torsdag 27 juni 2013

Grundordning


Överdrag strykbräda Ellis Corner

Jag gillar ordning och reda i vardagen, tycker själv att jag inte är så pedantisk men jämför man med många andra så kanske jag är det. Jag gillar att ha en grundordning och göra mig av med saker som jag inte använder eller har något syfte. 





Kommer det någon hem till mig ska det gå fort att städa, alla saker ha sin givna plats. Nu har mina träningskläder fått en krok i tvättstugan. 



Småsaker som förenklar vardagen och som jag blir glad av. ju mer struktur och grundordning desto mer tid till att leva livet :)

Ha en fin dag! Jag jobbar som en tok för jag vill ut.

Kram Lotta




5 kommentarer:

Hanna sa...

Hej! Håller helt med. Jag har samma inställning och grundordningen är som själva grunden för livet. Det ger harmoni och man kan slappna av för det går fort att städa och man vet var man har allt. Inga onödiga prylar. Det skapar frid och ro och frihet hemma.
Kram / Hanna

Helene Dyrelöv sa...

Härligt! Då är vi lika där! Gillar också när var sak har sin plats. Lätt att hålla ordning och alla vet var sakerna är.

Pia sa...

ÅÅ jag är precis likadan!!! eftersom jag har en sjukdom i kroppen, som ger mkt "ont" så blir det liksom som ett kaos inuti, så att ha ett kaos även utanför, det fixar inte jag :-) är superpedantisk, men orkar inte hålla upp till det jag själv vill.. har fått släppa efter mkt, men allt förenklas av att det ska vara lätt att städa sin älskade boning. Var sak på sin plats eller krok!! ps, jag har samma överdrag till strykbrädan. Kram på dig!! / Pia AndbäckensHvita

Emschen sa...

Jag är precis likadan Lotta men nu när jag jobbar heltid och barnen är små så får jag inte ihop tiden till att ha det så som jag vill ha det. Det gnager mig och gör mig nedstämd och det är inte alls bra. :(

Ordning och reda gör min själ gott!

Kram

Helena sa...

Jag kan inte annat än att hålla med dig...gör livet lite enklare. Här hemma håller vi på och fixa till vår garderob för skor. Tummen upp för det!