onsdag 20 november 2013

Glöggbricka och saffransbiscotti


Nu har jag fixat glöggbrickan och bakat saffransbiscotti. Den står sedan framme till efter jul och så glöggas det när det kommer någon och hälsar på eller om man blir sugen.



Receptet denna gång på saffransbiscotti tog jag från Ica HÄR, men annars har Leila ett jättebra recept.

Idag är det riktigt ruggigt ute så jag eldar som en tok, vill att det ska vara varmt när dottern kommer hem och ska läsa läxor vid köksbordet.

Kram Lotta



7 kommentarer:

Carola från skara sa...

Hmm, tusan vilken snygg glasburk med safftansskorpor du har. Precis en sån jag vill ha! Får man fråga var du köpt den? Sen ska jag tillägga att din blogg är jättemysig. En sån man får en "feel good" känsla av. Jag har aldrig varit inne och kommenterat din blogg innan idag. Fast jag säkert läst den ett år ;-) kram på dig från Carola

♥ Fyra årstider sa...

Hej Carola

Vad roligt att du läser min blogg! Tack för snälla ord. Burken är flera år gammal från Anskus kammare.

Kram Lotta

fru Larsson sa...

Åh va mysigt det ser ut, och vilken bra idé! Den ska jag försöka införa här hemma :)

Tack för en väldigt mysig blogg!

Malin - Stjärnflocka sa...

Åh så mysigt! Det ska jag härma :)

LIFESTYLE by Sessan sa...

Vilket härligt jul tips, att ha glögg brickan framme fram till jul. Det skall jag laga en twist på, det får bli en bricka på trancherbordet helt enkelt.

Jag lagade så goda saffransbiscotti ett år, alla älskade dom. Men tror du jag minns receptet eller vart jag lagt det? NOPE

Kanske får laga efter det du testade ;)

Glada Hälsningar från Sessan

♥ Fyra årstider sa...

Vad roligt att ni gillar iden med en glöggbricka, det är en bra att ha grej när det kommer gäster.

Kram Lotta

Linda sa...

Mysigt med en glöggbricka. Måste fixas pronto ;-) Ser det är den fina TineK brickan. Kände ju att en sådan måste man ju ha som glöggbricka nu =) vilken storlek har du på din? Så mysigt att se dig börja julpynta, helt klart bästa julbloggen!!
Kramis