torsdag 5 september 2013

Lingonsylt


Jag har sådan tur som fortfarande har en son som älskar gå i skogen med sin mamma. Han tjatar om att plocka svamp och lingon m.m. Så häromdagen blev det en tur till skogen, 4 liter lingon och 4 burkar hemmagjord lingonsylt. Mums! Receptet hittar du i min bok. Det bästa är inte den färdiga sylten, det är tiden i skogen, få prata med honom och gå där och bara vara. Återhämtning.

Jag kan också berätta för den som bor runt Tranås att det kommer ordnas en tjejkväll på Tranås Ugglan/Önska den 17 /10 kl 18.30-21. Då kommer jag vara där och prata lite om min bok, signera och umgås med er gäster. Så välkomna den som kan. En större föreläsning planeras också i Linköping i november, återkommer om det.

Ha en fin dag!

Kram Lotta


3 kommentarer:

Anonym sa...

tack för receptet... aha, jag kan ju köpa boken.

Gabriella sa...

Åh så härligt att din son gillar att gå i skogen och plocka alla härliga bär! Underbart med mor och son-tid:)
Kram

tradgardslotten sa...

Låter både trevligt och gott :)