tisdag 14 maj 2013

Nytt i pallkragarna


Jag är ingen storodlare direkt, men jag gillar att peta i jorden och se att det växer. Odla sitt eget på en lagom nivå är min grej det. Eftersom min man gillar laga mat så fyller vi våra pallkragar utanför uterummet med kryddor och lite av det vanligaste som sallad m.m



Så nu är det äntligen dags igen. Hoppas på att det inte blir mer frostnätter bara för till helgen ska här planteras nya kryddor. De som fanns ville inte överleva den kyliga vintern.

Jag fick möjlighet med ett samarbete med Klostra som även kommer finnas med i min bok, så det ska bli spännande och se hur det är. Kryddor och fröer kommer på posten. Återkommer med det lite längre framöver.

Ha en fin dag! Här ska skrivas texter till boken.

Kram Lotta

Inlägg i samarbete med Klostra




6 kommentarer:

Rosenhäxan sa...

Så vackra bilder. Lycka till med odling o till boken
Kram Gittan

Anonym sa...

Scwhinn is actually a lauded health and fitness gear model widely
recognized for their exercise bikes.

Also visit my web-site please click the following internet page

Hanna sa...

härligt tycker jag som inte kan få nog av jord mellan fingrarna så här års.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Linnéas butik sa...

Hej,
hitta din blogg på My Blueberry House och blev så glad. Verkar vara jättefin. Fast nu är klockan så mycket och jag ser i kors. Det är säkert ok att jag länkar dig till min dator för senare läsning. Det är så lätt hänt att man tappar bort en blogg i vimlet.
Ha det bra.
Linnéa

Christina- Lever min dröm i konstens tecken sa...

Vilka härliga bilder, jag blir så sugen på att ge mig ut i trädgården och plantera....

Titta gärna in i min blogg, jag har nyss renoverat sovrummet och är väldigt nöjd med resultatet.

Kram

Vår plats på jorden sa...

Ja Gud vad jag saknar vår trädgård nu när våren har kommit. Vi sålde och flyttade till Gotland. Har dock en tallskog utanför o ljuvliga ängen här och var. Men visst är det en alldeles speciell känsla med en egen täppa....

Lycka till med boken!
Emma