torsdag 29 augusti 2013

Lugnt på inredningsfronten...


Just nu är det ganska lugnt inredningsmässigt hos mig. Jag prioriterar lite mer tid hemma istället och då har man inte råd att handla lika mycket. Så behöver jag inte så himla mycket just nu, känner mig ganska färdig. Det är väl alltid lite lampor, kuddar osv man vill fixa med men inte så mycket stora saker just nu inne. Ute däremot har vi mycket att göra så vi försöker prioritera renovera hus ute. 

Vi ska bygga en fin grillbänk...vi håller på med men har inte kommit så långt, kaklet är på väg från Allrum. Jag har väntat länge på att det skulle komma in i lager och nu äntligen har de fått påfyllt. 



Nej nu längtar mer efter att köpa lite nya höstkläder, nya skinnstövlar..spara till resor. Vi tittar på att åka till Dubai hela familjen. Har en kille där nere som kan hyra en lägenhet åt oss, jag hoppas den är ledig någon av barnens lov. 

Ha en fin kväll, imorgon är jag ledig. Ska göra reportage på lördag så då ska jag ha en mysdag med lite av varje. Hoppas du får en skön helg.

Kram Lotta

8 kommentarer:

LIVSGLITTER sa...

Man behöver inte alltid köpa allt nytt, mycket går att tillverka utav det man redan har ♥

Ekenäsliv sa...

Dubai låter spännande!!!
Önskar en trevlig helg med:)
Kram Anna

Ekenäsliv sa...

Dubai låter spännande!!!
Önskar en trevlig helg med:)
Kram Anna

Camilla sa...

Vilket gott liv du verkar ha... Det är du väl värd som jobbat dubbelt och kämpat. Du tog klivet ut i det ovissa för att göra det du trodde på, utan att veta om det verkligen skulle lyckas... Modigt! Det är så roligt att det går bra för sådana människor som du. Har inte lika lätt att glädjas med de som glidit på en räkmacka och fått framgång pga förmögna föräldrar med de "rätta" kontakterna. Hoppas ni kommer iväg till Dubai, låter fantastiskt härligt =) Kram!

Anonym sa...

Vi hade också funderat tidigare på att åka till Dubai. Men vi ångrade oss då jag läste och hörde så mycketnegativt om Dubai, att kvinnorna är väldigt förtryckta. Vilket man även märker av som kvinnlig turist. Man är även väldigt begränsad som turist var man får vistas. Så det känns inte som något lockande resmål för oss längre.

Ingela sa...

Får så många fina ideer här .. TACK för att du tar dig tid :)

Maria Wijk sa...

Dubai såklart!! Jag har precis flyttat hem till Sverige efter två år med man o fyra barn där.
Din blogg är den enda jag följt, kommenterat bara nån enstaka gång tyvärr, men jag fascineras av din resa och kommer hänga med så länge du gör det möjligt!
Dubai ja...Det är helt felaktiga uppgifter att du inte kan vistas fritt. Dubai är ett muslimskt land och det är Sharialagar som gäller, men det är också det modernaste landet med den kulturen.
Som turist kan du röra dig var du vill, i köpcentrumen ombeds du via skyltar att klä dig så axlar o knän är täckta. Inget att bråka om, man får respektera landet man kommer till som gäst tycker jag. Tyvärr, ser man många som skiter i det, och då kan man få en tillsägelse av köpcentrets vakter men oftast inte. Många kvinnor har abayya(hel dress) och en del bär Niqab till (ansiktstäckande, enbart ögonen syns). Men 80 % av landets befolkning är expats, dvs som vår familj, där den ena eller båda kommit till landet för ett företags räkning. Enda sättet faktiskt om du inte gifter dig med en emiratier, du kan inte bara flytta dit. På stranden har du bikini som vanligt. Jag rekommenderar en betalstrand(ca 7-8 kr) för att slippa "arbetarna" som kan vara väldigt jobbiga att ha stirrandes på en....dock får man ha en viss förståelse-de lever från sina familjer år från år och har en helt annan kultur....men man väljer själv.
Om att röra sig fritt: jag kan säga att det betyder mellan bostad o köpcentrum typ pga av värmen, inte pga av nåt annat! Du går inte direkt på promenad stora delar av året då det ligger på runt 36 nattetid o 46 dagtid....Landet är inte uppbyggt så att du går på stan, du åker till en del o går där. Sen åker du nån annanstans. Det är ett väldigt lätt land att komma till som turist, jag avråder dock från bilkörning då det är mycket livlig trafik för ovana, och OM en olycka skulle hända och du skadar en emiratier så kan man faktiskt få fängelse. Blir du gravid utan att vara gift får du fängelse. Jag har själv levererat förnödenheter till ett via en person där mammor OCH barnen sitter. Visst finns det många baksidor att berätta om, men som vanlig turist är det ett lätt resmål. Okt-mars/april är underbart! Tappar du nåt är det troligt att du får tillbaka det, t ex mobilen. Har hänt mig. Blir någon ertappad åker man nämligen ur landet direkt. Ett bra system som vi borde ha här också eftersom det verkar hjälpa! Du får gärna maila om du vill veta mer, jag kan många bra icke turist-shoppingställen om du vill handla annat än Armani, Dolce Gabbana, Gucci o allt vad det heter-för mig helt ointressant. Många tack för en underbar blogg!! Dina naturbilder stillade min hemlängtan!

♥ Fyra årstider sa...

Tack Maria, för din beskrivning om Dubai. Jag tror det blir jätteroligt att åka dit. Min man har varit där nu flera gånger om året och han tycker det är ett härligt och häftigt land. Jag hoppas lägenheten är ledig när vi vill dit för flygbiljetterna är inte så dyra. Ska bli spännande och se, och så blir det min 40 års present :)

Min mans kompis bor i samma hus, han brukar ta med honom på shoppingresor som är icketuristiga, hoppas vi kommer dit vi med.

Kram Lotta