tisdag 22 oktober 2013

Att vara lite slarvig...


Väska och vit plånbok Marrakech, brun necessär Blackballoon

När jag slutade på förskolan så hade jag en massa mål som jag ville ta tag i, en sak var att bli mindre slarvig. Som tex. att ha ordning i handväskan. Allt sådant man inte hinner när man jobbar mycket och mitt liv rullade rätt bra då med två jobb. Jag har blivit mycket mer ordningsam och har mer koll på mitt liv för jag har numera den tiden.

Idag tänkte jag på det för jag glömde mitt kort i en parkeringsautomat i staden när jag jobbat, jag gjorde det inte av slarv..men jag var kanske lite ofokuserad. Det fanns såklart inte kvar efter 3 timmar, men jag bestämde mig för att spärra kortet åka hem och inte oroa mig. Nu ringde banken nyss och sa att någon snäll människa lämnat in det. Det är faktiskt andra gången det händer för mig och att kortet lämnas tillbaka. Det var skönt att slippa lägga energi på den saken och helst när det ändå ordnar upp sig. Det finns så många goda människor som kan hjälpa en.


Nu ska jag träffa min bästa vän för en långpromenad i regnet och njuta av att jag ska jobba hemma en lång tid framöver. Nu är det dags att komma ifatt igen...

Kram Lotta

2 kommentarer:

Emschen sa...

Jag gillar ordning så i min väska har allt en särskild plats men sen är det ju de där sakerna som finns i stora facket, där blir det lätt rörigt.

Snygg väska och snygg necessär!
Kram

baraetthem sa...

Tänk vad snälla och ärliga människor det finns! Ordning och reda vill man ha men visst kan det bli lite slarv ibland...

Kram fredrika