måndag 28 oktober 2013

En hemmadag och lite plock


Godmorgon, här är det bara jag och dotter hemma. Lillebror han har sovit hos mormor och bonusmorfar inatt. Här blir det nog en lång frukost utan några speciella planer. Idag ska vi bara vara hemma, ska försöka plocka ihop mer saker som vi ska sälja, ge bort eller ge till Hjärta till hjärta. Jag gillar inte att samla på hög, blir lycklig av att rensa bort för små kläder och saker vi inte använder. Känns alltid som man behöver mer utrymme och då ska inte vi klaga som har en hel skola på 600 kvm att slänga skräp i....livsfarligt :) Min man gillar att jobba, men inte städa och rensa så det gör jag. 

Igår hade bloggen besöksrekord med över 4000 unika besökare. Det är så galet många, jag kommer ihåg att när jag började tyckte jag 1000 var jättemycket. 


Hoppas du får en skön dag! 

Kram Lotta

16 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Det är ju härligt jobbat Lotta !
Tänk så kul att bloggen växer med dig !
För det har även Du fjort under dessa åren som jag följt dig !
Så kul att följa!!!
Skönt med rensning. Vi hållet också på med att rensa här hemma.
Så skönt att kunna skänka bort till andra som kan bli lyckliga...
Härligt med en långfrukost.
Här får det bli imorrn....men vi är all lediga utom P i familjen.
Han har också ett arbete som väntar.

Ha det gott ! En skön måndag! Kram

Anonym sa...

Din blogg är mitt feel good stopp varje dag! Jag beundrar din mod och ditt driv att leva ditt drömliv!

Dagar av lycka sa...

Skönt med en lugn hemmadag. Det kör vi här hemma idag också!

Fantastiskt roligt med alla besökare på bloggen. Jag slog också rekord igår med över 550 besökare vilket jag tycker är smått otroligt ;)

Kram på dig! /Anna

Milla sa...

Jag såg att din blogg och Claras finns med på expressen.se runt en bik som skrivits om bloggar, hoppas det genererat många nyfikna :=) kram Milla

Milla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Evelinas Ekologiska sa...

Gillar också att skänka, plocka och rensa upp hemma :) Skön känsla efter!
Kul med besöksrekord, wow :)

/Evelina - Evelinas Ekologiska
http://evelinasekologiska.blogspot.se/

Tess sa...

Haha! 1000 besökare ÄR fortfarande jättemycket. 4000 besökare är fantastiskt! Älskar don logg! Kram!

Annelie sa...

Gud va roligt med så många läsare,, önskar jag också hade fler.
Eller i alla fall fler som kommenterade.. :-)

Roligt att läsa din blogg i alla fall.

Ha det bäst.. // Annelie

Lena sa...

Va roligt för dig & din fina blogg !
Jag har också följt dig under din resa och
du bevisar verkligen att man inte ska ge upp
utan följa sina drömmar !

Kram & grattis igen till dig Lotta!
Lena

Gabriella sa...

Så mysigt det ser ut med ljusslingan! Funderade senast idag om jag skulle ta fram min ur gömmorna:)
Skönt att rensa, ge bort och slänga ibland, befriande.
Tack för härliga inlägg, det är så roligt att titta in här:)
Kram

Jenny Åberg sa...

Grattis Lotta! Fantastiskt! /mittlifjennyaberg

Linnéas butik sa...

Grattis till den jättefina besöksantalet. Fast det förstår jag så fin som din blogg är.

fjimdesign sa...

Grattis till besöksrekordet! :) Ja visst är det härligt att rensa, allt känns så "rent" :)

Anonym sa...

Jag är nyfiken på eran "skola"... 600 kvm som ni kan samla bråte i. Äger ni en gammal skolbyggnad och använder den som förråd eller ägs den utav en förening i eran by och ni hyr plats i den? Jag vet att du skrivit om skolan många gånger men jag har aldrig fattat hur det hänger ihop. Snälla förklara, eller länka till ett inlägg om du förklarat förut.

Ha en bra dag!

Cissi - Lyckornas Hem o Trädgård sa...

Ja, 4000 läsare är galet många, härligt för dig!
Kram, Cissi

♥ Fyra årstider sa...

Anonym, vår skola tillhörde huset, det är vår byggnad. Vi bor i en gammal lärarbostad. Vi har alltså en egen skola :)

Kram Lotta