onsdag 18 september 2013

Jag är ingen tvmänniska...



Vattenflaska Bruka


Igår fick jag för mig att jag skulle sitta ner på ändan på kvällen och titta på ett tvprogram på datorn. Jag har inga problem att sitta ner när jag jobbar eller sitter vid datorn, men just tvprogram då blir jag sååååå rastlös.



Under tiden hann jag dammsuga, dammtorka och jobba. Så skulle jag tända ljus, tända i brasan osv..jag vill ju mysa. 



Min bok och min anteckningsbok från Louise Interiör

Fast egentligen skulle jag ju bara sitta på ändan och titta på idol. Är det någonting jag är bättre på nu så är det att göra det som jag mår bra av. Jag är ingen tvmänniska, kommer aldrig bli det. Det är inte avkoppling för mig. Att plocka, pyssla, motionera och jobba vid datorn det är mer avkoppling för mig.  

Kram Lotta

8 kommentarer:

mia sa...

Skönt å höra att vi är fler, trodde ett tag att jag led av någon sjukdom, besatt av att fixa å dona!! Tv n slängde jag ut för flera år sedan och har inte saknat den EN enda sekund!!!
Ha det gott/ kram

Anonym sa...

Då är vi verkligen helt olika! Jag skulle aldrig vilja leva utan tv men vantrivs något enormt med att städa och sitta vid datorn :)

LIFESTYLE by Sessan sa...

Jag är nog lite som dig, fast ändå inte. Jag klarar bara inte titta på trash tv, men gärna en dokumentär.
Fast jag springer oftast mellan tv & annat ;)

Trevlig Kväll
Sessan

Kamomilla sa...

Samma här, det ska nog vara väldigt intressant för att jag ska orka titta.

Gabriella sa...

Jag känner faktiskt igen mig:) Ibland undrar jag vad det är för fel på mig hihi:) Först ser jag fram emot att kolla på tv och ta det lugnt men så kommer jag på att det finns annat att fixa med just då:)
Kram

Coolaannna sa...

Jag har tappat tv-programmen helt. Här går kvällarna åt till att planera lektioner :/

Men broadchurch är ett måste :)

Kram

dnyahuset sa...

Jag har också slutat titta på tv. Jag sitter istället med paddan och läser bloggar, kollar Hemnet, Blocket eller hästannonser. Det är avkoppling för mig.

Cissi - Lyckornas Hem o Trädgård sa...

Jag håller med! Reklampauserna är ett andningshål där jag får göra precis vad jag vill, hihi!
Ha en bra dag!