tisdagen den 1:e januari 2013

En dag i soffan..


Sängbord Ikea, lampa lokal butik, ljusstake Ellis Corner

Dags för sängen efter en dag i soffan :) jag toppade dagen med att springa det längsta jag gjort i mitt liv, men efter det har jag inte gjort mer idag.

Nu har jag varit ledig snart i två veckor och jobbat ganska lite december så nu längtar jag efter att köra hårdare. Gud vad roligt det ska bli det här året. Idag är det första dagen som jag inte är anställd längre på förskolan. Så nu sparar jag till egen pension, sparande, försäkringar osv. Det är mycket att tänka på som man inte får med sig om man inte ser över sitt hus. Jag måste kunna ta ut lön, tänka på att hälften går bort till skatteverket, betala en massa utgifter som revisor, telefon, bilresor osv. Jag är glad varje månad det går runt och jag kan veta att jag har lön några månader framåt. Jag tar inget för givet, men jag siktar på att jobba hårt för att få göra det jag brinner för.

Godnatt mina fina bloggläsare, tänk att ni är så många. Här sitter jag och skriver  min onePiece i soffan och ni tittar in och läser om mig. En helt vanlig tjej på landet som började blogga för 4 år sedan. 4 år har gått som gett mig så otroligt många möjligheter.  Tänk de som sa att det där med att blogga verkar skit, lägga ut sitt liv på nätet...ni hade fel :)  Blogga är livet och jag älskar att vara en del av er alla, så många nya upplevelser jag fått och nya vänner.

Kram Lotta

13 kommentarer:

evalevabo sa...

Mysigt. Nu ska jag verkligen hoppa i bingen.
Tröööött!!
Kram
Eva

Jessica - Svart på vitt sa...

Hej! Vilken mysig blogg och fint hem du har! Hit kommer jag tillbaka... :)
Kram Jessica

Solid sa...

Hej Lotta!
All lycka till på det nya året.
Kram från Eva

Ekenäsliv sa...

Så sant så! Och vad härligt att din dröm gått i uppfyllelse!
Ha en bra dag:-)
Kram Anna

dianasdrömmar sa...

God fortsättning på det nya året låter som du har mycket spännande att se fram emot :) kram Diana

Anonym sa...

Tack för din fina blogg och att du vågade ta steget! Kram Jenny i Vänersborg

Hus Inspiration Inredning sa...

Tack för din fina blogg!!

Nytt År Nya Möjligheter! 365dagar som är blanka som du kan fylla med vad du vill:)

Kram

Anonym sa...

Härligt!!!! Grattis fina du :) Har läst din blogg många år till och från och återkommer alla gånger med beundran över att du klarar av att nå dina mål :) Vackra bilder från ditt hem som inspirerar. Kul med din viktresa också! Lycka till med allt i framtiden
Kram från en som gillar inredning och arbetar på förskola :)

Stenmur & Gärdsgård sa...

Läste din årkrönika!

Så fint skrivet, och vilken resa och så duktig du är som tagit tag i din dröm...

Önskar jag var lika modig som du!!!

God fortsättning på det nya året,
stor kram Malin

Min väg tillbaka sa...

Hej! Är det en ljusstake som du gjort till lampfot? Jättefin!
God fortsättning på nya året!

Gabriella sa...

Vilken fin bild! Och härligt med drömmar som slår in=) God fortsättning till dig!
Kram

marie sa...

Hej Lotta! Har länge tänkt frågat dig om du skulle vilja dela med dig av tips för att starta en blogg? Har så länge velat ha en egen blogg för att förhoppningsvis kunna inspirera andra så som jag själv blir inspirerad! Älskar din blogg!! Du får jätte gärna mejla mig om du har tid och lustpå mariealexandrakarlsson@gmail.com.

pebbles sa...

Gå gärna in och läs min blogg som handlar om allt från kost och träningsråd till vad ett tonårsliv kan erbjuda ;)