fredag 23 augusti 2013

Lite tid för sig själv


Idag har jag varit och gjort fint mina naglar, har börjat gå till Jk nail i lilla Mjölby och är supernöjd. Blir så glad att möta tjejer som lagt sina gamla jobb på hyllan för att starta något de brinner för...så nej jag är inte sponsrad för de finns alltid de som tror att man är det fort man visar företag på bloggen, vill bara ge dem lite fin reklam från min sida. 




Vilket hantverk att fixa dessa, jag blir så imponerad av allt jobb de lägger ner och jag känner mig så fin. Nästa gång har troligtvis mina egna vuxit ut så vi kan göra gellack på dem.



På vägen hem fick jag för mig att gå och ta hål i öronen, har 15 år gamla hål som jag inte använt och det visade sig att de fanns kvar :) så istället kunde jag lägga pengarna på att köpa örhängen. Butiken skulle byta ägare och hade jättebra priser så hem kom jag med lite fina örhängen också. 

Nu ska Lotta svara på mail och sedan ska jag bara njuta av fredag! Ska fira min lillebror idag och hämta stora dottern som börjat högstadiet och ska ta tåget till staden på festival. Livet ändrar sig...numera har jag tid för mig själv. Det var lite annat än för 5 år sedan när bloggen startade.

Ha en fin fredag!
Kram lotta

8 kommentarer:

Anonym sa...

Fin du är :)
Trevlig helg!

/Johanna

Anonym sa...

Trevligt med flera inlägg/dag.
Det gillar jag :)
En liten fråga ? Lotta hur mycket har du gått ner nu ? och hur lång är du?
Jag kämpar på med min vikt... och har väl tagit 3kilo men jösses vilken tid det tar och vad slitsamt med morgonpromenader i sjuhelsike fart...men jag ger mig inte, mår som en prinsessa.
Kram Helen

Hanna sa...

Fina örhängen du köpte. Ja här börjar också barnen blir stora och det känns lite konstigt att man inte behöver hämta och lämna dem och att man inte heller behöver vara hemma precis när de kommer hem utan vet att de klarar sig en liten stund.
Ha en fin helg
Kram
Hanna

♥ Fyra årstider sa...

Helen, jag vet inte exakt hur många kilon det är för jag har ingen våg som funkar. Jag känner på kläderna att jag minskar och att det strammas åt. Sist jag vägde mig så var det 15.5 kg. Jag har gått ner ca 1 kg i månaden, så det tar sin lilla tid och träningen 3 dagar i veckan har hjälpt till. Lycka till
Kram Lotta

Grodmamman sa...

Har också varit och fått fina naglar idag. Jag har mina egna och får dem målade med shellac. Vardagslyx!:)
Ha en fin fredag!
Kram

Lovisa Wallin sa...

Åh, så härligt med fräscha naglar!älskar vardagslyx :)

VINTAGELINE sa...

Viktig å ta seg selv i vare - har du det bra - har de rundt deg det bra!

God helg klem !!!

Aratorps Lena sa...

Fina naglar Lotta! :) Heja dig! /L