita

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ja sånn kan det være i blandt. Klem

lisasvilja sa...

Ja sådana perioder behövs också! Kanske för att man ska kunna känna efter ordentligt innan man tar ut fartriktningen..
Kram!

Lotta sa...

Hej rara du!
Du är otrolig! Jag imponeras verkligen och inspireras av dig.
Du delar med dig av ditt liv och du sprider verkligen energi....
Läste precis din årskrönika,vilken resa du har gjort.
Du är en förebild till att allt är möjligt bara man vågar tro på sig själv och lyssna till sitt innersta och naturligtvis lägga fokus rätt.

Att känna sig lite vilsen ibland, det måste man göra det är då man reflekterar över händelser, det är viktigt att pausa lite ibland.

Kram fina du.. nu ska jag ta tag i vad jag proppar i mig...tränar det gör jag redan för fullt. Ett litet tips prova zumba om du tycker om att dansa, själv älskar jag det och zumbar en 3-4 dagar i veckan.
Lotta

Jenny sa...

Jag tror att även vilsna dagar har en speciell mening i ens liv, även om inte förstår varför.

Kram,
Jenny

::fina:: sa...

Åh jag känner igen mig! Både 2011 och 2012 har varit underbara år då det hänt många fina saker i mitt liv och jag känner nästan att jag inte kan ha några förväntningar inflr 2013. Det skulle i så fall vara att jag får fortsätta ha det som jag har det nu, för mer än så här behöver jag inte. Är så lycklig just i nuet! Hoppas det känns lite bättre för dig snart! Kram, Josefine

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Känner igen känslan eller jag blir nästan lite sorgsen men snart är man fit for fight igen
Må så gott
Marie

Anonym sa...

Upp med hakan tjejen! Ring mig om du har tråkigt, så ska vi pyssla lite med blommor! Mvh Michaela , floristkärringen:)

Malin sa...

Känner precis igen den känslan, här och nu.
Känner mig jättevilsen. Efter att precis sagt upp mig från ett jobb där jag vantrivdes funderar jag nu på vad man ska ta tag i, vad man vill göra med livet.

dammråttor och rabarber sa...

Tror att man behöver vara lite vilsen ibland för att sedan hitta rätt. Känner igen känslan, blir frustrerad och vilsen om jag inte har ett mål. Men ibland måste man vila i nuet. Tack för ALL inspiration på din blogg, den har i alla fall satt igång mycket tankar hos mig. Kram!

Frostrosor sa...

Fina Lotta!
Början av januari är nog vilsen-tiden med tanke på alla som planerar runt om en. Jag brukar inte avge nyårslöften! Mitt motto är No promises, just surprises! Det fungerar för mig!

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

det är livet♥ kram på dig/ Gabriella

Livet på Nedergård sa...

Vilken härlig blogg du har, hittade nyss in hit! Det låter som du haft ett mycket omvälvande år så det är väl alldeles ok att känna sig lite vilsen! Bitarna brukar ju nog falla på plats till slut!

PIAZZAN sa...

samma tankar snurrar här...

Kram

Pernilla

mia sa...

Det är kanske läge för en "inre resa" börja meditera eller något som står i kontrast till ditt yttre liv, jämnvikt och balans,

viktiga grejor ;-)

kram Mia

InWhite4You sa...

Ibland är det så det känns och då ska man bara låta det styra en. Önskar dig ett riktigt gott nytt år och hoppas alla idéer och lustkänslor faller på plats vid rätt tillfälle för dig.
Kram Lena

Life's Silverlining and I sa...

Man måste få känna så också. Sen kanske ett mål kan vara att bara vara nöjd och bevara allt man uppnått? Varm kram Nilla

♥ Fyra årstider sa...

Frostrosor, det stämmer på mig. Jag har aldrig gillat sätta mål, trodde jag skulle börja med det..men det passar inte mig.
No promises, just surprises!

Så bra! Så vill jag leva !

Kram Lotta