söndag 30 juni 2013

Jag har bara inte velat innan....


Igår när jag var ute och dansade så tänkte jag på vilken uthållighet jag har nu, jag blir inte trött av tex. dans. Jag har samma glädje och tokighet inom mig , men jag orkar så mycket mer.

Nu är det snart 1 år sedan jag sprang min första km, tiden går och det har varit ett härligt år då jag lärt mig att jag kan om jag vill..jag har bara inte velat innan. Nu springer jag en mil en gång i månaden och så mindre löprundor varje vecka, så där lagom utan att känna press och tycka det är roligt. 

Kram Lotta

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du är jätteduktig Lotta!
Det måste kännas underbart pch härligt!
Kram Jeanette H.

Hanna sa...

Härligt med motion, du är duktig du. Själv springer jag nästan aldrig, men jag tillhör dem som rör mg mycket på andra sätt, älskar långa promenader och simning, cykling så det får bli min motion.
Kram
Hanna

Nillas Hälsa Harmoni sa...

Hej Lotta! Visst är det härligt när man känner att man har ork och lust! Det är ju så enkelt att ge sig ut på en löparrunda!
Själv tränar jag yoga, stavgång och gärna en cykeltur!
Lycka till i fortsättningen!
Hälsningar; Gunilla

Grodmamman sa...

Jag tror att viljan måste finnas för att det ska hålla i längden. Vill man inte går det ett tag. Jag är beroende av min träning och det stör mig massor att mitt ena knä har börjat krångla så att jag inte kan jogga. Blir cykling ett tag istället för träna måste jag!:)
Kram

Anonym sa...

Hejsan! Jag har följt din resa och jag tycker du är så duktig. Allt sitter i hjärnan och kan man bara bli motiverad så går allt. Du har gjort en toppen resa. Vad skönt att du också känner att du orkar mer. Jag har gjort en likande resa för 7 års edan och det går bra fortfarande nått kilo upp bland och nått kilo ned men aldrig tillbaka till det som var. Lycka till från Lisa i Östersund

Anonym sa...

Hej Lotta :)
TACK för en underbar blogg, du piggar upp & sprider en go stämning, ser fram emot att titta in till dig några ggr/vecka & se om du skrivit något nytt :)
Vilken prestation du gjort med ändrad kost & motion!! Jag indrar bara om du vet om man kan få ett högra kolestorolvärde om man äter enligt lchf? Om man försöker att gå ner i vikt & har dåliga värden & värdena blir bättre/alt sämre av lchf? Har var det för dig?
Tack & kram från Hjo :)

Carolina Mia sa...

...det är super... Vera

Anonym sa...

Halkade plötsligt in på din blogg.Måste bara lämna en kommentar.Duktiga du!Otroligt hur många år yngre du blev!Har själv lämnat bort onödiga kolhydrater för ett par år sedan.Inte så mycket för vikten,men för att må bra.
Lev väl!
Hälsningar Anki